Σύμφωνα με έρευνες  λίγες γυναίκες θεωρούν τις καρδιακές παθήσεις ως τη μεγαλύτερη απειλή για την υγεία τους. Δυστυχώς, οι καρδιακές παθήσεις σκοτώνουν περισσότερους άνδρες και γυναίκες από οποιαδήποτε άλλη ασθένεια στις ανεπτυγμένες χώρες. Για την ακρίβεια κάθε χρόνο πεθαίνουν περισσότερες γυναίκες από καρδιακή νόσο και τις επιπλοκές της από ότι από τον καρκίνο του μαστού.

Ο κίνδυνος καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου αυξάνει με την πάροδο της ηλικίας και ιδιαίτερα μετά την εμμηνόπαυση. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να αρχίσουμε να προστατεύουμε τον εαυτό μας από τις καρδιακές παθήσεις όσο νωρίτερα γίνεται.

Ελέγξτε τον κίνδυνο : Συζητήστε με το γιατρό σας σχετικά με τη χοληστερόλη και την αρτηριακή πίεση που πρέπει να ελέγχονται τακτικά. Όσο υψηλότερη είναι η μία από αυτές τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες εμφάνισης καρδιαγγειακών επιπλοκών. Η εξέταση αίματος πρέπει να περιλαμβάνει:

  • Ολική χοληστερόλη
  • LDL («κακή») χοληστερόλη
  • HDL («καλής») χοληστερόλης
  • Τριγλυκερίδια

Η χοληστερόλη είναι ένα μέρος της συνολικής υγείας της καρδιάς.. Ο γιατρός θα εξετάσει το ιατρικό ιστορικό σας, αλλά και το οικογενειακό ιστορικό. Αυτές οι πληροφορίες θα βοηθήσουν στην αξιολόγηση του προσωπικού κινδύνου εμφάνισης κάποιας καρδιακής πάθησης. Επίσης ο γιατρός θα αποφασίσει αν χρειάζεστε φάρμακα που να μειώνουν τη χοληστερόλη σας, ή αν πρέπει να κάνετε αλλαγές στον τρόπο ζωής πριν από τη χορήγηση φαρμάκων. Για μερικές γυναίκες, οι καρδιακές παθήσεις μπορούν να προληφθούν και οι ακόλουθες αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορούν να βοηθήσουν:

Διατηρήστε ένα υγιές βάρος : Το υπερβολικό βάρος μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης, της χοληστερόλης, των τριγλυκεριδίων και σας βάζει επίσης σε κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Συνεπώς η απώλεια κιλών, ακόμη και ένα 5% έως 10% του σωματικού βάρους μπορεί να κάνει τη διαφορά

Διακόψτε το κάπνισμα: Ότι και να πούμε για τη σχέση καπνίσματος και καρδιάς είναι λίγα. Όλες και όλοι γνωρίζουμε για τις επιπτώσεις στη γενικότερη υγεία του οργανισμού μας.

Δραστηριοποιηθείτε: Προσπαθήστε να κάνετε τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας έως έντονης σωματικής δραστηριότητας 5 ημέρες την εβδομάδα. Η άσκηση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων. Μπορεί να αυξήσει την καλή χοληστερόλη και να μειώσει την κακή.

Αποφύγετε τα λιπαρά: Αποφύγετε το βούτυρο και άλλα κορεσμένα λίπη. Χρησιμοποιείστε ελαιόλαδο ή ελαιοκράμβη. Αλλά με φειδώ, διότι είναι πλούσια σε θερμίδες. Επίσης περιορίστε τα ακόλουθα: Πλήρη σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα, λιπαρά κρέατα, μερικώς υδρογονωμένα φυτικά έλαια, πρόχειρα γεύματα ή άλλα έτοιμα παρασκευασμένα τρόφιμα υψηλά σε λιπαρά

Αυξήστε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών: Μια μέτρια ενεργητική γυναίκα πρέπει να τρώει τουλάχιστον 3 φλιτζάνια λαχανικά και 2 φλιτζάνια φρούτων καθημερινά. Μελέτες συνδέουν δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε φρούτα και λαχανικά με χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και μειωμένο κίνδυνο για καρδιοπάθειες.

Περισσότερες φυτικές ίνες: Οι διαλυτές φυτικές ίνες βοηθούν στη μείωση της LDL χοληστερόλης, όπως πλιγούρι, βρώμη, ψωμί ολικής αλέσεως, και άλλα τρόφιμα ολικής που είναι εξαιρετικές πηγές αυτού του θρεπτικού συστατικού.

Πίνετε αλκοόλ με μέτρο: Οι γυναίκες θα πρέπει να περιορίσουν το αλκοόλ σε όχι περισσότερο από 1 ποτό την ημέρα.