Ο ήλιος είναι αναμφίβολα ο τροφοδότης της ζωής και μεγάλη πηγή ενέργειας, με ευεργετικά οφέλη και επιδράσεις στον ανθρώπινο οργανισμό, στη σωματική αλλά και στην ψυχική υγεία.

Όμως, όπως πολλά πράγματα στη ζωή, έτσι και η έκθεσή μας στην ηλιακή ακτινοβολία πρέπει να γίνεται με μέτρο κι αφού τηρήσουμε ορισμένα μέτρα προφύλαξης, γιατί όπως είναι ευρέως γνωστό η υπερβολική έκθεση στον ήλιο, ελλοχεύει κινδύνους, όπως τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του δέρματος.

Για να απολαύσουμε τα μέγιστα από τον ήλιο και ταυτόχρονα να προστατευτούμε από τις βλαβερές επιδράσεις του φροντίζουμε συστηματικά τόσο το δικό μας δέρμα, όσο και των αγαπημένων μας.


Συμβουλές προστασίας από τον ήλιο: 

Οι δερματολόγοι συνιστούν τη χρήση αντηλιακού με δείκτη προστασίας 30 SPF ή υψηλότερο εάν θα βρεθείτε για δραστηριότητες, ή δουλειές έξω από το σπίτι. Ορισμένες κρέμες μακιγιάζ και προσώπου έχουν αντιηλιακό δείκτη μεταξύ 15 και 30 SPF και είναι ασφαλείς για καθημερινή χρήση. (Για παράδειγμα, εάν πηγαίνετε απλώς από το σπίτι σας στο αυτοκίνητο για να πάτε στο σούπερ μάρκετ και να γυρίσετε πίσω αλλά δεν θα μείνετε περισσότερο χρόνο έξω, αυτές οι κρέμες σας παρέχουν αρκετή κάλυψη). Εάν θα είστε έξω για περισσότερες ώρες – για να κάνετε μια βόλτα, να καθίστε στην αυλή ή στο μπαλκόνι σας κλπ. είναι προτιμότερο να φορέσετε  αντιηλιακό με δείκτη SPF 30 ή υψηλότερο.

Ενώ ο καρκίνος του δέρματος είναι πιο συχνός σε άτομα με ανοιχτόχρωμο δέρμα, κόκκινα μαλλιά ή δέρματα με φακίδες, τα άτομα με άλλους τύπους δέρματος και τόνους δεν σημαίνει ότι δεν έχουν  κίνδυνο. Οι άνθρωποι όλων των τόνων επιδερμίδας πρέπει επίσης να φορούν αντηλιακό καθημερινά για να απολαμβάνουν με ασφάλεια την έκθεσή τους στον ήλιο.

Ένα ιστορικό ηλιακών εγκαυμάτων αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου του δέρματος, συμπεριλαμβανομένων και των μελανωμάτων. Η έκθεση στον ήλιο μπορεί, επίσης, να προκαλέσει ρυτίδες, ξηρό δέρμα και φωτογήρανση.

Τα χείλη είναι εξαιρετικά ευαίσθητα και πρέπει να προστατεύονται από τον ήλιο, ειδικά όταν βρίσκεστε κοντά στο νερό (που αντανακλά τον ήλιο). Δοκιμάστε ένα αντιηλιακό χειλιών με 30 SPF ή περισσότερα. Και να επαναλαμβάνετε συχνά τη χρήση του. Ορισμένα κραγιόν με χρώμα προσφέρουν, επίσης, αντιηλιακή προστασία SPF.

Μην ξεχάσετε να εφαρμόσετε αντηλιακό στα εκτεθειμένα μέρη του σώματός σας – τα αυτιά, τα δάχτυλα των ποδιών και των χεριών. Φορέστε ένα καπέλο για να προστατέψετε το πάνω μέρος του τριχωτού της κεφαλής σας (ιδίως εάν τα μαλλιά σας είναι λεπτά, ανοιχτά ή δεν υπάρχουν μαλλιά) ή εφαρμόστε αντηλιακό στο πάνω μέρος του κεφαλιού σας. Οι δερματολόγοι αναφέρουν ότι η κορυφή του κεφαλιού είναι από τα επικίνδυνα σημεία του σώματος όταν πρόκειται για καρκίνους του δέρματος.

Καλυφθείτε από τον ήλιο ή βρείτε σκιά

Υπάρχουν τρόποι κάλυψης από τον ήλιο εκτός από το αντηλιακό. Φορέστε ελαφριά, μακρυμάνικα ρούχα για να προστατεύσετε το δέρμα σας. Τα λευκά είδη είναι όμορφα και ευάερα. Φορέστε ένα καπέλο. Αποφύγετε την ύπαιθρο το μεσημέρι όταν ο ήλιος βρίσκεται στην κορυφή του. Αναζητήστε σκιά. Μπορείτε να κρατήσετε μια ομπρέλα.

Φορέστε γυαλιά ηλίου

 Τα γυαλιά ηλίου έχουν διπλή λειτουργία – προστατεύουν τα μάτια αλλά και τα βλέφαρα από την ηλιακή ακτινοβολία. Μην τα ξεχνάτε λοιπόν!

  • Τα tips των δερματολόγων για τη σωστή χρήση των αντιηλιακών

Εφαρμόζουμε το αντηλιακό τουλάχιστον 30 λεπτά πριν την έκθεση στον ήλιο. Τις πρώτες ημέρες δεν ξεπερνάμε τα 20 λεπτά έκθεσης στον ήλιο. Χρησιμοποιούμε ικανοποιητική ποσότητα και υψηλή ποιότητα αντηλιακού προϊόντος. Επαναλαμβάνουμε τη χρήση σε τακτά χρονικά διαστήματα, ιδιαίτερα στα παιδιά. Για βρεφάκια μέχρι 6 μηνών αποφεύγουμε την απευθείας έκθεση στον ήλιο. Να μην ξεχνάμε κάποια ευαίσθητα σημεία του σώματος (κυρίως των παιδιών) όπως είναι ο λαιμός, τα αυτιά, τα κάτω άκρα.

.