Πόσο ασβέστιο χρειαζόμαστε ημερησίως;

Το ασβέστιο είναι ένα μεταλλικό στοιχείο, απαραίτητο για τον ανθρώπινο οργανισμό και σημαντικό για την πρόληψη από την οστεοπόρωση που εμφανίζεται κυρίως στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση. Είναι προτιμότερο να λαμβάνεται μέσω της διατροφής όμως ορισμένες γυναίκες χρειάζεται να λαμβάνουν συμπληρώματα ασβεστίου προκειμένου να καλύψουν τις καθημερινές τους ανάγκες. Ωστόσο η κατάχρηση στην συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα πρόσληψης ασβεστίου μπορεί να οδηγήσει σε ορισμένες επιπλοκές. Θα έχετε σίγουρα ακούσει ότι η κατάχρηση σε συμπληρώματα μπορεί να προκαλέσει πέτρες στους νεφρούς και πιθανά καρδιολογικά προβλήματα.

Αυτό που πρέπει να διευκρινιστεί είναι πως η παραπάνω από την προτεινόμενη ημερήσια δόση σκευασμάτων ασβεστίου δεν έχει καμιά ωφέλεια στην υγεία των οστών. Έτσι για γυναίκες από 19 έως 50 ετών, 500-1000 mg Ασβέστιο μαζί με την 400-800 μονάδες βιταμίνης D την ημέρα είναι ότι χρειάζεται ο οργανισμός για να προστατευθεί από τη οστεοπόρωση. Ωστόσο σε κάθε περίπτωση την προτεινόμενη δόση την καθορίζει ο αρμόδιος γιατρός.

Τα «κρυμμένα» μυστικά

Για να προσδιορίσετε πόσο ασβέστιο βρίσκεται στα συσκευασμένα τρόφιμα, πρέπει να δείτε το ποσοστό της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης ασβεστίου ανά μερίδα και στη συνέχεια να προσθέσετε, ένα μηδενικό. Για παράδειγμα, εάν ένα κατεψυγμένο πακέτο πίτσας αναφέρει ότι μια μερίδα παρέχει 15% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης ασβεστίου, τότε θα πάρετε 150 mg ασβεστίου.

Προσπαθήστε να μείνετε κοντά στη συνιστώμενη ημερήσια δόση για την ηλικία σας, και να μην υπερβείτε το ανώτατο όριο

Είναι προτιμότερο να πάρετε ασβέστιο από τα τρόφιμα σας. Γάλα, γιαούρτι και τυρί (ανάλογα με το είδος περιέχουν 250-300 mg ασβεστίου ανά μονάδα όπου μία μονάδα ισούται με ένα ποτήρι γάλα ή με έναν κεσεδάκι γιαούρτι ή 30 γρ. κίτρινο τυρί) και τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι καλές πηγές ασβεστίου. Ωστόσο, τα γαλακτοκομικά προϊόντα δεν πρέπει να είναι αλμυρά, διότι το αλάτι ενισχύει την αποβολή ασβεστίου.