Η καθημερινή άσκηση είναι γνωστό πως προλαμβάνει πολλές ασθένειες και έχει πολλά οφέλη στον ανθρώπινο οργανισμό. Εκτός από μια ανάγκη, είναι και ένα θεραπευτικό μέσο γιατί εκτός από την πρόληψη και την αύξηση του προσδόκιμου της ζωής, «χτίζει» τους μυς και συμβάλλει στην αποβολή του περιττού λίπους. Νεότερα επιστημονικά ευρήματα αποδίδουν ένα ακόμη πλεονέκτημα της φυσικής δραστηριότητας στους άνδρες: το χτίσιμο της οστικής μάζας ή οστικής πυκνότητας. Σύμφωνα με μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Missouri, άνδρες που είχαν έντονη φυσική δραστηριότητα, όπως τρέξιμο ή τένις, κατά τη διάρκεια της εφηβείας και της ενηλικίωσης, είχαν μεγαλύτερα αποθέματα οστικής μάζας στο ισχίο και στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης, από ό, τι εκείνοι που δεν ασκούνταν.

Αν και η οστεοπόρωση συνδέεται, συνήθως, μόνο με τις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες, στην πραγματικότητα είναι ένα σοβαρό ζήτημα και για τους άνδρες, επισημαίνουν οι επιστήμονες και προσθέτουν ότι οι συνέπειες της οστεοπόρωσης μπορεί να είναι πολύ χειρότερες για τους άνδρες, καθώς η πάθηση είναι λιγότερο πιθανό να διαγνωσθεί, αφού δε γίνονται οι σχετικές μετρήσεις. Έτσι είναι πιθανό να βρίσκονται σε μεγαλύτερο κίνδυνο θνησιμότητας από κατάγματα που συμβαίνουν ως αποτέλεσμα πτώσεων.

Το θετικό πάντως είναι πως οι επιστήμονες προτρέπουν τους άνδρες όλων των ηλικιών, που διαθέτουν καλή υγεία, ακόμη και αν στην εφηβεία δεν είχαν ασχοληθεί με κάποιο άθλημα, να αρχίσουν να ασκούνται για να βελτιώσουν την οστική πυκνότητά τους. Ακόμη και αν η φυσική δραστηριότητα, στη διάρκεια ανάπτυξης των οστών στη νεαρή ηλικία, είναι σημαντική, υπάρχουν ωστόσο θετικές συσχετίσεις μεταξύ της σωματικής δραστηριότητας και της πυκνότητας των οστών, σε όλες τις ηλικίες.

Πηγή: University of Missouri