Εδώ και χρόνια έχει ανοίξει μια μεγάλη συζήτηση σχετικά με το πόσο τακτικά πρέπει να ζυγιζόμαστε όταν θέλουμε να χάσουμε κιλά. Οι απόψεις για το θέμα διίστανται. Νέες έρευνες όμως υποστηρίζουν ότι ο συχνός έλεγχος του βάρους ακόμη και ο καθημερινός, μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια των περιττών κιλών. Υπάρχουν συγκεκριμένα οφέλη τονίζουν οι επιστήμονες γιατί όση περισσότερη πληροφορία λαμβάνεις τόσο περισσότερο επιτυγχάνεις το στόχο σου. Εάν δε ζυγίζεσαι τακτικά, επισημαίνουν χαρακτηριστικά, μοιάζει σαν να κυκλοφορείς χωρίς GPS σε μια πόλη που δε γνωρίζεις.

Κατά μέσο όρο το βάρος σε έναν ενήλικα μπορεί να κυμαίνεται καθημερινά -ή ακόμη και κατά την ωριαία μέτρηση-, κατά δύο με δυόμιση κιλά κι αυτό μπορεί να συμβαίνει λόγω της κατακράτησης υγρών. Εάν ζυγιζόμαστε κάθε μέρα μπορεί να μας βοηθήσει να δούμε ακόμη και αυτές τις διαφορές. Έτσι εάν δούμε ότι το βάρος μας αυξάνεται ελαφρώς, θα έχουμε καλύτερη γνώση του θέματος και δε θα παραιτηθούμε από το στόχους μας.

Η άλλη άποψη, υποστηρίζει ότι υπάρχει κίνδυνος από το συχνό έλεγχο του βάρους γιατί μπορεί να τηρούμε πιστά τη διατροφή και να μη ξεφεύγουμε από τα πλαίσια αλλά ωστόσο να βλέπουμε τη ζυγαριά κολλημένη και τα κιλά μας να μη μειώνονται.

Το κλειδί στην απώλεια των κιλών είναι να θέσουμε έναν στόχο και να παρακολουθούμε το αποτέλεσμα με την πάροδο του χρόνου. Ακόμη κι αν υπάρχουν μικρές περιστασιακές αποτυχίες, η γενική τάση όμως θα τείνει προς την απώλεια του βάρους. Εάν δε συμβεί αυτό, τότε θα πρέπει να αλλάξουμε τη διατροφική στρατηγική μας. Ακόμη και αν το βάρος είναι στο επιθυμητό επίπεδο, πρέπει να μας γίνει μια υγιεινή τακτική συνήθεια, να ζυγιζόμαστε μια με δύο φορές την εβδομάδα, την ίδια πάντα ώρα και τις ίδιες ημέρες. Έτσι θα διατηρήσουμε τα κιλά μας, ή δε θα ξεφύγουμε από το στόχο μας που είναι η απώλεια του περιττού βάρους.

Ας μη ξεχνούμε άλλωστε ότι οι αριθμοί είναι μόνο δεδομένα. Η μέτρηση της περιφέρειας της μέσης και αν γενικότερα μας κάνουν τα ρούχα μας και δεν είναι στενά, είναι εξίσου σημαντικά, για τη συνολική εικόνα μας.