Οι καλύτερες και χειρότερες τροφές για το Alzheimer

Η ισορροπημένη διατροφή μειώνει τον κίνδυνο Alzheimer κατά 35%.

Οι επιστήμονες προτείνουν, να προτιμήσετε κρασί, σαλάτες και διάφορα είδη μούρων και να αποφύγετε τυρί, γλυκά και αρτοσκευάσματα. Η διατροφή περιλαμβάνει 10 υγιείς ομάδες τροφίμων, όπως τα ψάρια, τα πουλερικά, το ελαιόλαδο, τα φασόλια και τα καρύδια ενώ επισημαίνει την αποφυγή ανθυγιεινών τροφίμων για τον εγκέφαλο όπως το τυρί, το βούτυρο και τα γλυκά.

Είναι μια νέα προληπτική διατροφή που θα μπορούσε να μειώσει λιγότερο από το μισό τον κίνδυνο ενός ατόμου να αναπτύξει τη νόσο του Alzheimer, ακόμη και αν κάποιος δεν την τηρεί σχολαστικά. Η διατροφή αυτή ονομάζεται «The ‘Mediterranean-DASH Intervention for Neurodegenerative Delay» κι έχει το ακρωνύμιο MIND (εγκέφαλος) και περιλαμβάνει τουλάχιστον τρεις μερίδες ημερησίως σαλάτα και δημητριακά ολικής άλεσης μαζί με ένα επιπλέον λαχανικό καθημερινά και ένα ποτήρι κρασί.Για τα ενδιάμεσα των γευμάτων καταναλώνονται, τις περισσότερες ημέρες, ξηροί καρποί, μέρα παρά μέρα φασόλια ή άλλα όσπρια, κοτόπουλο και μούρα τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα και ψάρι τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα. Τα διαφόρων ειδών μούρα, είναι τα μοναδικά φρούτα που χρησιμοποιούνται στη διατροφή αυτή.

 

Αυτές οι ενισχυτικές, για τον εγκέφαλο τροφές, μειώνουν κατά 53% τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου σε όσους τηρούν πιστά τη διατροφή και κατά 35% σε όσους την ακολουθούν περιστασιακά.

 

Επίσης, άτομα που κάνουν τη συγκεκριμένη διατροφή, πρέπει να περιορίσουν την κατανάλωση των ανθυγιεινών τροφίμων, μειώνοντας την κατανάλωση σε μια κουταλιά της σούπας βούτυρο την ημέρα και τρώγοντας τυρί, τηγανητά ή fast food σε λιγότερο από μία φορά την εβδομάδα.

Πάντως οι επιστήμονες διευκρινίζουν ότι για την εμφάνιση του Alzheimer και άλλοι παράγοντες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο όπως συμπεριφορικές, περιβαλλοντικές και γενετικές συνιστώσες.

 

Η δίαιτα MIND είναι μια υβριδική δίαιτα που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά της Μεσογειακής Δίαιτας με αυτή της DASH, χρησιμοποιείται για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης κι έχει σημαντικές ωφέλειες στη μείωση των κινδύνων σε ότι αφορά τα καρδιαγγειακά νοσήματα, υπέρταση, καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικά.

5 ανθυγιεινές τροφές για τον εγκέφαλο

  • Κόκκινα κρέατα
  • Βούτυρο και μαργαρίνη
  • Τυρί
  • Αρτοσκευάσματα και γλυκά
  • Τηγανητά ή fast food