Ο διαλογισμός είναι ένας ευρύς όρος, που περιγράφεται κυρίως ως μια μορφή άσκησης του πνεύματος. Δε διαφέρει από ό, τι οι ασκήσεις που κάνετε για τους μυς του σώματός σας, αλλά αντί να προπονείτε δικέφαλους και τρικέφαλους δουλεύετε για την γαλήνη του μυαλού σας. Κι αυτό γιατί, όλο και περισσότεροι άνθρωποι υποφέρουν από άγχος και έχουν προβλήματα με τον ύπνο επειδή δεν μπορούν να βάλουν σε μια τάξη τις σκέψεις τους και να “ηρεμήσουν” το μυαλό τους. Ο διαλογισμός είναι ευεργετικός για την ανθρώπινη υγεία, επειδή ανακουφίζει από την ένταση και το στρες. Περιλαμβάνει διάφορες τεχνικές που επικεντρώνονται στην επίτευξη βαθιάς χαλάρωσης με έμφαση την εσωτερική ηρεμία και ισορροπία. Αν λοιπόν θέλετε να βρείτε την εσωτερική σας γαλήνη τότε οι συμβουλές αυτές μπορεί να βοηθήσουν:

  • Κάντε το διαλογισμό την επίσημη πρακτική σας κατά τη διάρκεια της ημέρας. Πολλοί άνθρωποι προσπαθούν να διαλογίστούν, αλλά, δυστυχώς, εγκαταλείπουν σύντομα επειδή δεν παίρνουν την ευημερία και την καλή διαβίωση τους πολύ σοβαρά. Ο καλύτερος τρόπος για να κάνετε το διαλογισμό ένα μέρος της ζωής σας είναι να δεσμεύσετε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή κατά τη διάρκεια της ημέρας μόνο για διαλογισμό. Έχετε υπόψη σας ότι μπορείτε να διαλογιστείτε όποτε επιθυμείτε, αλλά προσπαθήστε να βρείτε τις πιο ήρεμες στιγμές κατά τη διάρκεια της ημέρας, προκειμένου να αποφευχθεί κάθε περισπασμός.
  • Για να αρχίσει κάποιος διαλογισμό, η ευκολότερη τεχνική είναι να επικεντρωθεί στην αναπνοή του. Μερικοί άνθρωποι μετράνε τις ανάσες τους και άλλοι επαναλαμβάνουν ήχους όπως “Oμμ”. Αν επιλέξετε να εστιάσετε στην αναπνοή σας, προσπαθήστε να αισθάνεστε τον κρύο αέρα που εισέρχεται ρουθούνια σας. Μπορείτε να φανταστείτε πως εισπνέετε καθαρό αέρα και αυτό να χαλαρώσει όλους τους μυς. Ενώ εκπνέετε, προσπαθήστε να επικεντρωθείτε στο θερμό αέρα που βγαίνει από το σώμα σας. Μαζί με την εκπνοή φεύγουν και όλες οι άσχημες σκέψεις ή τα αρνητικά συναισθήματα και το άγχος που βιώνουμε
  • Προσπαθήστε να κάνετε διατάσεις πριν από το διαλογισμό. Οι διατάσεις χαλαρώνουν τους μυς, και σας επιτρέπουν να καθίσετε πιο άνετα. Όταν πρόκειται για διαλογισμό, ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα είναι να είναι είστε χαλαροί. Η έκταση του σώματος φέρνει την προσοχή σας στο σώμα, το οποίο είναι ένας από τους στόχους στο διαλογισμό. Αντί να ασχοληθούμε με τα πάντα γύρω μας, θα επικεντρωθούμε στο πώς αισθανόμαστε στο δικό μας σώμα
  • Οι αρχάριοι συχνά πιστεύουν πως ο διαλογισμός είναι μια ονειροπόληση, ή ένας ελαφρύς ύπνος. Στην πραγματικότητα είναι το ακριβώς αντίθετο. Ο διαλογισμός είναι μια ενεργή διαδικασία. Με την εστίαση μόνο σε ένα πράγμα, προσπαθείς συνεχώς να ηρεμήσεις το μυαλό σου και να μην σκέπτεσαι τις υποχρεώσεις σου ή τα σχέδια σου για το μέλλον. Ωστόσο, μην απογοητευτείτε αν σε κάποια φάση του διαλογισμού πιάσετε τον εαυτό σας να σκέφτεται ότι έχει πχ ότι τα πιάτα στο νεροχύτη θέλουν πλύσιμο. Ο διαλογισμός θα σας επαναφέρει στην τάξη
  • Μια λανθασμένη εκτίμηση που υπάρχει σχετικά με το διαλογισμό, είναι πως με την τεχνική αυτή γίνεται προσπάθεια αποφυγής των προβλημάτων. Στην πραγματικότητα, όμως ο διαλογισμός βοηθά να μπουν σε τάξη οι σκέψεις και τα ζητήματα που απασχολούν το μυαλό ώστε να διευθετηθούν πιο αποτελεσματικά. Αν έχετε πρόβλημα στο να ηρεμήσει το μυαλό σας, απλά επικεντρωθεί και πάλι στην αναπνοή και θα νιώσετε πως η ένταση φεύγει από επάνω σας.
  • Δεν υπάρχει μόνο μια στάση για το διαλογισμό. Οι αρχάριοι μπορούν να δοκιμάσουν όλες τις τεχνικές, τους τύπους και τις στάσεις διαλογισμού μέχρι να βρουν αυτήν που τους ταιριάζει καλύτερα. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να σταυρώσετε τα πόδια σας, αν δεν αυτό δεν σας κάνει να αισθάνεστε άνετα. Μπορείτε να διαλογιστείτε ακόμη και όταν κάθεστε σε μια (όχι με ροδάκια) καρέκλα.
  • Προσπαθήστε να αισθανθείτε όλα τα μέρη του σώματός σας όταν κάνετε διαλογισμό. Ξεκινήστε από τα πόδια και σιγά σιγά ανεβείτε προς το πάνω μέρος του κορμού. Θα πρέπει να συμπεριλάβετε και τα εσωτερικά όργανα του σώματος.
  • Ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσεις με το διαλογισμό είναι να επιλέξεις ένα συγκεκριμένο χώρο ή δωμάτιο για να διαλογιστείς. Μπορεί να είναι οποιοσδήποτε χώρος που σας κάνει να αισθάνεστε όμορφα και ήρεμα. Απλά κρατήστε το καθαρό και τακτοποιημένο. Σκεφθείτε ότι είναι ο προσωπικός σας χώρος που κανένας και τίποτε δεν μπορεί να το αγγίξει
  • Η τεχνική του διαλογισμού χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες. Πρέπει κάποιος να διανύσει μεγάλο δρόμο για να θεωρηθεί «ειδικός» και συνήθως είναι άνθρωποι που έχουν εγκαταλείψει τα εγκόσμια (όπως οι ασκητές) Φυσικά, δεν είναι απαραίτητο να αφιερώσετε τη ζωή σας στο διαλογισμό, προκειμένου να νιώσετε χαλαροί και με λιγότερο άγχος. Αρκούν μερικά βιβλία έτσι ώστε να κατανοήσετε την όλη φιλοσοφία του.
  • Ο διαλογισμός είναι μια δια-βίου τεχνική και εξάσκηση. Αν ασχοληθείτε ενεργά θα διαπιστώνετε καθημερινά διαφορές. Μην ανησυχείτε λοιπόν για τα αποτελέσματα, θα τα αισθανθείτε όταν έρθει η ώρα.
  • Ζήστε το παρόν και μην αναμοχλεύετε πράγματα και λάθη του παρελθόντος. Δώστε προσοχή στο φυσικό περιβάλλον, σε ήχους και εστιάστε στα πράγματα που σας περιβάλλουν χωρίς να τα κρίνετε αρνητικά.
  • Εξασφαλίστε ότι την ώρα του διαλογισμού δε θα σας διακόψει κανείς. Ένα από τα λάθη που γίνονται είναι πως την ώρα του διαλογισμού συχνά στο πίσω μέρος του μυαλού υπάρχει η σκέψη ότι κάποιος ή κάτι θα διακόψει την αυτοσυγκέντρωσή σας. Αν είστε στο σπίτι, ξυπνήστε λίγο νωρίτερα το πρωί και απολαύστε την ηρεμία σας χωρίς το άγχος της παρεμβολής.
  • Υπάρχει ένας λόγος για τον οποίο είδε όλες αυτές τις φωτογραφίες με τους ανθρώπους να διαλογίζονται μπροστά από κεριά. Διαλογισμό με τα μάτια σας κλειστά μπορεί να είναι αρκετά μια πρόκληση για έναν αρχάριο. Για ορεκτικά, μπορείτε να κοιμηθείτε, και τον ύπνο ΔΕΝ διαλογισμό. Διαλογισμό μπορεί να κάνει πιο εύκολο τον ύπνο σας, αλλά δεν μετράνε αν σας παίρνει ο ύπνος, ενώ στην πραγματικότητα διαλογισμό. Έτσι, ανάψτε ένα κερί και να επικεντρωθεί στην λάμψη της, προκειμένου να κάνουν την προσοχή σας ισχυρότερη.
  • Υπάρχει λόγος που βλέπετε όλες αυτές τις φωτογραφίες με τους ανθρώπους να διαλογίζονται μπροστά από κεριά. Ο διαλογισμός με τα μάτια κλειστά μπορεί να είναι μια πρόκληση για έναν αρχάριο. Μπορεί να κοιμηθείτε, και ο ύπνος ΔΕΝ είναι διαλογισμός. Ανάψτε ένα κερί και επικεντρωθείτε στην λάμψη του προκειμένου να κάνετε την προσοχή σας ισχυρότερη.