Ψάρι αντί για τηγανητό κοτόπουλο. Καστανό ρύζι αντί για λευκό. Μια χούφτα καρύδια αντί για πατατάκια.  Ελαιόλαδο αντί για βούτυρο. Πολλά λαχανικά και φρούτα.  Αυτή είναι η δύναμη της μεσογειακής διατροφής στο πιάτο μας.

Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερα διατροφικά μοντέλα  και διαιτητικές συνήθειες  έρχονται στο προσκήνιο υποσχόμενα αποτελεσματικότητα στην απώλεια βάρους, μεταβολικά πλεονεκτήματα, ή βελτίωση και επίλυση ακόμη προβλημάτων υγείας.

Πόσο αντίκτυπο όμως μπορεί να έχει η διατροφή;

Ένα μεσογειακό στυλ διατροφής μείωσε τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων κατά 28 έως 30 τοις εκατό σε μια μεγάλη μελέτη του 2013 από την Ισπανία. Αλλά δεν χρειάζεται να ζείτε κοντά στη Μεσόγειο για να λάβετε τα οφέλη. Σε μια μελέτη του 2013 που παρακολούθησε μια διαφορετική ομάδα 6.229 Αμερικανών γυναικών και ανδρών, ηλικίας 44 έως 84 ετών, για οκτώ χρόνια, οι ερευνητές του Johns Hopkins διαπίστωσαν ότι μια μεσογειακή διατροφή σε συνδυασμό με την τακτική άσκηση, ένα υγιές βάρος, την αποφυγή καπνίσματος, επιβράδυνε τη συσσώρευση πλάκας στα τοιχώματα των αρτηριών και μείωσε τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 80%.

Η μεσογειακή διατροφή βοηθά την καρδιά με τέσσερις τρόπους:

  1. Βοηθά να διατηρηθεί η χοληστερόλη σε ιδανικά επίπεδα.
  2. Ενισχύει την ικανότητα του σώματός να απορροφά το σάκχαρο στο αίμα (ο διαβήτης και ο προδιαβήτης απειλούν την υγεία της καρδιάς μας).
  3. Καταλαγιάζει τις καταστροφικές για την υγεία φλεγμονές οι οποίες βοηθούν στην καταπολέμηση ιών και βακτηρίων. Τα άτομα που είναι υπέρβαρα, καταναλώνουν υψηλά επίπεδα επεξεργασμένων τροφίμων και έχουν καθιστικό τρόπο ζωής. Για το λόγο αυτό έχουν χρόνια ή συνεχή φλεγμονή, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε διαβήτη και κάποια καρδιολογική ασθένεια.
  4. Βοηθά τις αρτηρίες να παραμένουν εύκαμπτες και να αντιστέκονται στη συσσώρευση πλάκας.