Με το επιδημικό κύμα να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη τις τελευταίες εβδομάδες στη χώρα μας και τα επιδημιολογικά δεδομένα να προκαλούν μεγάλη ανησυχία στους επιστήμονες, είναι σημαντικό να θωρακίσουμε την υγεία του οργανισμού μας και να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό σύστημά μας απέναντι σε κάθε λοίμωξη.

Το να μείνουμε υγιείς, ειδικά τους χειμερινούς μήνες, σημαίνει ότι πρέπει να κάνουμε ό,τι μπορούμε προκειμένου να διατηρήσουμε ή να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Αυτό που τρώμε, συνεπώς, μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τον τρόπο λειτουργίας του για αυτό και τα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά τρόφιμα πρέπει να βρίσκονται ψηλά στις προτιμήσεις και επιλογές μας.

Πώς, όμως διασφαλίζουμε ότι λαμβάνουμε όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε; Υπάρχουν πάντα συμπληρώματα βιταμινών, μετάλλων, πολυβιταμινών κ.α., αλλά ο καλύτερος τρόπος για να βεβαιωθούμε ότι το ανοσοποιητικό μας σύστημα είναι έτοιμο να δώσει την οποιαδήποτε… μάχη απέναντι σε ασθένειες είναι να ενσωματώσουμε τις σωστές τροφές στην καθημερινή μας διατροφή.


 

Αυτά τα τρόφιμα έχουν όλα όσα χρειαζόμαστε:

  • Λαχανικά : Μπρόκολο, σπανάκι, σκόρδο, τζίντζερ, κρεμμύδια, γλυκοπατάτες, μανιτάρια φρέσκα,
  • Θαλασσινά : Λιπαρά ψάρια (όλα αυτά που ξεκινούν από σ… όπως σκουμπρί, σολωμός, σαρδέλα) στρείδια
  • Φρούτα : Διαφόρων ειδών μούρα (berries), εσπεριδοειδή, λεμόνια, μανταρίνια, πορτοκάλια, γκρέιπφρουτ κλπ. ακτινίδια, παπάγια φρέσκια, ρόδια, ντομάτες, αβοκάντο.
  • Γαλακτοκομικά Γιαούρτι
  • Ξηροί καρποί και σπόροι :  Ξηροί καρποί όπως αμύγδαλα περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Ε, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που υποστηρίζει ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα. Χρειάζεστε περίπου μισό φλιτζάνι για να φτάσετε τα 15 mg βιταμίνης Ε, που είναι η συνιστώμενη ημερήσια δόση. Οι σπόροι, όπως οι ηλιόσποροι, περιέχουν υψηλή ποσότητα σεληνίου. Χρειάζεστε περίπου 35γρ. σπόρων για να καλύψετε τις καθημερινές σας ανάγκες.
  • Μέλι

Τι θα φάμε για να αποφύγουμε το κρυολόγημα :

Μήλα, μαύρη σοκολάτα, ελαιόλαδο, αυγά. Εκτός από τις τροφές που διώχνουν το φτέρνισμα και τον βήχα, απολαύστε μια μεγάλη ποικιλία από πράσινα, και μαύρα τσάγια από βότανα. Το μαύρο και το πράσινο τσάι περιλαμβάνουν φλαβονοειδή, που είναι αντιοξειδωτικά. Το πράσινο τσάι περιέχει, επίσης, L-θεανίνη, ένα αμινοξύ που μπορεί να βοηθήσει στην παραγωγή ενώσεων που καταπολεμούν τα μικρόβια.

Τι θα φάμε εάν αρρωστήσουμε με γρίπη ή κρυολόγημα :

Ζεστά ροφήματα και σούπες για να απαλύνουν την ταλαιπωρία από το φτέρνισμα, τον πυρετό, ή τον πονόλαιμο. Ο ατμός και η θερμότητα από τα ζεστά υγρά μπορεί να έχουν αποσυμφορητικό αποτέλεσμα που χαλαρώνει τη βλέννα. Επιλέγουμε την κλασική κοτόσουπα, ζωμό κρέατος, και ζεστά τσάγια. Εκτός από τις δοκιμασμένες τροφές, μην ξεχνάτε τροφές και ποτά που περιέχουν τζίντζερ, το οποίο έχει ισχυρές φαρμακευτικές ιδιότητες. Το τζίντζερ μπορεί να βοηθήσει να καταπραΰνει τον πονόλαιμο και να μειώσει τη φλεγμονή και τη συμφόρηση.  Μπορεί ακόμη και να καταπραΰνει μια πονεμένη κοιλιά ή να ηρεμήσει τη ναυτία.

Τι τρόφιμα και ποτά αποφεύγουμε εάν αρρωστήσουμε :

Αλκοόλ, Δημητριακά πρωινού, ροφήματα με καφεΐνη όπως ο καφές και αναψυκτικά, λιπαρά φαγητά, συμπυκνωμένους χυμούς φρούτων, ξινά τρόφιμα (τουρσί ή σε άλμη) πικάντικα και γλυκά με ζάχαρη.

 

 

Από συγκεκριμένα φρούτα και λαχανικά μέχρι ξηρούς καρπούς, λιπαρά ψάρια, σπόρους, τσάγια και άλλα, το ανοσοποιητικό σύστημα μας θα μας ευχαριστεί για όλα τα «καλούδια» που πρόκειται να του προσφέρουμε.