Γιατί η άσκηση ωφελεί την υγεία;

Όλοι γνωρίζουμε ότι η άσκηση μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρδιαγγειακής νόσου και αυξάνει την ποιότητα της ζωής μας. Η σωματική δραστηριότητα, εκτός από την ευεξία, την τόνωση και την ευελιξία που προσφέρει τις περιόδους που γυμναζόμαστε έχει μακροπρόθεσμα βραχυπρόθεσμα οφέλη στην καρδιά, στους πνεύμονες και στον εγκέφαλο. Όπως διαπιστώνεται σε έρευνες η γυμναστική στη μέση ηλικία παίζει καθοριστικό ρόλο για την ανάπτυξη καρδιοπάθειας για τις επόμενες 3 ή 4 δεκαετίες. Με άλλα λόγια, η άσκηση που κάνουμε και οι παράγοντες κινδύνου που αναπτύσσουμε στη μέση ηλικία πρόκειται να προσδιορίσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακής νόσου σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας. Αυτό που επισημαίνουν οι έρευνες είναι πως η καλή φυσική κατάσταση στη διάρκεια των 30, 40 και 50 ετών της όχι μόνο βοηθά να παρατείνουμε τη διάρκεια της ζωής μας, αλλά αυξάνει επίσης τις πιθανότητες να γεράσουμε με υγεία, απαλλαγμένοι από χρόνιες παθήσεις. Μπορούμε όχι μόνο να ζήσουμε περισσότερο, αλλά και καλύτερα. Έτσι η νιότη και η μέση ηλικία προσδιορίζουν την μελλοντική υγεία μας. Τα ευρήματα είχαν τα ίδια θετικά αποτελέσματα τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες. Πόση άσκηση όμως για να έχουμε καλή υγεία;

Σύμφωνα με το αμερικανικό Εθνικό Ινστιτούτο Καρδιάς Πνευμόνων και Αίματος οι ενήλικες πρέπει να κάνουν τουλάχιστον 2 ½ ώρες ήπιας προς έντονης αναερόβιας άσκησης εβδομαδιαία (ή 3 φορές την εβδομάδα διάδρομο) ώστε να διασφαλίσουν την υγεία της καρδιάς αλλά και τη συνολική τους υγεία.