Καταπολεμήστε το άγχος με φυσικά προϊόντα

Το άγχος είναι ένας αμυντικός μηχανισμός του οργανισμού απέναντι σε κάποιον κίνδυνο ή απειλή. Λειτουργεί ως ένα προειδοποιητικό καμπανάκι που διεγείρει το συμπαθητικό ανώτερο νευρικό σύστημα. Είναι ένα άσχημο συναίσθημα που συνοδεύεται από συμπτώματα όπως ταχυκαρδία, ιδρώτα, τρόμο, δυσκολία στην αναπνοή, ναυτία, ζάλη και επηρεάζει τη σκέψη, την αντίληψη και τη μάθηση. Συχνά όσοι υποφέρουν από άγχος έχουν μυϊκούς πόνους, ένταση και πονοκεφάλους.

Αν το άγχος είναι παθολογικό και δεν μπορείτε να το αντιμετωπίσετε τότε θα πρέπει να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό για να πάρετε τη σωστή φαρμακευτική θεραπεία ή τη σχετική ψυχολογική υποστήριξη. Ωστόσο η αντιμετώπιση του άγχους με φυσικούς τρόπους είναι από τις καλύτερες μεθόδους θεραπείας.

Αναπνεύστε αιθέριο έλαιο λεβάντας

Το αιθέριο έλαιο λεβάντας χρησιμοποιείται στην αρωματοθεραπεία με θετικά αποτελέσματα. Σχετική μελέτη διαπίστωσε ότι η λεβάντα στην αρωματοθεραπεία μειώνει την κορτιζόλη που είναι ένα συστατικό στην αντίδραση του οργανισμού στο στρες. Το μασάζ με λεβάντα μπορεί ακόμη να ρίξει τη συστολική πίεση, να οδηγήσει σε βελτίωση της ποιότητας του ύπνου και της συγκέντρωσης, να σταθεροποιήσει τη διάθεση και τελικά να μειώσει το άγχος.

Κάντε βόλτα στο δάσος

Είναι μια ιαπωνική πρακτική να περπατάς στο δάσος για να καταπολεμήσεις το άγχος. Έχει αποδειχθεί ότι η βόλτα μέσα στο δάσος έχει μια εκπληκτική θετική επίδραση στην υγεία. Μια μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το δασικό περιβάλλον σε σχέση με το περιβάλλον της πόλης, μειώνει τις συγκεντρώσεις της κορτιζόλης, τον καρδιακό ρυθμό και την αρτηριακή πίεση, Πιστεύεται ότι το όφελος προέρχεται εν μέρει από την εισπνοή των αιθέριων ελαίων των ξύλων όπως το απινένιο και λιμονένιο, τα οποία είναι αντιμικροβιακές πτητικές οργανικές ενώσεις που εκπέμπονται από τα δέντρα.

Ασκηθείτε

Η άσκηση μειώνει την αδρεναλίνη των ορμονών του στρες και της κορτιζόλης, ενώ παράλληλα τονώνει την παραγωγή των ενδορφινών. Η άσκηση βοηθά στη μείωση του άγχους και στη βελτίωση της διάθεσης. Η γιόγκα είναι μια καλή άσκηση η οποία έχει αποδειχθεί ότι λειτουργεί ειδικά για το άγχος. Βρείτε κάτι που σας αρέσει και ασκηθείτε 30 λεπτά την ημέρα τουλάχιστον, πέντε φορές την εβδομάδα.

Γελάστε

Η επίδραση του γέλιου στην ψυχολογία και στη διάθεση είναι πολύ σημαντική. Το γέλιο έχει θετική οργανική επίδραση, δρα ακόμη και στο ανοσοποιητικό σύστημα του ανθρώπου και μέσα από αυτό μειώνεται η επίδραση της ορμόνης του στρες κορτιζόλης και της αδρεναλίνης στο νευρικό σύστημα. Οι ψυχολόγοι λένε να γελάμε ακόμη και ψεύτικα γιατί έτσι προκαλείται η έκκριση ενδορφινών και στέλνεται ντοπαμίνη στον εγκέφαλο-βελτιώνοντας τη διάθεση.

Κάντε μπάνιο με άλατα Epsom

Είναι εύκολο να μείνεις αγχωμένος όταν βυθίζεσαι σε μια μπανιέρα; Το μπάνιο αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματος κι έχει αποδειχθεί ότι βοηθούν στη ρύθμιση της διάθεσης και του άγχους. Κάνοντας ένα μπάνιο με άλατα Epsom που αποτελούνται από μαγνήσιο και θειικό άλας μπορεί να βοηθήσουν ακόμα περισσότερο γιατί καταπραΰνουν το άγχος που προκαλείται από πόνους και εντάσεις. Μπορείτε να τα βρείτε εύκολα στα περισσότερα φαρμακεία αλλά και σε καταστήματα με βιολογικά είδη.

Πιείτε χαμομήλι

Το χαμομήλι έχει χρησιμοποιηθεί ως παραδοσιακό φάρμακο εδώ και χιλιετίες για να μετριάσει το άγχος. Λόγω των χημικών ουσιών που περιέχει την απιγενίνη και λουτεολίνη βοηθούν τον οργανισμό να χαλαρώσει. Αρκετές μελέτες οδηγούν στο συμπέρασμα ότι τα συμπληρώματα χαμομηλιού είναι πιο αποτελεσματική στην ανακούφιση του άγχους. Πιείτε ένα με τέσσερα φλιτζάνια την ημέρα για το άγχος.

Πάρτε βαθιές ανάσες

Η βαθιά αναπνοή για 20 έως 30 λεπτά κάθε ημέρα μειώνει το άγχος και την πίεση. Με την αύξηση του οξυγόνου στον εγκέφαλό διεγείρεται το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα, το οποίο προωθεί την ηρεμία. Οι ασκήσεις αναπνοής βοηθούν επίσης να συνδεθείτε με το σώμα σας και να διώξει μακριά τα προβλήματά. Εδώ είναι μία από τις τεχνικές που προτείνουμε: Πρώτη “χαμογελάστε, με τα μάτια και το στόμα σας και απελευθερώστε την ένταση στους ώμους σας. Στη συνέχεια, φανταστείτε ότι έχετε τρύπες στα πέλματα των ποδιών σας. Όπως αναπνέεται βαθιά ανάσα στην, φανταστείτε ότι ένα κύμα θερμού αέρα διοχετεύεται μέσα από αυτές τις τρύπες και κινούνται αργά μέχρι τα πόδια σας, μέσα από την κοιλιά σας και γεμίζει τους πνεύμονές σας. Χαλαρώστε τους μυς σας διαδοχικά καθώς ο ζεστός αέρας κινείται μέσα στο σώμα σας. Όταν εκπνέετε αντιστρέψτε την εικόνα αυτή, έτσι ώστε να “βλέπεται” το θερμό αέρα να βγαίνει από τις ίδιες τρύπες στα πόδια σας. Επαναλάβετε τη διάρκεια της ημέρας, όταν θα θέλετε να αισθάνεστε ήρεμοι και χαλαροί.

Απασχοληθείτε με κάτι άλλο

Μια γρήγορη λύση κατά τη διάρκεια κρίση άγχους, οι γιατροί συστήνουν να απασχολούμε το μυαλό και τα χέρια μας για αντιπερισπασμό του εγκεφάλου. Να παίζουμε με τα κλειδιά μας να κρατούμε ένα βαρύ αντικείμενο, ή ένα παγάκι για όσο χρονικό διάστημα μπορείτε. Ο εγκέφαλός δεν μπορεί να είναι σε δύο μέρη ταυτόχρονα,” λένε ο γιατροί. “Το μυαλό θα μετατοπιστεί από τις σκέψεις [που συνοδεύουν το άγχος] στο κρύο παγάκι στο χέρι.