Κι ενώ ο Covid-19 έχει αλλάξει τις επαγγελματικές συνήθειές μας και ολοένα και περισσότεροι εργοδότες και οργανισμοί μας παροτρύνουν να εργαζόμαστε από το σπίτι, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το καθισιό, η παραμονή για μεγάλα χρονικά διαστήματα στην καρέκλα του γραφείου συνδέεται με την παχυσαρκία, τον διαβήτη και τη μεταβολική νόσο. Μερικοί γιατροί πιστεύουν ότι η παρατεταμένη καθημερινή καθιστική συμπεριφορά μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων έως και 147%. Επιπλέον, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η παχυσαρκία έχει ξεπεράσει τα ποσοστά του καπνίσματος σε ότι αφορά τους πρόωρους θανάτους. .

Αλλά τι κάνουμε αν είμαστε περιορισμένοι σε ένα γραφείο 8-ωρες την ημέρα για δουλειά;

Ορθοστασία αντί για κάθισμα σε καρέκλα. Ενώ οι μελέτες που αφορούν τα οφέλη βρίσκονται ακόμη σε αρχικά στάδια, υπάρχουν μερικά ευρήματα που συσχετίζουν τη μείωση των επιπέδων σακχάρου και την αύξηση του μεταβολισμού με τη στάση στο γραφείο. Μελέτες έχουν δείξει ότι με το να στεκόμαστε όρθιοι αντί να καθόμαστε σε καρέκλα μπορούμε να κάψουμε  έως και 850 περισσότερες θερμίδες την εβδομάδα.

Η ορθοστασία στο γραφείο (υπάρχουν ειδικά γραφεία που μας επιτρέπουν να εργαζόμαστε όρθιοι) μπορεί να είναι ευεργετική ακόμη και για τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Γενικά, όσο υψηλότερα είναι τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας μετά το φαγητό, τόσο χειρότερα είναι για την υγεία σας. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι υπάλληλοι γραφείου που στάθηκαν για 180 λεπτά μετά το γεύμα μπόρεσαν να μειώσουν την αύξηση του σακχάρου στο αίμα τους κατά 43%. Μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι η εναλλαγή ορθοστασίας και καθίσματος, για 30 λεπτά καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας, μείωσε τις αυξήσεις του σακχάρου στο αίμα κατά 11%.

Πάντως οι ειδικοί λένε ότι αν και το να εργαζόμαστε όρθιοι πίσω από ένα γραφείο μας βοηθά να κάψουμε περισσότερες θερμίδες, κατά 20%, σε σχέση με την καθιστική εργασία, ωστόσο θα πρέπει να γίνεται με μέτρο. Άλλωστε και τα συχνά διαλλείματα  από την η πολύωρη παραμονή στην καρέκλα του γραφείου δείχνουν πως βελτιώνουν την ποιότητα της ζωής αλλά και συγκεκριμένους δείκτες υγείας, όπως της καρδιάς ειδικότερα για αυτούς που επιλέγουν να διακόπτουν μέσα στην ημέρα την καθιστική εργασία στο γραφείο ή στο σπίτι, ή να έχουν μια ρουτίνα ήπιας άσκησης καθημερινά ή κάποιες φορές μέσα στην εβδομάδα.