Η ευτυχία είναι μια έννοια υποκειμενική και διαφορετική για τον καθένα και εξαρτάται από τις πεποιθήσεις και τις ιδέες που έχουμε για τη ζωή, τον εαυτό μας και τους γύρω μας. Εξαρτάται επίσης από το πως διαβαθμίζουμε τις προτεραιότητές και τους στόχους μας και πως νοηματοδοτούμε την κάθε πλευρά της ζωής αλλά και της καθημερινότητάς μας.

 

Red - Angry Bird Ο επίτιμος πρεσβευτής του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή και την ευτυχία

Η επίτευξη της ευτυχίας σύμφωνα με τον ορισμό του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών είναι βασικός ανθρώπινος σκοπός, ενώ καθιέρωσε την 20η Μαρτίου, ως Παγκόσμια Ημέρα Ευτυχίας. Φέτος ανακήρυξε τον Red, από το δημοφιλές διαδικτυακό παιχνίδι Angry Birds ως τον επίτιμο πρεσβευτή της ημέρας αυτής με στόχο την άμεση σύνδεση μεταξύ της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής και της ευτυχίας και ευημερίας των ανθρώπων.

Γιατί όμως να χαιρόμαστε μόνο μια ημέρα του χρόνου και να μην αισθανόμαστε καθημερινά ευτυχισμένοι. Εμείς σταχυολογήσαμε επιστημονικά αποδεδειγμένα τρόπους και μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά μας που θα μας κάνουν περισσότερο χαρούμενους και ευτυχισμένους και θα μας βοηθήσουν να ανακαλύψουμε τις στιγμές που πρέπει να απολαμβάνουμε στη ζωή και θα μας χαρίσουν ένα μεγάλο και αληθινό χαμόγελο.

Άλλωστε οι μικρές χαρές ή στιγμές ευτυχίας μπορεί να κρύβονται στα πιο απροσδόκητα μέρη… και η επιστήμη αποδεικνύει ότι έχουμε τη δύναμη να αλλάξουμε την προοπτική μας στη ζωή

Το πρωινό ξύπνημα, είναι η σημαντικότερη στιγμή της ημέρας, αφού θα διαμορφώσει ολόκληρο το 24ωρο σας. Αν συνηθίζετε να ξυπνάτε και να είστε μουτρωμένοι ή να γκρινιάζετε, ψάχνετε τα κλειδιά του αυτοκινήτου ή του σπιτιού, συνηθίζετε να αργείτε στη δουλειά, ή αναρωτιέστε τι θα φορέσετε, όλα είναι θέμα προγραμματισμού, από το προηγούμενο βράδυ. Τακτοποιήστε τις σκέψεις σας, οργανώστε τα πράγματά σας, αγνοήστε τις καταστάσεις που θα χαλάσουν την ηρεμία σας, παραμερίστε τα αρνητικά συναισθήματα και ξυπνήστε λίγο νωρίτερα ώστε να έχετε χρόνο για να μην αγχωθείτε πχ φτιάχνοντας πρωινό για την οικογένεια, ετοιμάζοντας τα παιδιά για το σχολείο.

Αντί να θαυμάζετε ή να ζηλεύετε ορισμένους ανθρώπους για το πόσο ευτυχισμένοι είναι ή δείχνουν αρχίστε να γυμνάζεστε. Η άσκηση απελευθερώνει ενδορφίνες, της ορμόνες της χαράς όπως αποκαλούνται που καταπολεμούν την κακή διάθεση, τη μελαγχολία και σε ορισμένες περιπτώσεις την ελαφρά κατάθλιψη. Κάντε επίσης διαλογισμό ή προσευχηθείτε, ακόμη καλύτερα, για να ηρεμήσετε και να γαληνέψετε

Δοκιμάστε να κάνετε γνωσιακή συμπεριφορική συνεδρία. Η Γνωσιακή και Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT) είναι μια αποδεδειγμένη ψυχοθεραπευτική προσέγγιση για την κλινική κατάθλιψη και τις αγχώδεις διαταραχές. Μπορεί επίσης να βοηθήσει αυτόν που χρειάζεται απλά να μάθει πώς να καταπολεμήσει τις αρνητικές σκέψεις.

Αγοράστε λουλούδια στον εαυτό σας και μην περιμένετε σε άλλους να σας χαρίσουν. Μια ομάδα ερευνητών του Χάρβαρντ διαπίστωσε ότι η ύπαρξη φρέσκων λουλουδιών στο σπίτι κάνει θαύματα στην αντιμετώπιση του άγχους και της κακής διάθεσης. Στη μελέτη αυτή βρέθηκε επίσης πως οι άνθρωποι αισθάνθηκαν πιο συμπονετικοί προς τους άλλους και είχαν περισσότερη όρεξη και ενθουσιασμό για τη δουλειά.

Χαμογελάστε γιατί… κάνει τους άλλους να ανησυχούν. Το χαμόγελο είναι μια αντίδραση στο αίσθημα ευτυχίας και χαράς, ωστόσο ορισμένοι ερευνητές αναφέρουν πως αυτή η απλή πράξη, ακόμα και αν πρέπει να την εξαναγκάσουμε, θα μπορούσε να βοηθήσει στην ενεργοποίηση των κέντρων ευτυχίας στον εγκέφαλό μας, αφήνοντας μας με καλύτερη διάθεση.

Εκμεταλλευτείτε (χωρίς κατάχρηση) τις ηλιόλουστες ημέρες που υπάρχουν άφθονες στη χώρα μας. Πάρτε δύναμη, ενέργεια και βιταμίνη D. Ο ήλιος είναι ζωογόνος και βοηθά στην αντιμετώπιση των αρνητικών σκέψεων. Εκτεθείτε για 20 έως 25 λεπτά στο φως του ήλιου (αυτήν την περίοδο και πάντα με αντηλιακό) και φωτίστε τη διάθεσή σας με φυσικό τρόπο. Γιατί να μην εκμεταλλευτείτε αυτήν την ανέξοδη πηγή χαράς; Ανοίξτε τις κουρτίνες του σπιτιού σας και αφήστε το φως να γεμίσει το χώρο σας.

Μυρίστε πορτοκάλια και άλλα εσπεριδοειδή. Η μυρωδιά εσπεριδοειδών, όπως πορτοκάλι, λεμόνι, γκρέιπφρουτ κλπ, έχουν θετικές χημικές αντιδράσεις στον εγκέφαλο, και απομακρύνουν το άγχος και την πίεση. Αν θέλετε να νιώσετε ενέργεια, χρησιμοποιήστε μερικές σταγόνες αιθέριο έλαιο εσπεριδοειδών στα σημεία πίεσης σας (καρποί, το πίσω μέρος από τα γόνατα, κρόταφοι κλπ). Μπορείτε επίσης να αναμίξετε το αιθέριο έλαιο με ένα λουλουδάτο άρωμα, όπως γιασεμί, για να αυξηθούν τα θετικά αποτελέσματα.

Παίξτε με το κατοικίδιό σας. Είναι περιττό να αναφέρουμε τις πολυάριθμες επιστημονικές μελέτες για τις θετικές επιδράσεις που έχει στην πνευματική, σωματική και ψυχική υγεία του ανθρώπου η σχέση του με έναν σκύλο ή γάτα, ή όποιο κατοικίδιο θεωρείται εσείς ότι σας κάνει καλό. Μελέτη πάντως διαπίστωσε ότι χάιδεμα ενός σκύλου για μόλις 15 λεπτά απελευθερώνει σεροτονίνη, προλακτίνη και οξυτοκίνη, τα οποία είναι ορμόνες ενίσχυσης της διάθεσης, μειώνοντας ταυτόχρονα την κορτιζόλη την επονομαζόμενη ορμόνη του στρες.

Κάντε μικρά διαλλείματα από τη δουλειά ή από τις υποχρεώσεις στο σπίτι. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι οι άνθρωποι που κάνουν γρήγορα διαλείμματα κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας για να παρακολουθήσουν αστεία βίντεο αισθάνονται πιο ενεργητικοί και χαρούμενοι και με λιγότερα αρνητικά συναισθήματα.

Ακούστε μουσική και τραγουδήστε το αγαπημένο σας τραγούδι: Πέρσι ο ΟΗΕ είχε προτείνει να ανεβάσουν οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τα τραγούδια που τους κάνουν ευτυχισμένους και πρότεινε να γιορτάσουμε την Παγκόσμια Ημέρα Ευτυχίας χορεύοντας στους ρυθμούς του Happy του Pharell Williams.