Είτε αντιμετωπίζουμε ζητήματα στη δουλειά μας, με τα αγαπημένα μας πρόσωπα και το οικογενειακό περιβάλλον, την υγεία μας ή θέματα στο σχολείο ή στη ζωή με τα παιδιά, όλα αυτά τα προβλήματα έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: Το στρες. Όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια κρίση, είτε αυτή σχετίζεται με την οικογένεια, τα οικονομικά, την υγεία, τη δουλειά κλπ, τότε αυτή η κατάσταση μπορεί να καταναλώσει όλη την ενέργεια μας να απορροφήσει όλες μας τις σκέψεις και στην ουσία να ανατροφοδοτήσει έναν φαύλο κύκλο άγχους και στρες από τον οποίο δύσκολα θα μπορέσουμε να ξεφύγουμε. Η αδρεναλίνη βρίσκεται στα ύψη, οι αρνητικές σκέψεις κυριαρχούν, η συναισθηματική φόρτιση αυξάνεται και όταν αισθανόμαστε έτσι, οι αποφάσεις που λαμβάνουμε είναι σχεδόν πάντα λανθασμένες.

Την επόμενη φορά που θα βρεθείτε σε μια τέτοια συναισθηματική και ψυχολογική κατάσταση, προσπαθήστε να ακολουθήσετε τον παρακάτω οδηγό επιβίωσης που θα σας βοηθήσει να αποφορτιστείτε Εξασκηθείτε στις παρακάτω τεχνικές και την επόμενη φορά (ελπίζουμε να μη συμβεί) θα δείτε ότι μπορείτε να

  1. Αναπνεύστε: Μια συνειδητή αναπνοή, όπου συνειδητή σημαίνει αναπνέω καλά, βαθιά και επικεντρώνομαι σε αυτήν την προσπάθεια, μας κρατά στο παρόν, οξυγονώνει τον εγκέφαλο, αυξάνει την πνευματική διαύγεια και επιβραδύνει τις σκέψεις
  2.  Ηρεμήστε: Βρείτε το χρόνο για ήρεμη-στοχαστική σκέψη και βαθύτερη χαλάρωση. Έρευνα δείχνει ότι θα λύσετε τα προβλήματα πιο δημιουργικά, θα έχετε μεγαλύτερη γνώση των θεμάτων σας και θα δημιουργήσετε ένα καλύτερο σχέδιο για την αντιμετώπισή τους
  3.  Σταματήστε τα μοιρολόγια και το αναμάσημα της κατάστασης: Εάν το κάνετε καθημερινά και όλη την ώρα δεν καταφέρνετε τίποτε απολύτως. Αντίθετα προσελκύετε περισσότερο αρνητικές σκέψεις και πράξεις. Εάν δεν μπορείτε να το σταματήσετε, κάντε το τουλάχιστον με τον κανόνα των 10 λεπτών. Πάρτε το 10λεπτό σας και όταν ο χρόνος τελειώσει τότε προχωρήστε… αναπνεύστε βαθιά και επικεντρωθείτε σε νέα πράγματα.
  4.  Άσκηση, ανάπαυση, σωστή διατροφή: Κάντε την σωματική δραστηριότητα, την επαρκή ανάπαυση και την υγιεινή διατροφή μέρος της καθημερινότητάς σας. Όλες αυτές οι συνήθειες επηρεάζουν την ενέργεια και την ικανότητα να λειτουργήσετε με επιτυχία μέσα από κάθε κρίση και πρόβλημα που προκύπτει.
  5. Πνεύμα και σώμα: Χρησιμοποιήστε τα εργαλεία της νόησης και του σώματος. Τεχνικές όπως η διαφραγματική αναπνοή, οι ευχάριστες εικόνες, η παθητική χαλάρωση και η αυτογενής εκπαίδευση (είναι μια μέθοδος χαλάρωσης που βασίζεται στην αυθυποβολή) μπορούν να σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε το άγχος και να κοιμηθείτε ήσυχα και χωρίς δυσάρεστες και αρνητικές σκέψεις.