Σε δύσκολες στιγμές και περιόδους είναι φυσιολογικό να βιώνουμε κάποια αυξημένα επίπεδα στρες και άγχους. Αυτά τα συναισθήματα μπορούν να μας καταλάβουν ολοκληρωτικά, αλλά υπάρχουν τρόποι αντιμετώπισης που μπορούν να βοηθήσουν ώστε να επανέλθουμε σε κατάσταση ηρεμίας.

Η τεχνική ονομάζεται τεχνική γείωσης 5-4-3-2-1 που είναι μια διαδικασία εξισορρόπησης της σωματικής, συναισθηματικής, ψυχικής και ενεργειακής κατάστασης και της επανασύνδεσής τους. Μας οδηγεί στις πέντε αισθήσεις: στην όραση, στην ακοή, στη γεύση, στην αφή και στην όσφρηση

Κάτι τέτοιο μπορεί να μας βοηθήσει να ηρεμήσουμε και να διευκολύνουμε τα συναισθήματα του έντονου άγχους και στρες ή ακόμη και των κρίσεων πανικού.

Η τεχνική είναι εύκολη και μπορεί να εφαρμοστεί παντού, είτε είμαστε μόνοι ή με κόσμο, στο σπίτι ή έξω από αυτό. Να έχετε υπομονή και κάθε φορά θα γίνεται πιο εύκολη η διαδικασία.

Παίρνουμε μια βαθιά ανάσα, την αφήνουμε αργά και ξεκινούμε:

Περιγράψτε 5 πράγματα που μπορείτε να δείτε γύρω σας. Για παράδειγμα: βλέπω μια καρέκλα, βλέπω έναν πίνακα στον τοίχο κλπ.

Περιγράψτε 4 πράγματα που μπορείτε να μπορείτε να αισθανθείτε. Παράδειγμα: τα πόδια μου στο έδαφος, τα χέρια μου στο κεφάλι κλπ.

Περιγράψτε 3 πράγματα που μπορείτε να ακούσετε γύρω σας. Παράδειγμα: Τον ήχο της βροχής, το τικ τακ του ρολογιού, τον ήχο από την τηλεόραση κλπ.

Περιγράψτε 2 πράγματα που μπορείτε να μυρίσετε. Για παράδειγμα: “Μυρίζω καφέ, το άρωμά μου, το φαγητό που ψήνεται ”

Περιγράψτε 1 πράγμα που μπορείτε να γευτείτε ή  να δοκιμάσετε. Παράδειγμα:  το γλυκό στο ψυγείο, μια μαστίχα, ένα αρωματικό τσάι, ένα νόστιμο φαγητό κλπ.

Μόλις τελειώσουμε την τεχνική παίρνουμε και πάλι μια βαθιά ανάσα και ξεφυσάμε αργά.