Όποιος δε θέλει να ζυμώσει σαράντα μέρες κοσκινίζει, λέει η σοφή παροιμία. Στην περίπτωση που πρέπει να εντάξουμε την καθημερινή φυσική δραστηριότητα στη ζωή μας, πολλοί από εμάς προφασιζόμαστε την έλλειψη χρόνου από τις πολλές επαγγελματικές ή οικογενειακές υποχρεώσεις που δεν αφήνουν περιθώρια για γυμναστική. Όμως η έλλειψη χρόνου είναι απλά μια δικαιολογία. Οποιονδήποτε τρόπο ζωής κι αν έχουμε, είναι πολύ πιο εύκολο, από ό, τι μπορούμε να σκεφτούμε, να βρούμε το χρόνο για άσκηση, είτε μέσα από το πρόγραμμα ενός γυμναστηρίου, είτε μόνοι μας. Συνεπώς, η εύρεση χρόνου δεν είναι δύσκολη για να διαμορφώσουμε υγιείς νέες συνήθειες, όσο πολυάσχολος κι αν είναι ο τρόπος ζωής μας και μας αποθαρρύνει να εντάξουμε στο πρόγραμμά μας μια νέα δραστηριότητα.

Η δέσμευση, λοιπόν είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για την υιοθέτηση συνηθειών, όπως η γυμναστική, που ωφελούν την υγεία μας.

Πως θα δεσμευτείτε;

Πληρώστε συνδρομή σε γυμναστήριο ή ακόμη περισσότερο, αν έχετε την οικονομική δυνατότητα, ζητήστε προσωπικό γυμναστή.

Ενταχθείτε σε κάποια ομάδα. Εάν γνωρίζετε ότι χωρίς εσάς, ή κάποιο άλλο μέλος, δεν μπορεί να λειτουργήσει η ομάδα και δεν μπορεί να γίνει το πρόγραμμα γυμναστικής τότε θα παρακινείστε μόνο και μόνο από λόγους ομαδικότητας και προσωπικής συνέπειας. Εάν μάλιστα κάνετε μαθήματα με φίλη ή φίλο τότε αυτό είναι ένα ακόμη ισχυρό κίνητρο –και υποστήριξη παράλληλα- για να τηρήσετε τη δέσμευσή σας

Δείτε το… ανταγωνιστικά. Όλες οι αθλητικές διοργανώσεις που απαιτούν τη συμμετοχή του κόσμου και ερασιτεχνών, είναι οι κατάλληλες ευκαιρίες για να ξεκινήσετε τη γυμναστική. Όσο ανοίγει ο καιρός όλο και περισσότεροι δήμοι ή οργανώσεις πραγματοποιούν αθλητικές εκδηλώσεις με φιλανθρωπικό ή οικολογικό σκοπό. Γιατί να μη λάβετε μέρος; Άλλωστε μια μικρή –και φυσιολογική- δόση ανταγωνισμού με άλλους συνοδοιπόρους δεν έβλαψε ποτέ κανέναν…

Παρακολουθείστε τις επιδόσεις σας. Θέστε στόχους και καταγράψτε την πρόοδο που κάνετε. Ο απολογισμός των δραστηριοτήτων θα σας ενθαρρύνει να παραμείνετε πιστοί στους στόχους σας.

Βάλτε τη γυμναστική στο ημερολόγιό σας. Είναι σημαντικό να βάλετε τη γυμναστική στην καθημερινή ρουτίνα, να ξέρετε δηλαδή ότι συγκεκριμένες ώρες και μέρες της εβδομάδας τις αφιερώνετε μόνο στη γυμναστική. Πείτε πως είναι κλεισμένα ραντεβού σε… γιατρό

Τελευταίο και πιο σημαντικό: Βρείτε ένα πρόγραμμα γυμναστικής που θα σας αρέσει, είτε είναι χορός, είτε βάδισμα, τρέξιμο, είτε pilates, σουηδική, βαράκια, aerial yoga και τόσα άλλα νέα προγράμματα που υπάρχουν, πρέπει αυτό που κάνετε να σας ευχαριστεί και να σας διασκεδάζει. Η μονοτονία στην άσκηση, -όπως και σε όλα τα πράγματα στη ζωή-, οδηγούν στην ανία και στην έλλειψη κινήτρων και ενδιαφέροντος.