Το νερό είναι από τα πλέον απαραίτητα στοιχεία για την υγεία του ανθρώπινου οργανισμού αφού ρυθμίζει την εσωτερική θερμοκρασία του σώματός, αφαιρεί τις τοξίνες και προστατεύει τις αρθρώσεις. Επειδή ο οργανισμός μας είναι μια καλογυαλισμένη και συντονισμένη μηχανή το νερό εξασφαλίζει ότι όλα λειτουργούν με το σωστό τρόπο, από το δέρμα έως και τα όργανα του σώματος.  Έτσι, ακόμη και μια μικρή μείωση στην ενυδάτωση του οργανισμού μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο. Δυστυχώς, πολλοί άνθρωποι δεν πίνουν την καθημερινή αναγκαία ποσότητα νερού ενώ πολλοί άλλοι πίνουν μόνο όταν νιώσουν διψασμένοι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο οργανισμός να αφυδατώνεται, το σώμα μας δηλαδή να χάνει περισσότερα υγρά από ότι προσλαμβάνει. Η αφυδάτωση μπορεί να μας επηρεάσει με πολλούς τρόπους. Μερικά συμπτώματα περιλαμβάνουν:

Δίψα •Ζαλάδα •Πονοκέφαλο •Κούραση •Ξηροστομία •Σύγχυση •Σκούρα ούρα • Έλλειψη δακρύων.

Τα παιδιά μπορεί να παρουσιάσουν μια ποικιλία συμπτωμάτων, όπως πυρετό, διάρροια, έμετος, έντονη εφίδρωση, κόπωση ή έλλειψη ούρων.

Είναι αφυδάτωση ή κάποια άλλη πάθηση;

Πολλοί άνθρωποι μπορεί να πιστεύουν ότι είναι αφυδατωμένοι ενώ στην πραγματικότητα μπορεί να βιώνουν τα συμπτώματα μιας άλλης ιατρικής πάθηση. Πώς μπορείτε να καταλάβετε τη διαφορά; Η αφυδάτωση είναι συνήθως μια μοναδική εκδήλωση, ενώ τα συμπτώματα των άλλων παθήσεων μπορεί να είναι περιοδικά. Ορισμένες αιτίες αφυδάτωσης περιλαμβάνουν: •Γρίπη: Αν έχετε γρίπη, μπορεί να έχετε επίσης έμετο ή διάρροια, τα οποία μπορεί να σας κάνουν να αφυδατωθείτε. •Διαβήτης: Στα πρώτα στάδια του σακχαρώδη διαβήτη, ένα από τα πρώτα συμπτώματα είναι η υπερβολική δίψα, λόγω της υψηλής γλυκόζης στο αίμα. Όταν έχετε διαβήτη, το σώμα σας προσπαθεί να απαλλαγεί από την περίσσεια γλυκόζη, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση. Όταν κάποιος πάσχει από διαβήτη, αυξάνεται επίσης η συχνότητα της ούρησης. • Αναιμία: Η αναιμία μπορεί να παρουσιαστεί με συμπτώματα αδυναμίας, ζάλης και σύγχυσης, που είναι επίσης σημάδια ακραίας αφυδάτωσης.

Πόσο ενυδατωμένοι είμαστε;

Υπάρχουν πολλές συστάσεις για το πόσο νερό θα πρέπει να πίνουμε καθημερινά για να μείνουμε ενυδατωμένοι. Μερικοί ειδικοί λένε ότι έξι με οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα. Άλλοι λένε περισσότερο ή λιγότερο, ανάλογα με το μέγεθος του σώματος. Ένας καλός εμπειρικός κανόνας είναι να ελέγξετε την εμφάνιση των ούρων σας. Ανοιχτόχρωμα ή υποκίτρινο ούρα δείχνει είστε καλά ενυδατωμένοι. Αν τα ούρα σας είναι σκουρόχρωμο, αυτό είναι σημάδι αφυδάτωσης. Η αφυδάτωση συμβαίνει όταν το σώμα χάνει περισσότερα υγρά από ότι προσλαμβάνει. Τα φάρμακα, επίσης μπορούν να επηρεάσουν το επίπεδο της ενυδάτωσης. Ορισμένα αντιισταμινικά, αντιυπερτασικά, καθαρτικά, διουρητικά και η χημειοθεραπεία μπορούν να προκαλέσουν αφυδάτωση.

Το νερό είναι ζωτικής σημασίας για την ευημερία του οργανισμού. Είναι το καλύτερο, το φθηνότερο και πιο υγιεινό ποτό. Οπότε πιείτε άφθονο – θα σας ωφελήσει πολλαπλά.