Τα αβγά ασπίδα κατά του Διαβήτη

Το μυστικό για να αποτρέψετε το διαβήτη; Τέσσερα αυγά την εβδομάδα και άφθονο τυρί και γιαούρτι γιατί όπως υποστηρίζουν οι επιστήμονες, η τακτική κατανάλωση μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2 κατά το ένα τρίτο.

Δύο διαφορετικές μελέτες για τις επιπτώσεις ή τα οφέλη στην υγεία από την κατανάλωση γαλακτοκομικών και αβγών δείχνουν αφενός μεν ότι τα αυγά προσφέρουν συγκεκριμένα οφέλη και αφετέρου διαπιστώνουν ότι η κατανάλωση σε υψηλή περιεκτικότητα λιπαρών όπως τυρί και γιαούρτι μείωσε τον κίνδυνο κατά 25%. Η τελευταία έρευνα πιστεύεται ότι είναι η πρώτη που δείχνει ότι τα αυγά προσφέρουν ένα συγκεκριμένο όφελος στη μείωση του διαβήτη τύπου 2 – αν και η υψηλή κατανάλωση θα μπορούσε να είναι ένας δείκτης ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής, λένε οι ειδικοί. Και οι δύο μελέτες προέρχονται από τις σκανδιναβούς ερευνητές και δημοσιεύτηκαν στο American Journal of Clinical Nutrition.

Πολυετής μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Φινλανδίας εξέτασε το ρόλο των αυγών στο σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2, θέλοντας να διαπιστώσει αν οι τροφές πλούσιες σε χοληστερόλη, όπως τα αυγά, θεωρείται ότι αυξάνει τον κίνδυνο.

Αυτό που διαπιστώθηκε από τους συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν πως τα αβγά όχι μόνο μείωσαν τον κίνδυνο εμφάνισης Σακχαρώδη Διαβήτη αλλά μείωσαν και τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Οι άνθρωποι που κατανάλωναν 4 αβγά την εβδομάδα είχαν 37% λιγότερες πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 σε σχέση με αυτούς που κατανάλωναν 1 αβγό την εβδομάδα.

Ωστόσο οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι οι μελέτες αυτές βρίσκονται σε αρχικό στάδιο και τα αποτελέσματα δεν έχουν μελετηθεί αρκετά ώστε να διεξαχθούν ασφαλή αποτελέσματα. Υπογραμμίζουν επίσης ότι τα ευρήματα μπορεί να σχετίζονται με τον τρόπο ζωής, τις υγιεινές συνήθειες και την τακτική άσκηση που ακολουθούν οι Φιλανδοί.

Σε ότι αφορά την κατανάλωση ολόπαχων γαλακτοκομικών, η δεύτερη έρευνα διαπίστωσε ότι το τυρί και το γιαούρτι μειώνουν τον κίνδυνο για Διαβήτη τύπου 2 κατά 25%, σε αντίθεση με τη συχνή κατανάλωση κρέατος και κυρίως επεξεργασμένου που αυξάνουν τις πιθανότητες.

Οι επιστήμονες δεν αποκλείουν ότι εκτός από τα κορεσμένα λιπαρά οξέα και άλλα συστατικά που περιέχονται στα γαλακτοκομικά προϊόντα να συνέβαλαν στα ευρήματα.

Τα αποτελέσματά δείχνουν ότι δεν θα πρέπει να επικεντρωθεί η έρευνα αποκλειστικά στο λίπος, αλλά να εξεταστούν ποια τρόφιμα περιέχουν διαφορετικά συστατικά τα οποία είναι ευεργετικά ή βλαπτικά για την υγεία, όπως πχ τα λιπαρά του τυριού είναι λιγότερο βλαπτικά από τα λιπαρά στο βούτυρο.