Διατροφικές Συμβουλές Προσαρμοσμένες στις κουζίνες του κόσμου

 

Το να τρώμε σωστά και υγιεινά δε σημαίνει ότι πρέπει να εγκαταλείψουμε τα αγαπημένα μας φαγητά από όποιο μέρος του πλανήτη κι αν προέρχονται.

Παρακάτω σας δίνουμε χρήσιμες συμβουλές για το πως θα επιλέξετε υλικά και προϊόντα από όλο τον κόσμο ώστε την επόμενη φορά που θα θελήσετε να μαγειρέψετε μια συνταγή, να βάλετε υλικά από άλλες εθνικές κουζίνες που είναι τα πιο υγιεινά.

Είναι όμως σημαντικό να είσαστε προσεκτικοί όσον αφορά το μέγεθος των μερίδων, καθώς και πώς προετοιμάζετε το φαγητό σας. Οι πρωτεΐνες θα πρέπει να θεωρούνται ως συνοδευτικά, ενώ τα πολύχρωμα λαχανικά θα πρέπει να αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των γευμάτων. Στόχος είναι η ισορροπία μεταξύ λαχανικών, δημητριακών ολικής άλεσης καθώς και πρωτεϊνών.

Κινέζικη κουζίνα

Περιλαμβάνει άφθονα μπρόκολα, καρότα, λάχανα, βρασμένα κάστανα μαγειρεμένα σε γουόκ. Διαλέξτε μακρύκοκκο ή καστανό ρύζι αντί για λευκό.

Μεξικάνικη

Χρωματίστε τα πιάτα σας με άφθονες πιπεριές jalapeño, κρεμμύδια, ντομάτες και αβοκάντο. Οι τορτίγιες καλαμποκιού έχουν λιγότερες θερμίδες και λιγότερο λίπος από τις τορτίγιες αλευριού, επομένως είναι καλύτερη επιλογή.

Αφρο-αμερικάνικη κουζίνα

Βάλτε στις συνταγές σας λαχανικά όπως λάχανο, γλυκοπατάτες, καλαμπόκι και χρησιμοποιείστε μουστάρδα. Προτιμήστε ένα αφράτο καλαμποκόψωμο (το ψωμί των φτωχών) από το άσπρο ψωμί.

Ιταλική κουζίνα

Προσθέσετε στα αγαπημένα σας πιάτα αγκινάρες, φασόλια, σπανάκι, πιπεριές και κολοκυθάκια. Αντί για ζυμαρικά, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε καρπούς Κινόα, που είναι ένα από τα πιο θρεπτικά και υγιεινά τρόφιμα στον κόσμο, με μία πινελιά ελαιόλαδου ως κύρια πηγή δημητριακών ολικής άλεσης. Η κινόα δεν περιέχει γλουτένη και έχει υψηλές συγκεντρώσεις σε σίδηρο, βιταμίνες Β, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, ασβέστιο, βιταμίνη Ε και φυτικές ίνες. Είναι μία από τα λίγες φυτικές τροφές που θεωρείται ότι είναι “πλήρης πρωτεΐνη” και έχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα.

Ελληνική κουζίνα

Περιλαμβάνει και ενώνει όλες τις παραπάνω εθνικές κουζίνες. Ας εκμεταλλευτούμε αυτό το μοναδικό πλεονέκτημα και ας δημιουργήσουμε νόστιμες, θρεπτικές και υγιεινές συνταγές.