Οι καιροί είναι δύσκολοι για να πετάμε τρόφιμα που έχουν λήξει ή για να τα αγοράζουμε σε μεγάλες ποσότητες.

Το πρώτο και βασικό είναι να κάνουμε μια «οικιακή» απογραφή. Δημιουργούμε μια λίστα με τα αντικείμενα που έχουμε ήδη στο σπίτι και βεβαιωνόμαστε ότι δεν θα αγοράσουμε τα ίδια.  

Αφού φτιάξουμε το σχετικό απόθεμα, τότε σχεδιάζουμε τη λίστα με τα προϊόντα που θέλουμε να έχουμε στα ράφια των ντουλαπιών αλλά και στο ψυγείο μας. Κι επειδή φροντίζουμε για την υγεία μας, κάνουμε πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές.

Ενδεικτικά:

Στο ράφι

Προϊόντα ολικής αλέσης (βρώμη καστανό ρύζι, κινόα)

Διάφορα ζυμαρικά

ψωμί ολικής αλέσεως

αλεύρι

δημητριακά με υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες

φασόλια / φακές

ξηροί καρποί / σπόροι

κονσέρβες φασόλια/οσπρια,

Στο ράφι

χυμοί ντομάτας

κονσέρβα τόνος / σολομός

ελιές

ελαιόλαδο

αλατοπίπερο

διάφορα καρυκεύματα/βότανα/μπαχαρικά

ξίδια

 Στο ψυγείο

φυλλώδη λαχανικά

άλλα κηπευτικά και σαλάτες

γιαούρτι

Γάλα/ υποκατάστατα γάλακτος

Αυγά.

Στην κατάψυξη

Κατεψυγμένα λαχανικά/ φρούτα

άπαχο κρέας

ψάρια

Αγοράζουμε μόνο ό, τι τρώμε

Μπορεί να ακούγεται προφανές, αλλά γεμίστε το καλάθι σας μόνο με τα τρόφιμα που γνωρίζετε ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και να καταναλώσετε.

Χρησιμοποιούμε πρώτα τα φρέσκα τρόφιμα

Για να αποφύγουμε τη σπατάλη τροφίμων, καταναλώνουμε πρώτα τα γεύματα με φρέσκα και ευπαθή τρόφιμα.

Αγοράζουμε τρόφιμα που διατηρούνται περισσότερο

Ορισμένα φρούτα και λαχανικά έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, όπως μήλα, πατάτες, λάχανο, κρεμμύδια και πολλά εσπεριδοειδή. Όταν αγοράζουμε ευπαθή προϊόντα, επιλέγουμε πάντα αυτά που έχουν μακρινές ημερομηνίες λήξης.

Μαγειρεύουμε και διατηρούμε τα δικά μας φαγητά

Όταν προετοιμάζουμε το φαγητό, κρατάμε ένα μέρος του στην κατάψυξη για μελλοντική χρήση. Φροντίζουμε να βάζουμε ετικέτες με την ημερομηνία που το βάλαμε στην κατάψυξη.