Οι βιταμίνες θεωρούνται ιδιαίτερες σημαντικές για την ομαλή λειτουργία αλλά και ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Η κατανάλωση θρεπτικών τροφίμων, πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, μπορούν να βοηθήσουν το ανοσοποιητικό σύστημα να αντιμετωπίσει πολλές ασθένειες. Η μόνη λύση λοιπόν για να προστατευτούμε είναι η τόνωση του ανοσοποιητικού μας μέσα από τρόφιμα και λαχανικά που περιέχουν τις παρακάτω βιταμίνες:

Η βιταμίνη C: Από τα μεγαλύτερα ενισχυτικά του ανοσοποιητικού συστήματος. Στην πραγματικότητα, η έλλειψη της βιταμίνης C μπορεί ακόμη και να μας κάνει περισσότερο επιρρεπείς στις αρρώστιες. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C είναι: πορτοκάλια, γκρέιπφρουτ, μανταρίνια, φράουλες, πιπεριές, το σπανάκι, λάχανο, το μπρόκολο, κ.α. Η ημερήσια πρόσληψη της βιταμίνης C είναι απαραίτητη για την καλή υγεία, επειδή το σώμα ούτε την παράγει, αλλά δεν μπορεί και να την αποθηκεύσει. Τα καλά νέα είναι ότι η βιταμίνη C είναι σε τόσα πολλά τρόφιμα που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν χρειάζεται να παίρνουν συμπλήρωμα βιταμίνης C εκτός κι αν ο γιατρός το συστήσει.

Η βιταμίνη Β6: είναι ζωτικής σημασίας για τη στήριξη των βιοχημικών αντιδράσεων του ανοσοποιητικού συστήματος. Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη Β6 είναι το κοτόπουλο και ψάρια όπως ο σολομός και ο τόνος. Η βιταμίνη B6, επίσης, βρίσκεται στα πράσινα λαχανικά και στα ρεβίθια.

Η βιταμίνη Ε: είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που βοηθά τον οργανισμό να καταπολεμήσει τις λοιμώξεις. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Ε είναι οι ξηροί καρποί, διάφοροι σπόροι και το σπανάκι.

Αν και οι βιταμίνες ως συμπλήρωμα, μπορούν να βοηθήσουν να συμπληρώσουμε τις ελλείψεις στη διατροφή μας, ο καλύτερος τρόπος για να εφοδιαστούμε με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά είναι να τα πάρουμε κατ ‘ευθείαν από τα τρόφιμα. Το σώμα μας απορροφά και χρησιμοποιεί τις βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά καλύτερα όταν προέρχονται από μια διατροφική πηγή.