Η ορθοστασία καλύτερη από την ακινησία

Τα οφέλη της άσκησης στην υγεία και στη γενική κατάσταση του οργανισμού μας είναι γνωστά. Αρκούν 30 λεπτά καθημερινής φυσικής δραστηριότητας για να νιώσουμε τις ευεργετικές επιδράσεις της άθλησης στην καρδιά, στο σώμα, αλλά και στο μυαλό.

Τι γίνεται όμως τις υπόλοιπες 23μιση ώρες της ημέρας; Μια πρόσφατη αμερικανική μελέτη στο UT Southwestern Medical Center, διαπιστώνει ότι η καθιστική ζωή και οι πολλές ώρες εργασίας πίσω από ένα γραφείο μπορούν να βλάψουν τη συνολική καρδιοαναπνευστική ικανότητα και να ακυρώσουν τα οφέλη της άσκησης ακόμα και στα άτομα που ασκούνται καθημερινά.

Το σώμα μας είναι όπως ένας κινητήρας. Έχει σχεδιαστεί να κινείται τακτικά μέσα στο 24ωρο. Δυστυχώς πολλοί άνθρωποι σήμερα λόγω του είδους της εργασίας τους είναι υποχρεωμένοι να κάθονται πίσω από ένα γραφείο και έναν υπολογιστή για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας. Για το λόγο αυτό είναι επιβεβλημένο, όπως λένε οι γιατροί ακόμη και στην εργασία μας να εντάξουμε την κίνηση όπου μπορούμε ώστε να βελτιώσουμε τη γενική φυσική μας κατάσταση και να προστατεύσουμε την καρδιαγγειακή υγεία μας.

Ιδέες για καθημερινή κίνηση

Μια καλή λύση για εσάς που εργάζεστε πολλές ώρες στο γραφείο είναι όταν βρίσκετε την ευκαιρία να στέκεστε όρθιοι στο γραφείο σας ανά τακτά διαστήματα. Αν θεωρείται δύσκολο να σταθείτε για μεγάλο χρονικό διάστημα τότε ξεκινήστε με ένα 5λεπτο ορθοστασίας κάθε μισή ώρα.

Αντί να ψάχνετε για το κοντινότερο πάρκινγκ σταθμεύστε το αυτοκίνητό σας σε ένα πιο μακρινό ώστε να πάτε με τα πόδια στη δουλειά σας. Ακόμη καλύτερα, αν το επιτρέπουν οι συνθήκες, πηγαίνετε με τα πόδια στην εργασία σας.

Αν η δουλειά σας είναι στο σπίτι ή αν εξυπηρετείστε στο χώρο της εργασίας σας, αντικαταστήστε τη συνήθη καρέκλα γραφείου με μια μπάλα γυμναστικής που χρησιμοποιείται για ενδυνάμωση, ισορροπία, συντονισμό, ευκινησία και ευλυγισία. Έτσι και θα εργάζεστε και θα ενδυναμώνετε κοιλιακούς και ραχιαίους.

Ανεβείτε με τις σκάλες και μην παίρνετε το ασανσέρ

Όταν μιλάτε στο τηλέφωνο να στέκεστε όρθιοι

Κάντε διάλλειμα για περπάτημα και όχι για καφέ.

Αν δεν έχει την εφαρμογή το κινητό σας τηλέφωνό, τότε αγοράστε έναν βηματομετρητή που θα σας ενθαρρύνει να κάνετε περισσότερα βήματα και επομένως περισσότερη άσκηση.