Το «καθησιό» είναι η νέα βλαβερή συνήθεια του δυτικού κοσμου.

Απλές συμβουλές που μας παροτρύνουν να ασκηθούμε.

Δεν σας αρέσει η γυμναστική ή δεν έχετε χρόνο να ασκηθείτε;

Τότε περπατήστε… έστω και ελάχιστα.

Υιοθετήστε απλά και χωρίς κόπο υγιεινές συνήθειες.

Οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας αυξάνει κατά 40%

τις πιθανότητες ενός πρόωρου θανάτου.

 

Η νέα βλαβερή συνήθεια του…καθησιού

Το…καθησιό είναι η νέα κακή συνήθεια του δυτικού κόσμου που προσομοιάζεται μάλιστα με τη βλαβερή συνήθεια του καπνίσματος. Ο ανθρώπινος οργανισμός δεν είναι προγραμματισμένος για να περνά μεγάλες χρονικούς περιόδους καθημερινά κολλημένος σε ένα γραφείο ή σε ένα υπολογιστή ή στον καναπέ και την πολυθρόνα του σπιτιού. Μελέτες δείχνουν ότι εάν εργάζεστε σε ένα γραφείο, είναι πιθανό να κάθεστε μέχρι και τα τρία τέταρτα της ημέρας σας καθιστοί- για να μην αναφέρουμε τον επιπλέον χρόνο που δαπανάτε δουλεύονται στο σπίτι και στο φορητό υπολογιστή. Αυτό εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την υγεία, αυξάνοντας τον κίνδυνο καρδιακών και καρδιαγγειακών παθήσεων, αύξηση του σωματικού βάρους και διαβήτη τύπου 2, καθώς και ορισμένες μορφές καρκίνου. Μπορεί επίσης να γίνετε επιρρεπείς σε πονοκεφάλους, στην οπτική κόπωση, σε πόνους στον αυχένα και τη μέση ή την πλάτη. Για τους ανθρώπους που κάθονται περισσότερο από 8 ώρες την ημέρα, έχει αποδειχθεί ότι σε σύγκριση με τους πιο δραστήριους, ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου είναι 15% μεγαλύτερος. Και ο κίνδυνος είναι 40% μεγαλύτερος για τους ανθρώπους που κάθονται για περισσότερο από 11 ώρες την ημέρα.

Πως λοιπόν θα αποφύγουμε όλες αυτές τις συνέπειες; Οι γιατροί συνιστούν να σηκωνόμαστε από την καρέκλα μας κάθε 20 ή 30 λεπτά και να περπατούμε έστω και για 30 δευτερόλεπτα, καθώς η σύντομη δραστηριότητα «ρίχνει» τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. Η στάση ή το περπάτημα επίσης αυξάνουν τη ροή του αίματος στα κάτω άκρα, καίνε περισσότερες θερμίδες και επιταχύνουν το μεταβολισμό. Οι αλλαγές στη στάση του σώματος βοηθούν επίσης τη σπονδυλική στήλη, ενώ παράλληλα μειώνει την πίεση στις αρθρώσεις, στους δίσκους και τα νεύρα.

 

Πως θα υιοθετήσουμε απλά και χωρίς κόπο υγιεινές συνήθειες

  • Σηκωθείτε και πηγαίνετε να πιείτε νερό (έστω και μια γουλιά) συχνότερα. Ενυδατώνει επίσης τον οργανισμό
  • Ρυθμίστε το ξυπνητήρι ώστε να σας υπενθυμίσει να κινείστε κάθε 30 λεπτά
  • Στο γραφείο σηκωθείτε και μιλήστε με τους συναδέλφους και μη στέλνετε μηνύματα ή e-mails
  • Όταν μιλάτε στο τηλέφωνο προσπαθήστε να μην είστε καθισμένοι αλλά να κινείστε
  • Τι θα λέγατε για ένα περπάτημα ή όρθια συνάντηση; Είναι υποτίθεται για να βοηθήσει τη δημιουργική ροή χυμών και αποφεύγει τις οδυνηρά μακρά συνέδρια.
  • Αν εργάζεστε στο σπίτι ή ακόμη και στο γραφείο τότε βγείτε σε εξωτερικό περιβάλλον για να πάρετε… φρέσκο ​​αέρα. Οδηγεί σε νέες ιδέες και ενισχύει τη βιταμίνη D.
  • Όταν κάθεστε στην καρέκλα προσαρμόστε την ώστε να είστε σε όρθια θέση

Αλλάξτε το ύψος και τη φωτεινότητα της οθόνης του ηλεκτρονικού υπολογιστή σας εκεί όπου σας ταιριάζει. Ένα κακώς τοποθετημένο πληκτρολόγιο και το ποντίκι μπορεί να συμβάλει σε πόνους στον καρπό, στον ώμο και στον αυχένα.