Περπατήστε: ωφελεί στο σώμα και στο πνεύμα

Το καθημερινό περπάτημα είναι μια πολύ καλή εξάσκηση για το σώμα μας. Είναι από τις πιο ανέξοδες μορφές άσκησης, αδυνατίζει και παράλληλα γυμνάζει και ταυτόχρονα μας προστατεύει ακόμη και από κρυολογήματα. Εκτός όμως από τα οφέλη στη σωματική υγεία κάνει καλό και στην ψυχολογία μας. Διαβάστε παρακάτω πως το καθημερινό περπάτημα μας βοηθά να αντιμετωπίσουμε διάφορες συναισθηματικές καταστάσεις και να βελτιώσουμε την αυτοεκτίμησή μας.

  1. Το περπάτημα μειώνει το στρες, φτιάχνει και αυξάνει την αυτοεκτίμηση μας. Μελέτες διαπιστώνουν ότι το περπάτημα (όπως και όλες οι χαλαρωτικές φυσικές δραστηριότητες) φτιάχνει τη διάθεση επειδή απελευθερώνει ενδορφίνες, που είναι οι ορμόνες της «χαράς». Μπορείτε να το διαπιστώσετε αν βγαίνοντας από το σπίτι έχετε νεύρα ή είστε στρεσαρισμένοι από κάποιο γεγονός. Με το περπάτημα βάζετε σε τάξη τις σκέψεις σας και σας βοηθά να επιστρέψετε ποιο ήρεμοι και συγκεντρωμένοι. Αυτό σας κάνει να αισθάνεστε περήφανοι για το πώς θα διαχειριστείτε τα συναισθήματα σας και επομένως να έχετε μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση. Θα σέβεστε και θα εκτιμάτε τον εαυτό σας περισσότερο.. Και θα είναι γεμάτος περηφάνια στο επίτευγμα σας, η οποία βοηθά στην αύξηση της αυτοεκτίμησης σας. Θα σέβεσαι τον εαυτό σου περισσότεροIf you’ve ever gone out for a walk in a huff and come back more calm and collected, you know firsthand that walking can help reduce your response to a stressful event.
  2. Μπορείτε να χάσετε βάρος μόλις με 30 λεπτά περπάτημα την ημέρα. Το περπάτημα είναι μια από τις ανέξοδες μορφές άσκησης και η πιο αποτελεσματική για την απώλεια των περιττών κιλών. Για να κρατήσετε τον οργανισμό σας σε φόρμα τότε ξεκινήστε στην αρχή με ένα 20λεπτο περπάτημα και φτάστε στη μισή ώρα καθημερινά και όταν νιώσετε ότι έχετε δυνάμεις και αντοχή αυξήστε την ώρα του βαδίσματος σας. Αγοράστε ένα βηματόμετρο και βάλτε στόχο να κάνετε 10.000 βήματα την ημέρα.
  3. Το τακτικό περπάτημα μειώνει την αρτηριακή πίεση, τα επίπεδα χοληστερόλης βελτιώνει τον ύπνο και προσφέρει ενέργεια. Όσοι κάνουν τακτικό περπάτημα έχουν μικρότερες πιθανότητες να υποστούν κάποιο καρδιακό επεισόδιο ή εγκεφαλικά, σε σχέση με αυτούς που δεν ασκούνται. Το περπάτημα μειώνει επίσης τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης στον οργανισμό και αυξάνει τα επίπεδα της καλής, μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης διαφόρων τύπου καρκίνου και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.
  4. Το περπάτημα συσφίγγει τις κοινωνικές σχέσεις και τους φιλικούς δεσμούς. Πουθενά μόνος όπως λέει και το ρητό. Το βάδισμα με έναν φίλο μπορεί να γίνει πιο ευχάριστο και εποικοδομητικό και λιγότερο βαρετό.
  5. Το βηματόμετρο επίσης παίζει σημαντικό ρόλο στο βάδισμα αφού τα βήματα που κάνουμε καθημερινά και μέσω αυτού προσπαθούμε να επιτύχουμε το στόχο μας δηλαδή να περπατήσουμε περισσότερο μας παροτρύνει και μπορεί να γίνει πιο εύκολο αν έχουμε μαζί μας ένα βηματόμετρο.
  6. Το περπάτημα μας βοηθά να αποφύγουμε κάποια σνακς και γεύματα που θα τα τρώγαμε αν μέναμε στο σπίτι. Όσοι περπατούν κατά τη διάρκεια και μετά ενός 15λεπτου βαδίσματος δεν αισθάνονται την ανάγκη να φάνε. Πρόσφατα ευρήματα δείχνουν ότι το περπάτημα μπορεί να περιορίσει την επιθυμία για σοκολάτα, τόσο κατά τη διάρκεια της βόλτα και για περίπου 10 λεπτά αργότερα. Τα ευρήματα δείχνουν ότι το περπάτημα βοηθά τους ανθρώπους να χάσουν βάρος με τον περιορισμό της λαχτάρας για διάφορα σνακς