Κάντε την υγεία μέρος της ζωής σας

Τι πρέπει να θυμάστε:

Στις μέρες μας με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, λίγο πολύ όλοι μας και τις υποχρεώσεις που έχουμε, η καλή υγεία πρέπει να αποτελεί πρώτιστη προτεραιότητα. Είναι μια σοβαρή υπόθεση που απαιτεί αυτογνωσία, εκπαίδευση, δέσμευση αλλά και την παρουσία ενός οικογενειακού γιατρού που θα μας δίνει οδηγίες σε κάθε περίπτωση. Σε ότι αφορά την υγεία, ο ρόλος της γυναίκας, μέσα στην οικογένεια, είναι σημαντικός. Θα πρέπει να γνωρίζει, να φροντίζει και να μεριμνά για την υγεία των μελών της οικογένειάς της τόσο σε θέματα διατροφής και σωματικής δραστηριότητας όσο και σε ζητήματα υιοθέτησης υγιεινής στάσης και συμπεριφοράς.

Για να κάνετε την καλή υγεία μέρος της ζωής της οικογένειάς σας θα πρέπει να:

Αποκτήσετε υγιεινές συνήθειες. Μικρές θετικές αλλαγές στην καθημερινή ρουτίνα μπορούν να κάνουν μεγάλες διαφορές στην υγεία Για παράδειγμα να φροντίσετε να τρώνε πρωινό όλα τα μέλη της οικογένειας, να βάλετε η ίδια και να υπενθυμίσετε ή να φορέσετε στο σύντροφο και τα παιδιά αντηλιακό το καλοκαίρι, να κοιμηθείτε 7-8 ώρες κάθε νύχτα.

Να γνωρίζετε και να στοχεύετε σε αυτούς τους ιδανικούς αριθμούς (ενήλικες). Δείκτης Μάζας Σώματος (BMI) μεταξύ 19-24, αρτηριακή πίεση 120/80 ή χαμηλότερα, χοληστερόλη κάτω από 200 και LDL κάτω από 100.

Διαβάστε τις ετικέτες. Όταν κάνετε τα ψώνια σας στο σούπερ μάρκετ μην ξεχνάτε να διαβάζετε τα συστατικά που περιέχουν οι συσκευασμένες τροφές. Ακόμη και τα προϊόντα light ή με μειωμένα λιπαρά περιέχουν πολύ αλάτι και ζάχαρη. Προσπαθήστε να περιορίσετε το αλάτι όχι πάνω από 1500mg την ημέρα (ένα κουταλάκι αλάτι περιέχει 2.300 mg και ζάχαρη λιγότερες από επτά κουταλιές την ημέρα..

Κρατήστε τα κόκκαλα σας γερά. Μπορείτε να βοηθήσετε στην πρόληψη της απώλειας οστικής μάζας λόγω ηλικίας λαμβάνοντας αρκετό ασβέστιο και βιταμίνη D. Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ και εντάξτε τη σωματική δραστηριότητα σε όλα τα μέλη της οικογένειας. Κάντε ασκήσεις όπως περπάτημα ή το τρέξιμο. Καταναλώστε τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο όπως σκούρα, φυλλώδη πράσινα λαχανικά, χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα, και λιπαρά ψάρια όπως σολομό ή σαρδέλες. Μην ξεχνάτε πως η πρόληψη της οστεοπόρωσης ξεκινά από την παιδική ηλικία.

 

Προσεγμένη χρήση χημικών για την καθαριότητα του σπιτιού. Η χρήση των χημικών ενέχει μεγάλους κινδύνους για την υγεία μας. Μπορούμε να αντικαταστήσουμε τα επικίνδυνα χημικά, αγοράζοντας οικολογικά ή φτιάχνοντας τα δικά μας με υλικά που όλοι έχουμε στην κουζίνα μας. Φροντίζουμε έτσι την προστασία της υγεία της οικογένειας αλλά και του περιβάλλοντος.

 

Πηγαίνετε συχνά στο γιατρό και να μην παραμελείτε τα ετήσια τσεκ-απ.

Η προληπτική ιατρική σώζει ζωές. Οφείλουμε να προσέξουμε την υγεία τη δική μας και της οικογένειάς μας ανάλογα με το προφίλ υγείας του καθένα μας, το φύλο, την ηλικία και το οικογενειακό ιστορικό. Σήμερα, στον τομέα της δευτερογενούς πρόληψης πολλά εξειδικευμένα κέντρα προσφέρουν σύνολο διαγνωστικών εξετάσεων για την ανίχνευση νοσημάτων και παθήσεων και για κάθε ηλικία.