Μερικές ημέρες είναι χειρότερες από τις άλλες και χωρίς κάποιον ιδιαίτερο λόγο ξυπνάμε κακοδιάθετοι, ενοχλημένοι και ευερέθιστοι και με την ψυχολογία μας ιδιαίτερα πεσμένη. Ή έτσι απλά κάποιος καταφέρνει να καταστρέψει την ημέρα μας. Η κακή διάθεση είναι μια φυσιολογική κατάσταση που επηρεάζει τις ζωές όλων μας καθημερινά. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι στον κόσμο που ζούμε με τα χιλιάδες προβλήματα και άγχη, την οικονομική κρίση και τα αδιέξοδα δεν είναι εύκολο να παραμείνουμε χαρούμενοι, ευτυχισμένοι και ανέμελοι. Ωστόσο, υπάρχουν εύκολοι τρόποι για να το αλλάξουμε αυτό. Υπάρχουν τρόποι για τη βελτίωση της διάθεσή μας, απλά ακούγοντας τις ανάγκες μας. Να θυμάστε ότι εμείς είμαστε το καλύτερο πρόσωπο για να βοηθήσετε τον εαυτό μας, γιατί εμείς οι ίδιοι μας γνωρίζουμε καλύτερα. Αν παρόλα αυτά χρειάζεστε μια μικρή βοήθεια για να φτιάξετε τη διάθεσή σας, ελέγξτε την παρακάτω λίστα και ίσως βρείτε το μυστικό για να κάνετε τη ζωή σας πιο εύκολη.

  • Καταρχήν ας μην είμαστε πολύ επικριτικοί και σκληροί με τον εαυτό μας. Κάποιες μέρες είναι δύσκολες και δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι για αυτό. Ας πούμε λοιπόν ότι δεν είναι δική μας ευθύνη τα καλά ή τα κακά όλου του κόσμου ή ο τρόπος που συμπεριφέρονται οι άνθρωποι. Ας δώσουμε το δικαίωμα στον εαυτό μας να κάνει ένα διάλειμμα από τα προβλήματα και ας φροντίσουμε να έχουμε καλή προαίρεση για τα πράγματα.
  • Πιθανώς όλοι ξέρουμε το ρητό αλλά και το τραγούδι που λέει να κοιτάμε πάντα τη φωτεινή πλευρά της ζωής. Αλλά το λέμε ή το ακούμε τόσο συχνά που δυστυχώς δεν το πιστεύουμε. Όλες οι προσδοκίες που έχουμε στη ζωή, εξαρτώνται από εμάς τους ίδιους, τον τρόπο που θα αντιμετωπίσουμε τα πράγματα, τον τρόπο που θα σταθούμε στα προβλήματα και τη στάση θα διατηρήσουμε. Ας επιλέξουμε λοιπόν τη θετική στάση, όσο γίνεται και για όποιες καταστάσεις γίνεται. Η απόφαση βρίσκεται στο χέρι μας.
  • Πότε ήταν η τελευταία φορά που είπατε ότι κοιμηθήκατε καλά; Όλοι γνωρίζουμε τις επιπτώσεις που έχει στην καθημερινότητα και την ψυχολογία μας η έλλειψη του ύπνου και όλοι επίσης γνωρίζουμε ότι τη νύχτα το βιολογικό μας ρολόι φορτίζει τις μπαταρίες του γι’ αυτό πρέπει να έχουμε έναν ποιοτικό ύπνο. Φυσικά, διαφορετικοί άνθρωποι έχουν διαφορετικές ανάγκες ύπνου, αλλά ο μέσος χρόνος ανάπαυσης είναι περίπου 7 ώρες. Μπορεί να είναι πολύ επιζήμια για την ψυχική υγεία μας, αν έχουμε την τάση να κοιμόμαστε λίγες ώρες το βράδυ
  • Ας φωτίσουμε το χώρο μας και ας αφήσουμε το φυσικό φως και τον ήλιο να μπει στο σπίτι μας. Πολλές έρευνες τονίζουν ότι ο φυσικός φωτισμός του χώρου που ζούμε είναι πολύ σημαντικός και το να αφήσουμε τις αχτίνες του ήλιου να μπουν στο δωμάτιο αμέσως μόλις σηκωθούμε από το κρεβάτι επηρεάζει άμεσα την ψυχολογία μας. Αφήστε λοιπόν τον ήλιο να μπει στο δωμάτιο σας και απολαύστε τον ήλιο.
  • Η επίδραση των ζώων στην ψυχική και σωματική υγεία, έχει ερευνηθεί και διαπιστωθεί από πολλές μελέτες. Αν νομίζετε πως μπορείτε να τα καταφέρετε με ένα ζωάκι -από τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνετε απέναντί του- γιατί να μην υιοθετήσετε ή να αγοράσετε ένα κατοικίδιο. Για να ενισχύσουμε την άποψη αυτή αναφέρουμε μια πρόσφατη έρευνα επιστημόνων που τονίζουν πως μόλις 15 λεπτά παιχνίδι με ένα σκύλο ο οργανισμός μας απελευθερώνει τις λεγόμενες ορμόνες της χαράς, σερετονίνη, προλακτίνη και οξυτοκίνη , Αυτές οι ορμόνες έχουν την ικανότητα να μειώνουν τα επίπεδα της κορτιζόλης (ορμόνη του στρες) στον οργανισμό .
  • Ας χαμογελάμε ή γελάμε συχνότερα όταν αισθανόμαστε κακοδιάθετοι. Το έχουμε ανάγκη ακόμη και αν δεν το πιστεύουμε. Σύμφωνα με μελέτη, οι άνθρωποι που χαμογελούσαν κατά τη διάρκεια μιας ταινίας κινουμένων σχεδίων διαπιστώθηκε ότι είναι πιο αστείοι από εκείνους που την αποδοκίμασαν. Αν απλά να προσπαθήσουμε να κάνουμε τον εαυτό μας να αισθανθεί καλύτερα, το αποτέλεσμα θα μας αποζημιώσει. Είναι δύσκολο μερικές φορές, αλλά δεν κοστίζει απολύτως τίποτε για να το δοκιμάσουμε.
  • Ένας ακόμη εύκολος τρόπος για να φτιάξουμε τη διάθεσή μας είναι να φάμε σοκολάτα. Υπάρχει λόγος που όταν αισθανόμαστε άσχημα και είμαστε στενοχωρημένοι θέλουμε να φάμε κάποιο γλυκό και ιδιαίτερα σοκολάτα. Η σοκολάτα περιέχει την ουσία τρυπτοφάνη, η οποία μπορεί να αυξήσει την παραγωγή της σεροτονίνης στον εγκέφαλό μας. Ας την καταναλώσουμε όμως με μέτρο και όχι να κατεβάσουμε όλο το ράφι του σούπερ-μάρκετ.

Προσοχή: είναι σημαντικό να «επιτεθούμε στην κακή διάθεση και την κατάθλιψη τρώγοντας υγιεινά. Υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές που μας φτιάχνουν την ψυχολογία και ενισχύουν τη διάθεση. Τα τρόφιμα της «χαράς» είναι: ψάρια, καρύδια Βραζιλίας και τα πορτοκάλια! Θα πρέπει να τρώμε περισσότερα ψάρια για τα ω-3 λιπαρά οξέα τους επειδή αυτά τα λιπαρά μας κάνουν πιο ευτυχισμένους. Τα ωμά ανάλατα καρύδια Βραζιλίας είναι πεντανόστιμα και γεμάτα αντιοξειδωτικό σελήνιο. (Πολλές φορές όταν η διάθεση είναι πεσμένη μπορεί να οφείλεται στην έλλειψη σεληνίου στον οργανισμό). Και, τέλος, ας καταναλώσουμε περισσότερα πορτοκάλια, που ενισχύουν τα επίπεδα της σεροτονίνης, που όπως αναφέραμε έχει τη μαγική ιδιότητα να μας χαλαρώνει.

  • Μήπως ήρθε η ώρα να βγάλουμε τον καλλιτέχνη που κρύβουμε μέσα μας; Γιατί λοιπόν να μην το κάνουμε. Ας αγοράσουμε μερικά σύνεργα ζωγραφικής μπογιά και ας γίνουμε καλλιτέχνες, μεταμορφώνοντας τα συναισθήματά μας σε ζωγραφική. Το ίδιο ισχύει για όλες τις μορφές χειροτεχνίας από το πλέξιμο έως την κατασκευή αντικειμένων ή κοσμημάτων. Να θυμόμαστε όμως ότι δεν έχει σημασία το αποτέλεσμα αλλά η όλη διαδικασία. Δεν είναι ο προορισμός αλλά το ταξίδι…
  • Ας βάλουμε την άσκηση στη ζωή μας ή μην παραλείψετε να ασκηθείτε επειδή δεν έχετε διάθεση ή δεν αισθάνεστε καλά ψυχολογικά. Το αντίθετο μάλιστα η φυσική δραστηριότητα βελτιώνει στο έπακρο την ψυχολογική μας διάθεση. Μόλις 30 λεπτά αρκούν για να μας φτιάξουν τη διάθεση και να χάσουμε και κιλά, αν χρειάζεται.
  • Πολύ συχνά όταν υπάρχει δυσθυμία, κατάθλιψη, ή κακή διάθεση συνοδεύεται από την ανάγκη των αλλαγών στη ζωή μας. Αν δεν μπορούμε να κάνουμε δραστικές αλλαγές ας ξεκινήσουμε με το να βάψουμε άλλο χρώμα το υπνοδωμάτιό μας. Σκεφτείτε χρώματα που μας γαληνεύουν και μας κάνουμε ευτυχισμένους. Έρευνες αναφέρουν ότι άνθρωποι που περιβάλλονται από τη χρωματική παλέτα του ήλιου, της άνοιξης και τα ανθισμένα λιβάδια αισθάνονται περισσότερο ευτυχισμένοι.
  • Ας τραγουδήσουμε τα αγαπημένα μας κομμάτια. Δε χρειάζεται να είμαστε καλλίφωνοι, απλά μπορούμε να βάλουμε μουσική ή να τραγουδήσουμε a capella. Σύμφωνα με τους επιστήμονες υπάρχει ένα όργανο στο εσωτερικό του αυτιού, που ανταποκρίνεται στους ήχους του τραγουδιού και το οποίο συνδέεται με ένα ειδικό τμήμα του εγκεφάλου που προκαλεί ευχαρίστηση.
  • Η εμφάνισή μας και τα παραπανίσια κιλά είναι από τους σημαντικούς παράγοντες για την κακή ψυχολογία. Μια και το καλοκαιράκι δεν αργεί να πλησιάσει είναι ευκαιρία να εντάξουμε την άσκηση στη ζωή μας, να προσέξουμε τη διατροφή μας και να χάσουμε τα παραπανίσια κιλά. Σύμφωνα με ορισμένες μελέτες, αυτοί που ακολουθούν, για ένα χρόνο, αυστηρή δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων θα μπορούσαν να είναι πιο ευτυχισμένοι αν επικεντρωνόταν περισσότερο στη μείωση της πρόσληψης λίπους από ότι στη μείωση της πρόσληψης υδατανθράκων. Επίσης, ας μείνουμε μακριά από τις δίαιτες γιο-γιο, δεδομένου ότι μπορούν να επηρεάσουν τις εναλλαγές της διάθεσης. Ας μη ξεχνούμε ότι οι δίαιτες γιο-γιο δεν είναι υγιείς.