Το να περιοριστεί κάποιος στο σπίτι είναι ιδιαίτερα δύσκολο, ειδικότερα εάν φροντίζει παιδιά ή ηλικιωμένους ή ζει σε ένα στενό διαμέρισμα. Γενικότερα, δεν θεωρείται φυσιολογικό το να μην μπορεί ο άνθρωπος να βγει στην ύπαιθρο και να μην έχει κοινωνικές δραστηριότητες. Είναι αφύσικο και ψυχολογικά στρεσογόνο, λένε οι ειδικοί και συστήνουν Πώς να μείνουμε υγιείς στο σπίτι στη διάρκεια της καραντίνας. 

Οι ειδικοί τονίζουν  ότι είναι σημαντικό να παραμείνουμε δραστήριοι για να μειώσουμε το άγχος και να παραμείνουμε σε φόρμα. Ειδικά για όσους είχαν μάθει να ασκούνται τακτικά, η μείωση της σωματικής δραστηριότητας μπορεί να τους επηρεάσει σωματικά και διανοητικά.

Όσο  αφύσικο κι αν είναι να μην έχουμε κοινωνικές δραστηριότητες ή να βρισκόμαστε έξω ή  στη φύση, μπορούμε να διατηρήσουμε τη συναισθηματική και σωματική μας ευεξία προστατεύοντας ταυτόχρονα τα μέλη της οικογένεια και την κοινότητά μας από ασθένειες. Επικοινωνήστε με άτομα μέσω τηλεφώνου ή βίντεο, ώστε να μην αισθάνεστε απομονωμένοι. Προσπαθήστε να ασκηθείτε ενώ βρίσκεστε σε εσωτερικούς χώρους. Προσπαθήστε να είστε απασχολημένοι ή να κάνετε κάποια δουλειά και  να μην παρακολουθείτε ταινίες ή να είστε συνέχεια καθισμένοι στον καναπέ ή ξαπλωμένοι στο κρεβάτι σας.

  • Κρατήστε επαφή. Κλήση ή συνομιλία μέσω βίντεο με την οικογένεια και τους φίλους σας.
  • Άσκηση στο σπίτι καθημερινά. Αναπτύξτε ένα πρόγραμμα προπόνησης στο σπίτι. Δείτε δωρεάν βίντεο και εφαρμογές γυμναστικής στο διαδίκτυο.
  • Πρακτική γιόγκα και διαλογισμό. Η γιόγκα και ο διαλογισμός είναι καλοί τρόποι για την ανακούφιση του άγχους και του άγχους.
  • Παίξτε την αγαπημένη σας μουσική. Χορέψτε αν σας φτιάχνει τη διάθεση αυτό.
  • Βρείτε τρόπους να γελάσετε. Εάν ολοκληρώσετε μια αγχωτική εργασία, παρακολουθήστε μια κωμωδία ή κάτι που σας κάνει να χαμογελάτε.
  • Περιορίστε το χρόνο που βλέπετε ειδήσεις. Μείνετε ενημερωμένοι με αξιόπιστες πηγές, αλλά ελαχιστοποιήστε τον χρόνο σας ελέγχοντας τις ειδήσεις.
  • Κρατήστε το μυαλό σας ενεργό. Διαβάστε ένα βιβλίο, κάντε ένα παζλ ή , τα χόμπι που σας αρέσουν. Εάν παίζετε ένα όργανο ή έχετε άλλη καλλιτεχνική φλέβα, τώρα είναι η ώρα να απολαύσετε τους καρπούς σας.
  • Βάλτε στόχους. Νιώστε μια αίσθηση ολοκλήρωσης αναλαμβάνοντας ένα έργο που θα βελτιώσει τη ζωή σας, όπως η οργάνωση μιας ντουλάπας ή η τακτοποίηση εγγράφων.
  • Κρατήστε ημερολόγιο. Σημειώστε τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας και για τα πράγματα και καταστάσεις που είστε ευγνώμονες.

 

 

Πηγή: New York-Presbyterian Hospital-Columbia and Cornell