Αυτήν την εποχή και με τις θερμοκρασίες να βρίσκονται στα ύψη μην ξεχνάτε, τόσο για εσάς τους ίδιους όσο και για τα παιδιά σας, να διατηρείται τον οργανισμό σας ενυδατωμένο. Το νερό είναι από τα πλέον απαραίτητα στοιχεία για την υγεία του ανθρώπινου οργανισμού αφού ρυθμίζει την εσωτερική θερμοκρασία του σώματός, αφαιρεί τις τοξίνες και προστατεύει τις αρθρώσεις. Επειδή ο οργανισμός μας είναι μια καλογυαλισμένη και συντονισμένη μηχανή το νερό εξασφαλίζει ότι όλα λειτουργούν με το σωστό τρόπο, από το δέρμα έως και τα όργανα του σώματος.  Έτσι, ακόμη και μια μικρή μείωση στην ενυδάτωση του οργανισμού μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο. Δυστυχώς, πολλοί άνθρωποι δεν πίνουν την καθημερινή αναγκαία ποσότητα νερού ενώ πολλοί άλλοι πίνουν μόνο όταν νιώσουν διψασμένοι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο οργανισμός να αφυδατώνεται, το σώμα μας δηλαδή να χάνει περισσότερα υγρά από ότι προσλαμβάνει.Η αφυδάτωση μπορεί να μας επηρεάσει με πολλούς τρόπους. Μερικά συμπτώματα περιλαμβάνουν:
•Δίψα
• Ζαλάδα ή ζάλη
•Πονοκέφαλο
•Κούραση
• Ξηροστομία
•Σύγχυση
• Σκούρα ούρα
• Έλλειψη δακρύων

Τα παιδιά μπορεί να παρουσιάσουν μια ποικιλία συμπτωμάτων, όπως πυρετό, διάρροια, έμετος, έντονη εφίδρωση, κόπωση ή έλλειψη ούρων.

Πόσο ενυδατωμένοι είμαστε; Υπάρχουν πολλές συστάσεις για το πόσο νερό θα πρέπει να πίνουμε καθημερινά για να μείνουμε ενυδατωμένοι. Μερικοί ειδικοί λένε ότι έξι με οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα. Άλλοι λένε περισσότερο ή λιγότερο, ανάλογα με το μέγεθος του σώματος. Ένας καλός εμπειρικός κανόνας είναι να ελέγξετε την εμφάνιση των ούρων σας. Ανοιχτόχρωμα ή υποκίτρινο ούρα δείχνει είστε καλά ενυδατωμένοι. Αν τα ούρα σας είναι σκουρόχρωμο, αυτό είναι σημάδι αφυδάτωσης. Τα φάρμακα, επίσης μπορούν να επηρεάσουν το επίπεδο της ενυδάτωσης. Ορισμένα αντιισταμινικά, αντιυπερτασικά, καθαρτικά, διουρητικά και η χημειοθεραπεία μπορούν να προκαλέσουν αφυδάτωση.

Πόσο νερό πρέπει να πίνουμε;  Η ενυδάτωση δεν έχει να κάνει με ηλικίες και ηλικιακούς προσδιορισμούς, ωστόσο μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με την ανάπτυξη του σώματος.

Εάν συχνά έχετε έντονη επιθυμία για νερό ή παρουσιάζετε σημάδια αφυδάτωσης, επικοινωνήστε με το γιατρό σας για να προσδιορίσετε την αιτία.

Στα βρέφη πχ, η ενυδάτωση γίνεται με διαφορετικό τρόπο. Κατά τον θηλασμό η μητέρα οφείλει να πίνει αρκετό νερό, ώστε να ενυδατώνεται επαρκώς το γάλα που ταΐζει το βρέφος της. Παιδιά κάτω των 6 μηνών δεν πρέπει να πίνουν νερό. Επειδή τα βρέφη είναι πιο ευαίσθητα σε παθολογικές καταστάσεις οι οποίες προκαλούν εμετούς, διαρροϊκές κενώσεις και αφυδάτωση, εάν υπάρχει
 υποψία αφυδάτωσης, επικοινωνήστε αμέσως με το γιατρό σας.

Τα παιδιά πρέπει να πίνουν νερό ή γάλα, το οποίο περιέχει πρωτεΐνες, βιταμίνη D και ασβέστιο. Αν το παιδί σας έχει δυσανεξία στη λακτόζη, μπορείτε να το αντικαταστήσετε με γάλα σόγιας, καρύδας ή γάλα αμυγδάλου. Τα παιδιά θα πρέπει να αποφεύγουν τα αθλητικά ποτά, εκτός και αν ασχολούνται ενεργά με τον αθλητισμό. Τα παιδιά χάνουν πολύ νερό όταν κάνουν σπορ, οπότε τα αθλητικά ποτά μπορούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της απώλειας ηλεκτρολυτών. 

Για τους ενήλικες, αν νιώθουμε αφυδατωμένοι, μπορούμε να κάνουμε ένα διάλειμμα για να χαλαρώσουμε και να ενυδατωθούμε. Νερό, χυμοί ή αθλητικά ποτά μπορούν να βοηθήσουν, αφού θα επαναφέρουν τα απαραίτητα υγρά και ορυκτά. Πολλοί γιατροί συστήνουν ότι οι άνδρες πρέπει να πίνουν περίπου 3 λίτρα (περίπου 13 ποτήρια) του συνόλου των υγρών την ημέρα, ενώ οι γυναίκες πρέπει να πίνουν περίπου 2,2 λίτρα (περίπου 9 ποτήρια) του συνόλου των υγρών την ημέρα

Είναι αφυδάτωση ή κάποια άλλη πάθηση Πολλοί άνθρωποι μπορεί να πιστεύουν ότι είναι απλά αφυδατωμένοι όταν στην πραγματικότητα  βιώνουν τα συμπτώματα μιας άλλης ιατρικής κατάστασης. Ποια είναι η διαφορά; Η αφυδάτωση εκδηλώνεται, συνήθως,  ως μια μοναδική περίπτωση, ενώ τα συμπτώματα μιας άλλης πάθησης  μπορεί να είναι επαναλαμβανόμενα.

Μερικές ιατρικές αιτίες που προκαλούν αφυδάτωση είναι:
•Γρίπη. Αν έχετε γρίπη,  μπορεί επίσης να έχετε εμέτους ή διάρροια, η οποία μπορεί να σας αφυδατώσει.
•Διαβήτης. Στα πρώιμα στάδια του διαβήτη, ένα από τα πρώτα συμπτώματα είναι η υπερβολική δίψα, λόγω των υψηλών επιπέδων γλυκόζης στο αίμα. Στο διαβήτη, το σώμα σας προσπαθεί να απαλλαγεί από την περίσσεια γλυκόζη η οποία μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση με την αύξηση της συχνότητας της ούρησης.
•Αναιμία. Η αναιμία μπορεί να παρουσιαστεί με συμπτώματα όπως αδυναμία, ζάλη και σύγχυση, τα οποία είναι επίσης σημάδια ακραίας αφυδάτωσης.

Τρόποι για να αυξήσουμε την κατανάλωση νερού: Ο καλύτερος τρόπος για να πίνουμε νερό και να μην το ξεχνούμε είναι να το εντάξουμε στην καθημερινή μας ρουτίνα. Πχ μαζί με τον καφέ, το πρωί, να έχουμε (και να το πίνουμε…) ένα ποτήρι νερό. Αμέσως μετά το πρωινό ντους και το βραδινό πλύσιμο του προσώπου και των χεριών να πίνουμε από ένα ποτήρι νερό. Μόλις ξυπνήσουμε και πριν να πάμε να κοιμηθούμε από ένα ακόμη. Χωρίς να το καταλάβουμε ήπιαμε 5 ποτήρια νερό…

Και… θυμηθείτε το νερό είναι το φθηνότερο ποτό στον κόσμο!!!