Η ευτυχία έχει πολυδιάστατη έννοια και σίγουρα ο κάθε άνθρωπος την αντιλαμβάνεται, τη βιώνει και την αισθάνεται διαφορετικά και μοναδικά. Τι όμως καθορίζει την ευτυχία μας; Ποιες μορφές μπορεί να πάρει και με ποιο τρόπο επηρεάζει την επικοινωνία μας με τους άλλους; Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, οι άνθρωποι προσπαθούν να βρουν την ευτυχία με τρεις τρόπους. 1) Κάνοντας καλό σε άλλους 2) κάνοντας πράγματα στα οποία είναι οι ίδιοι καλοί και 3) κάνοντας πράγματα που είναι καλά για τον εαυτό τους. Μάλιστα, όσοι βλέπουν τα πράγματα από τη θετική και αισιόδοξη πλευρά έχουν συνολικά τα μεγαλύτερα ποσοστά ευτυχίας.

Η έρευνα δε σταματά εδώ αλλά τονίζει ότι η ευτυχία συνδέεται στενά με την επαγγελματική μας δραστηριότητα και πόσο ικανοποιημένοι είμαστε με αυτήν, με τις διαπροσωπικές μας σχέσεις και τους ανθρώπους που πλαισιώνουν τη ζωή μας και πως φροντίζουμε και προσέχουμε τον εαυτό μας πνευματικά, σωματικά και συναισθηματικά.

Η επίδραση της ευτυχίας στην υγεία μας.

Για τους περισσότερους ανθρώπους η ευτυχία αποτελεί μια αίσθηση σκοπών, στόχων και ευημερίας. Η θετική στάση ζωής μεταφράζεται σε μια πολλαπλότητα επιδράσεων στη σωματική και πνευματική υγεία των ανθρώπων:

  • Think positive: Τα βλέπουμε όλα θετικά, προσανατολίζομαι στη θετική σκέψη καθώς η αισιοδοξία και η ζωτικότητα είναι κρίσιμης σημασίας για την ευημερία μας.
  • Βελτιώνει την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων: Τα άτομα με θετική σκέψη πιστεύουν ότι “μπορούν” και θέλουν να επιτύχουν τους στόχους τους.
  • Οικοδομεί σωματικούς, πνευματικούς και κοινωνικούς πόρους: Αυτοί επιτρέπουν στους ανθρώπους να εκπαιδευτούν καλύτερα καθώς αναζητούν επαφή με άλλα άτομα που έχουν θετική στάση ζωής.
  • Προστατεύει την υγεία. Η ευτυχία μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων, μειώνει την αρτηριακή πίεση, επιτρέπει καλύτερο ύπνο, βελτιώνει τις διατροφικές συνήθειες βοηθά να αποκτήσουμε σωστό σωματικό βάρος μέσα από την τακτική άσκηση και μειώνει τα επίπεδα του άγχους.
Τις ευδαίμων; Ο το μεν σώμα υγιής, την δε ψυχήν εύπορος, την δε φύσιν ευπαίδευτος.

Θαλής ο Μιλήσιος, Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος

Τρόποι για να βελτιώσουμε την ευημερία μας:

Σύμφωνα με κάποιες έρευνες η ευημερία μπορεί διδαχθεί ακολουθώντας ορισμένους κανόνες:

Προσαρμοστικότητα: Η ικανότητα του εγκεφάλου να προσαρμόζεται ακόμη και στις πιο αντίξοες συνθήκες

Θετικές προοπτικές: Η ικανότητα ενός ατόμου να δει τα θετικά τόσο στους ανθρώπους όσο και στις καταστάσεις

Προσοχή: Η έλλειψη της, μπορεί να επηρεάσει την ευημερία ενός ατόμου. Όντας πιο προσεκτικοί και όταν ακούμε αυτά που μας λένε οι άλλοι μπορούμε να εστιάσουμε καλύτερα στους στόχους μας και να έχουμε θετική στάση ζωής.

Γενναιοδωρία: Ισοδυναμεί με την αίσθηση της ευημερίας. Οι πράξεις καλοσύνης κάνουν τους άλλους και κυρίως τον εαυτό μας ευτυχισμένο