Τελικά, δεν είναι τόσο απλό να αλλάζει η ώρα. Λέμε θα κοιμηθούμε μια ώρα λιγότερο αλλά δεν υπολογίζουμε τι σημαίνει αυτή η ώρα για την υγεία και το βιολογικό ρολόι του οργανισμού μας. Σε νέους ανθρώπους η αλλαγή αυτή δεν έχει μεγάλη επίδραση, αλλά όσο μεγαλώνουμε η αλλαγή της ώρας μπορεί να προκαλέσει υπνηλία και κόπωση, ενώ άτομα με προϋπάρχοντα προβλήματα ύπνου, όπως αϋπνία ή υπνική άπνοια, θα έχουν ακόμα περισσότερες δυσκολίες στην προσαρμογή.

Έρευνα που αφορά την αλλαγή της ώρας και τις επιπτώσεις που έχει στην υγεία, έδειξε ότι εμφράγματα, τροχαία ατυχήματα ή ατυχήματα στο χώρο εργασίας αυξάνουν αμέσως μετά την αλλαγή της ώρας, αφού διαταραχές στις συνήθειες του ύπνου, που σχετίζονται με την αλλαγή, μπορεί να επηρεάσουν την απόδοση, τη συγκέντρωση και τη μνήμη.

Οι επιπτώσεις της θερινής ώρας, αναφέρει η μελέτη, είναι πιθανόν σχετίζονται με τον κιρκαδικό ρυθμό του σώματός μας, το βιολογικό μας ρολόι δηλαδή, τη βιολογική διαδικασία που ρυθμίζει τα πρότυπα δράσης και ξεκούρασης. Οι περισσότεροι άνθρωποι θα πρέπει να είναι σε θέση να προσαρμοστούν στην αλλαγή μέσα σε μια ή δύο ημέρες.

Εμείς ας προετοιμαστούμε για αυτήν την αλλαγή με τον καλύτερο τρόπο, ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές:

  • Για μερικές ημέρες και πριν την αλλαγή της ώρας να ξυπνάτε 15 λεπτά νωρίτερα από το συνηθισμένο
  • Εάν είναι δυνατόν, να μείνετε τουλάχιστον μια ώρα στο φως του ήλιου, μια μέρα πριν από την αλλαγή της ώρας, για να βοηθήσετε το ρολόι το σώμα σας να προσαρμοστεί στην αλλαγή.
  • Περιορίστε το βαρύ φαγητό και αποφύγετε περίπλοκες εργασίες για τουλάχιστον μία ώρα πριν τον ύπνο.
  • Αποφύγετε την τόνωση ουσίες, όπως το αλκοόλ, τον καπνό και την καφεΐνη – που βρίσκονται στον καφέ, το τσάι, η σοκολάτα και μερικά αναλγητικά.
  • Βεβαιωθείτε ότι η κρεβατοκάμαρά σας είναι δροσερή, ήσυχη, σκοτεινή και χωρίς να υπάρχει κάτι που θα αποσπά την προσοχή σας.
  • Εάν μετά την αλλαγή της θερινής ώρας αισθάνεστε νυσταγμένοι, κοιμηθείτε το μεσημέρι αλλά μόνο για 30 λεπτά και όχι περισσότερο.