Στάσεις για έναν ποιοτικό ύπνο

Σας έχει τύχει να στριφογυρνάτε στο κρεβάτι και να ψάχνετε την κατάλληλη θέση, αυτή που θα σας κάνει να είστε άνετοι ώστε να κοιμηθείτε; Ο τρόπος τελικά που επιλέγουμε να ξαπλώσουμε είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την ποιότητα του ύπνου. Μια άβολη στάση μπορεί να επιδεινώσει προϋπάρχοντες πόνους, την αϋπνία και άλλα προβλήματα υγείας που συνδέονται με κάποιες άγρυπνες νύχτες στο κρεβάτι. Για καλύτερο δυνατό και ποιοτικό ύπνο – ώστε να καταλαγιάσετε τους πόνους στην πλάτη – χρησιμοποιήστε μαξιλάρια και γεμίστε τα κενά για να διευκολύνετε την ένταση στο μυϊκό ιστό σας.

Κοιμάστε στο πλάι; Οι περισσότεροι άνθρωποι κοιμούνται στο πλάι, όμως γι αυτή τη στάση υπάρχουν δύο σημαντικές επιφυλάξεις. Εάν συνηθίζετε να κοιμάστε με το χέρι σας κάτω από το μαξιλάρι και το πόδι τεντωμένο μπορεί να οδηγήσει σε πόνους στον ώμο και στον αυχένα. Ο ύπνος στο πλάι μπορεί επίσης να ασκήσει πίεση στο στομάχι και στους πνεύμονες. Πάντως για την πλειοψηφία είναι μια ασφαλής και δημοφιλής επιλογή.

Η πλαϊνή θέση στον ύπνο είναι κατάλληλη:

Ύπνος στο πλάι

Ύπνος στο πλάι

  • Αν υποφέρετε από καούρες: Η σχεδόν εμβρυϊκή θέση, από την αριστερή πλευρά, με τα χέρια να ακουμπούν χαλαρά μπροστά, μειώνουν την πίεση στο τμήμα του οισοφάγου που προκαλεί την καούρα.
  • Αν υποφέρετε από ιγμορίτιδα ή είστε μπουκωμένοι: Προσθέστε ένα επιπλέον μαξιλάρι για να στηρίξετε το κεφάλι όταν κοιμάστε και αφήστε τη βαρύτητα να κάνει τη δουλειά της. Αγκαλιάστε ένα άλλο μαξιλάρι για να δώσετε στα χέρια σας πρόσθετη στήριξη.
  • Για πόνους στην πλάτη: Δοκιμάστε να κοιμηθείτε με ένα μαξιλάρι ανάμεσα σε όλο το μήκος των ποδιών σας – για ανακούφιση από τον πόνο. Μπορεί να αισθανθείτε λίγο άβολα στην αρχή, αλλά κρατώντας τη σπονδυλική στήλη σας σε μια φυσική καμπύλη θέση και τα χέρια σας χαλαρά μπροστά σας μπορεί να καταλαγιάσει τους πόνους.
  • Για πόνους στον ώμο: Ο ύπνος στο πλάι είναι ταυτόχρονα αιτία και θεραπεία για τους πόνους στον ώμο. Αγκαλιάστε ένα μαξιλάρι, -αυτός είναι ο καλύτερος φίλος για τον πόνο στον ώμο-, αντί να βάλετε το χέρι κάτω από το κεφάλι σας που συμπιέζει τα νεύρα.
  • Για την εγκυμοσύνη: Ενώ στην εγκυμοσύνη απαγορεύεται να κοιμάται η έγκυος μπρούμυτα, ο ύπνος στο πλάι, μπορεί να βελτιώσει την κυκλοφορία προς την καρδιά τόσο για τη μαμά όσο και για το μωρό. Μια στήριξη, κάτω από την κοιλιά, μπορεί επίσης να ανακουφίσει από την ένταση.

Κοιμάστε καλύτερα ανάσκελα; Ενώ η πλαϊνή στάση φαίνεται να είναι η πιο δημοφιλής, ωστόσο ο ύπνος ανάσκελα είναι ο πιο επωφελής γιατί η πλάτη και η λεκάνη παραμένουν ευθείες. Ξαπλωμένοι ανάσκελα, με τα χέρια και τα πόδια εκτεταμένα είναι μια καλή στάση για την σπονδυλική στήλη και τον αυχένα – κάποιοι λένε ότι θα μπορούσε ακόμη και να οδηγήσει σε λιγότερες ρυτίδες- Να θυμάστε όμως, η στήριξη είναι απαραίτητη. Τα πόδια σας θα πρέπει να υποστηρίζονται από μαξιλάρια, όπως και το κεφάλι και ο λαιμός σας, που όμως δε θα πρέπει να πιέζονται προς τα εμπρός.

Ο ύπνος ανάσκελα είναι κατάλληλος σε περιπτώσεις:Ύπνος ανάσκελα

  • Πόνων στο ισχίο: Όταν το ισχίο έχει τραυματιστεί ή έχει φλεγμονή, αποφεύγεται η αύξηση της πίεση που ασκείται όταν ξαπλώνουμε επάνω σε αυτό. Ο ύπνος ανάσκελα παίρνει την πίεση από τους γοφούς και προσφέρει ένα άκρως αναγκαίο διάλειμμα από τις δραστηριότητες της ημέρας, την ορθοστασία, το βάδισμα ή το κάθισμα.
  • Τριξίματος των δοντιών: Η ανάσκελη στάση στον ύπνο χαλαρώνει την ένταση στο σαγόνι και τους μυς του προσώπου, από το τρίξιμο των δοντιών.

Κοιμάστε μπρούμυτα;

Ύπνος μπρούμυτα

Ύπνος μπρούμυτα

Αν η ιδανική, για εσάς, στάση στον ύπνο είναι μπρούμυτα, τότε θα πρέπει να το ξανασκεφθείτε. Θα πρέπει όσο το δυνατόν να αποφεύγετε αυτή τη θέση γιατί μπορεί να βλάψει τη σπονδυλική στήλη και τον αυχένα και το πιο πιθανό είναι όταν ξυπνάτε να είστε πιασμένοι. Εάν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε σε οποιαδήποτε άλλη στάση τότε αναζητείστε βοήθεια από έναν φυσικοθεραπευτή που θα σας συστήσει την κατάλληλη υποστήριξη για την σπονδυλική στήλη και τον αυχένα.