Από τα μέρη του σώματος που, συνήθως, αμελούμε να φροντίσουμε ή να ελέγξουμε εάν είναι σε καλή κατάσταση, είναι τα μάτια μας. Ακόμη κι αν έχουμε κοινά προβλήματα όρασης, όπως μυωπία, ή αστιγματισμό που απαιτούν όχι τη συχνή αλλά την καθιερωμένη επίσκεψη στον οφθαλμίατρο, πολλές φορές αυτήν την αναβάλλουμε ή την αγνοούμε παντελώς. Δυστυχώς, πολλές οφθαλμικές παθήσεις δεν έχουν συμπτώματα ή προειδοποιητικά σημάδια, ενώ την ίδια ώρα υπολογίζεται ότι τα τρία τέταρτα των περιπτώσεων τυφλότητας και απώλειας όρασης είτε μπορούσαν να προβλεφθούν είτε ήταν θεραπεύσιμα.

Αν θέλουμε, λοιπόν να διατηρήσουμε την υγεία των ματιών μας σε άριστα επίπεδα πρέπει να ακολουθήσουμε τα παρακάτω βήματα:

Επίσκεψη στον οφθαλμίατρο:

Πρώτα από όλα θα πρέπει να επισκεφθείτε έναν οφθαλμίατρο και να κάνετε μια ολοκληρωμένη εξέταση των ματιών σας, ακόμη κι αν δεν έχετε πρόβλημα ή έχετε κάποια ενόχληση κι αυτό γιατί θα μπορούσατε να έχετε κάποιο ζήτημα με τα μάτια σας και να μην το γνωρίζετε. Αυτός είναι και ο αποδεδειγμένος τρόπος για να ελέγξετε ασθένειες των ματιών από νωρίς κι όταν αυτές είναι ευκολότερο να αντιμετωπιστούν.

Οικογενειακό ιστορικό:

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε εάν διατρέχετε κίνδυνο για οφθαλμικές παθήσεις. Η γήρανση αυξάνει τον κίνδυνο ορισμένων οφθαλμικών παθήσεων. Μπορεί επίσης να έχετε μεγαλύτερο κίνδυνο ορισμένων οφθαλμικών παθήσεων εάν:

  • Είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι
  • Έχετε οικογενειακό ιστορικό οφθαλμικών παθήσεων, όπως πχ γλαύκωμα

Άλλες καταστάσεις υγείας, όπως ο διαβήτης ή η υψηλή αρτηριακή πίεση, μπορούν επίσης να αυξήσουν τον κίνδυνο ορισμένων οφθαλμικών παθήσεων. Για παράδειγμα, τα άτομα με διαβήτη διατρέχουν κίνδυνο για διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια – μια κατάσταση των ματιών που μπορεί να προκαλέσει απώλεια όρασης και τύφλωση.


ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΕΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΓΙΑ ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ  ΕΛΑΤΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗΣ;


 

Φροντίστε τη συνολική υγεία σας:

Η προστασία της συνολικής υγείας μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη διατήρηση της υγείας των ματιών! Έτσι είναι σημαντικό να κάνετε υγιεινές επιλογές και να προσέχετε τον εαυτό σας. Λάβετε υπόψη ότι οι υγιείς συνήθειες, όπως η καλή διατροφή και η άσκηση μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο για ασθένειες και καταστάσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε προβλήματα όρασης, όπως διαβήτη ή υψηλή αρτηριακή πίεση.

Προστατέψτε τα μάτια σας

Κάθε μέρα, μπορείτε να κάνετε απλά βήματα για να διατηρήσετε τα μάτια σας υγιή και να τα προστατέψετε. Φορέστε γυαλιά ηλίου ακόμα και σε συννεφιασμένες μέρες! Φροντίστε να αναζητήσετε γυαλιά που εμποδίζουν έως και 100% της ακτινοβολίας UVA και UVB. Φορέστε προστατευτικά γυαλιά εάν κάνετε συγκεκριμένες δραστηριότητες, όπως σπορ, κατασκευές, επισκευές. Ξεκουράστε τα μάτια σας από την πολύωρη χρήση στον υπολογιστή.  Κάντε ένα διάλειμμα κάθε 20 λεπτά και εστιάστε σε ένα αντικείμενο, περίπου 5 μέτρα μακρύτερα, για 20 δευτερόλεπτα. Εάν φοράτε φακούς επαφής φροντίστε να τους απολυμαίνετε  και να τους αντικαθιστάτε τακτικά.


Ακολουθήστε αυτές τις συμβουλές για υγιή όραση:

Υγιεινή διατροφή: Φροντίστε να έχετε πολλά σκούρα, φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι, το λάχανο και τα πράσινα λάχανα. Η κατανάλωση ψαριών με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά οξέα ωμέγα-3 – όπως σολομός, τόνος – είναι επίσης καλή για τα μάτια σας.

Γίνετε δραστήριοι: Το να είστε σωματικά ενεργοί σάς βοηθά να παραμείνετε και υγιείς. Μπορεί επίσης να μειώσετε τον κίνδυνο καταστάσεων που μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα υγείας των ματιών ή προβλήματα όρασης – όπως σακχαρώδη διαβήτη, υψηλή αρτηριακή πίεση και υψηλή χοληστερόλη.

Κόψτε το κάπνισμα: Το κάπνισμα δεν είναι μόνο κακό για τους πνεύμονές σας – μπορεί επίσης να βλάψει τα μάτια σας! Το κάπνισμα αυξάνει τον κίνδυνο ασθενειών όπως εκφύλιση της ωχράς κηλίδας και καταρράκτη – μπορεί, ακόμη, να βλάψει και το οπτικό νεύρο.