Μια και οι ιώσεις και τα κρυολογήματα βρίσκονται σε έξαρση αυτήν την περίοδο είναι ευκαιρία να μάθουμε πως θα καταπολεμήσουμε άμεσα και αποτελεσματικά τα συμπτώματα από το κοινό κρυολόγημα. Μια και δεν υπάρχει θεραπεία παρά μόνο καταπολέμηση των συμπτωμάτων του, σας παρουσιάζουμε ορισμένους αποδεδειγμένους τρόπους για τη θεραπεία των συμπτωμάτων. Εδώ είναι ένας οδηγός για το τι πρέπει να κάνετε και τι να αποφύγετε:

Μείνετε ενυδατωμένοι. Είτε τσάι, ή ζεστό νερό με λεμόνι ή ζωμός, γενικότερα πίνοντας ζεστά υγρά μπορεί να είναι προληπτικά της αφυδάτωσης και ανακουφίζουν από τη συμφόρηση. Αποφύγετε τα αλμυρά τρόφιμα, το αλκοόλ, τον καφέ και τα ζαχαρούχα ποτά, τα οποία μπορεί να αφυδατώσουν τον οργανισμό.

Γαργάρες με αλατόνερο. Μια γαργάρα με θαλασσινό νερό με περίπου 1 κουταλάκι του γλυκού αλάτι ανά φλιτζάνι ζεστό νερό μπορεί να βοηθήσει να μειωθεί ο πονόλαιμος.

Αποσυμφορητικά, αντισταμινικά και παυσίπονα. Μπορούν να μειώσουν κάποια συμπτώματα κρυολογήματος αλλά πάντα με τη συμβουλή του γιατρού.

Ύγρανση του δωματίου. Ο ψυχρός αέρας συγκρατεί λιγότερη υγρασία από ό, τι ο ζεστός. Τα ξηρά και ερεθισμένα ρουθούνια είναι πιο επιρρεπή σε ιούς, και εάν είστε ήδη άρρωστοι, ο ξηρός αέρας μπορεί να επιδεινώσουν τον πονόλαιμο. Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε έναν υγραντήρα. Αν δεν έχετε, αφήστε ένα ρηχό μπολ με νερό ιδιαίτερα κοντά σε πηγή θερμότητας. Καθώς εξατμίζεται το νερό, αυτό θα υγροποιείται σιγά-σιγά στο δωμάτιο.

Ανάπαυση: Αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να επαναφορτίσετε το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού σας. Ανάπαυση και ύπνος είναι οι καλύτεροι τρόποι για να αντιμετωπίσετε τα συμπτώματα του κρυολογήματος. Εξασφαλίστε έναν ύπνο μεταξύ 8 έως 10 ωρών τη νύχτα. Επίσης είναι μια καλή ευκαιρία να κάνετε ένα διάλειμμα από την έντονη άσκηση για δύο έως τρεις ημέρες.

Αποφύγετε:

Αντιβιοτικά: Τα αντιβιοτικά έχουν σχεδιαστεί για τη θεραπεία των βακτηριακών λοιμώξεων και όχι για τους ιούς.

Βιταμίνη C. Στα πρώτα σημάδια και συμπτώματα κρυολογήματος, πολλοί άνθρωποι στρέφονται στη βιταμίνη C. Ωστόσο, υπάρχουν λίγα στοιχεία ότι έχει επίδραση στο κρυολόγημα και τους ιούς. Ενώ μερικές μελέτες δείχνουν τακτική πρόσληψη της βιταμίνης C μπορεί να μειώσει τη διάρκεια των συμπτωμάτων του κρυολογήματος, ωστόσο δεν έχει καμία επίδραση εάν ληφθεί αφότου αρρωστήσετε.

Κάπνισμα. Το κάπνισμα και η έκθεση σε παθητικό κάπνισμα μπορεί να ερεθίσει περαιτέρω τη μύτη σας, το λαιμό και τους πνεύμονες.

 

Καλέστε γιατρό σας εάν:

• Τα συμπτώματά σας διαρκούν περισσότερο από δύο εβδομάδες.

• Τα συμπτώματά σας επιδεινωθούν ή να αναπτύξουν νέα συμπτώματα, καθώς θα μπορούσατε να έχετε ένα άλλο τύπο λοίμωξης.

• Έχετε έναν πονόλαιμο ή πυρετό υψηλότερο από 38 βαθμούς για περισσότερο από τρεις ημέρες.

• Εάν αντιμετωπίζετε έντονο πόνο στο στήθος και δύσπνοια, που είναι συμπτώματα πνευμονίας.