Διαχειριστείτε την πρωινή αδιαθεσία

Όταν μια γυναίκα μείνει έγκυος, η ισορροπία των ορμονών στο σώμα της αλλάζουν δραματικά. Αυτή η ορμονική αλλαγή είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του εμβρύου, αλλά επίσης μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην καθημερινότητα της εγκύου και της λειτουργίας του οργανισμού της.

Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα σχετικά με τις συνέπειες αυτών των ορμονικών αλλαγών είναι αυτό που συνήθως ονομάζουμε πρωινή αδιαθεσία. Ο όρος είναι λίγο παραπλανητικός, όμως. Ναυτία και έμετος, που πολλές γυναίκες βιώνουν κατά τις πρώτες ημέρες της εγκυμοσύνης, μπορεί να συμβούν ανά πάσα στιγμή κατά τη διάρκεια της ημέρας, και όχι μόνο το πρωί.

Αν και η επιστήμη δεν έχει καθορίσει τα ακριβή αιτία για την πρωινή αδιαθεσία, να επισημάνουμε μερικές ιδέες για να σας βοηθήσει να την και θα σας βοηθήσει να ανακουφίσετε τα συμπτώματα.

Τι προκαλεί την πρωινή αδιαθεσία;

Παρά το γεγονός ότι έχουν προταθεί πολλές διαφορετικές αιτίες, η πραγματική αιτία της πρωινής αδιαθεσίας είναι άγνωστη. Είναι πολύ συχνές, καθώς το 75% όλων των εγκύων γυναικών αναφέρουν κάποιο είδος πρωινής αδιαθεσίας. Αυτό συνήθως έρχεται με τη μορφή της ναυτίας. Στα μισά περίπου της εγκυμοσύνης, η ναυτία συνοδεύεται από εμετό. Οι γυναίκες που διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο από πρωινή αδιαθεσία είναι:

  • Όσες κυοφορούν δίδυμα ή τρίδυμα
  • Όσες είχαν πρωινή αδιαθεσία κατά τη διάρκεια μιας προηγούμενης εγκυμοσύνης
  • Γυναίκες με οικογενειακό ιστορικό πρωινής ναυτίας
  • Γυναίκες με ιστορικό ημικρανιών

Τι βοηθά στα συμπτώματα;

Ευτυχώς, για τις περισσότερες γυναίκες, η πρωινή αδιαθεσία δεν διαρκεί πέρα από το αρχικό μέρος της εγκυμοσύνης. Ωστόσο μερικές συμβουλές είναι πάντα απαραίτητες για την ανακούφιση των συμπτωμάτων που προκαλεί η πρωινή ναυτία.

  • Η διατροφή φαίνεται να είναι ο καλύτερος τρόπος για να μειωθεί η σοβαρότητα της ναυτίας στη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Ορισμένες τροφές έχουν την τάση να προκαλούν πρωινή αδιαθεσία.
  • Αποφύγετε λιπαρά και πικάντικα τρόφιμα και επιλέξτε μια ήπια διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες και υδατάνθρακες.
  • Φάτε μικρά γεύματα όλη την ημέρα, σε αντίθεση με τα τρία μεγάλα.
  • Φάτε ένα μικρό σνακ όταν ξυπνάτε και πάλι λίγο πριν πάτε για ύπνο.
  • Αποφύγετε να ξαπλώσετε αμέσως μετά την κατανάλωση ενός γεύματος.

Ο στόχος είναι να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος ση διάρκεια της ημέρας, που το στομάχι είναι άδειο. Έτσι, ακόμη και μεταξύ των γευμάτων, μπορείτε να κρατηθείτε ενυδατωμένη με δροσερά, ανθρακούχα, διαυγή ροφήματα όπως η σόδα.

Εάν οι αλλαγές στη διατροφή δεν αποδώσουν τότε κάποιες ασφαλείς εναλλακτικές λύσεις –μη φαρμακευτικές αγωγή περιλαμβάνουν: κατανάλωση τζίντζερ σε ρόφημα ή καραμέλες, βελονισμό, βιταμίνη Β6.

Σε κάθε περίπτωση όμως θα πρέπει να ρωτήσετε το γιατρό σας για το ποια είναι η κατάλληλη λύση που θα σας βοηθήσει να αισθανθείτε καλύτερα.

Πηγή: UT Southwestern Medical Center