Το άγχος είναι παντού γύρω μας, μας περιβάλλει και μας κατατρώει. Σκεφτείτε ότι καθημερινά ο εγκέφαλος δέχεται δεκάδες στρεσογόνα μηνύματα και πληροφορίες. Πώς να προγραμματίσουμε το χρόνο μας, να συντονίσουμε τις υποχρεώσεις μας, να διαχειριστούμε τα χρήματά μας, να μοιράσουμε τις υποχρεώσεις της οικογένειας και της επαγγελματικής μας ζωής να διαχειριστούμε τους φίλους μας και τόσα άλλα μηνύματα που προκαλούν άγχος. Αυτός ο ατέρμονος κύκλος καθηκόντων και οι ανησυχίες που τον συνοδεύουν μας κάνουν να αισθανόμαστε αγχωμένοι. Και το άγχος αντανακλά στην οικογένειά , την εργασία, την κοινωνική μας ζωή. Υπάρχει τρόποι για την καταπολέμηση του συσσωρευμένου στρες. Δεν χρειάζεται να καπνίζουμε να, πίνουμε ή να παίρνουμε αγχολυτικά χάπια. Υπάρχουν φυσικοί και μη τοξικοί τρόποι για να θεραπεύσουμε το μυαλό μας από το στρες και το άγχος και μάλιστα ορισμένα προϊόντα βρίσκονται σε αφθονία στην ελληνική φύση.

Χαμομήλι: Δεν υπάρχει καλύτερο φάρμακο από ένα φλιτζάνι χαμομήλι που έχει ευεργετική και κατευναστική επίδραση στον οργανισμό. Μάλιστα ορισμένα συστατικά που περιέχει το ταπεινό χαμομήλι, επιδρούν στους ίδιους υποδοχείς του εγκεφάλου όπως κάποια γνωστά ηρεμιστικά χάπια. Έρευνα αναφέρει ότι η κατανάλωση αφεψήματος χαμομηλιού για 8 εβδομάδες έδειξε σημαντική μείωση των συμπτωμάτων άγχους σε σχέση με ασθενείς που δεν κατανάλωναν χαμομήλι.

Πράσινο τσάι. Έχουν ειπωθεί και γραφτεί χιλιάδες πράγματα για την κατανάλωση πράσινου τσαγιού. Ίσως να μη γνωρίζετε όμως ότι περιέχει ένα αμινοξύ την L-θειανίνη, που προκαλεί πνευματική χαλάρωση, χωρίς όμως να προκαλεί νύστα. Σύμφωνα με ορισμένους ερευνητές, L-θειανίνη βοηθάει την αρτηριακή πίεση και τον καρδιακό ρυθμό να μείνουν σε φυσιολογικά επίπεδα. Πιέστε λοιπόν πράσινο τσάι σε τακτική βάση, και θα αισθανθείτε λιγότερο αγχωμένοι

Το τσάι του βουνού ή τσάι του Ολύμπου ή σιδερίτης (Sideritis scardica, της οικογένειας Lamiaceae) θεωρείται ότι έχει αντιφλεγμονώδη, αντιμικροβιακά, αντικαταθλιπτικά και ισχυρά αντιοξειδωτικά χαρακτηριστικά

Λεμονόχορτο: ή αλλιώς το μέλι των μελισσών. Το Λεμονόχορτο ή Λουίζα είναι ένα από τα πιο γευστικά αρωματικά φυτά, με γλυκιά και ταυτόχρονα αρκετά δροσερή λεμονάτη γεύση. μυρωδιά των φύλλων της είναι υπέροχη και κατευναστική

Θυμάρι; Το θυμάρι, θεωρείται τονωτικό του νευρικού συστήματος και χρησιμοποιείται σε περιπτώσεις πνευματικής κατάπτωσης και άγχους, επειδή χαρίζει πνευματική διαύγεια. Ωστόσο, έχει την ιδιότητα να αυξάνει την πίεση του αίματος για αυτό χρειάζεται προσοχή.

Λυκίσκος: εκτός από την χρήση του στη ζυθοποία, ο λυκίσκος είναι φυτό με φαρμακευτικές ιδιότητες , αφού είναι βακτηριοστατικό, καταπραϋντικό και χρησιμοποιείται για την αντιμετώπιση της.

Πασιφλόρα: ή λουλούδι του πάθους που έχει ηρεμιστικές ιδιότητες, βοηθάει στην αυπνία Μάλιστα η Γερμανική κυβέρνηση, ενέκρινε τη χρήση της πασιφλόρας σε ανθρώπους που έχουν προβλήματα άγχους και στρες.

Βασιλικός: Ο βασιλικός βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, βοηθά σε προβλήματα μνήμης και στην κατάθλιψη, καταπολεμά το άγχος και τη νευρικότητα, ενώ λόγω της ιδιότητάς του να προκαλεί υπνηλία συμβάλλει σε έναν ήρεμο και καλό ύπνο.

Λεβάντα: Η λεβάντα είναι ένα ακόμη όμορφο και ιδιαίτερα πολύτιμο φυτό που ευδοκιμεί σε αφθονία στη χώρα μας και η οποία μας βοηθά να ηρεμήσουμε. Μάλιστα σε μια έρευνα που έγινε χρησιμοποιήθηκε αιθέριο έλαιο λεβάντας σε αίθουσες αναμονής οδοντιατρείων για να κάνουν τους ασθενείς να αποβάλλουν το φόβο και το άγχος για το γιατρό. Και το κατάφερε… Η λεβάντα είναι ιδανική για τα νεύρα μας, αλλά επίσης, απωθεί και τα έντομα! Ένα τέλειο βότανο, πραγματικά.

Δενδρολίβανο: Το δεντρολίβανο θεωρείται ότι καταπολεμά την πνευματική κόπωση, καθώς και ότι ενισχύει τη συγκέντρωση και την αιμάτωση του εγκεφάλου. Δεν συνιστάται όμως η λήψη του κατά τη διάρκεια της κύησης, καθώς και η κατάχρηση, επειδή μπορεί να έχει την αντίθετη από την αναμενόμενη δράση.

Αβγά: Αν και δεν ανήκουν στα βότανα, ωστόσο η πρωτείνη των αβγών ελέγχει τα επίπεδα άγχους καθώς είναι μια από τις καλύτερες φυσικές πηγές χολίνης. Η χολίνη είναι μια λιποτροπική ουσία, σημαντικής ουσίας για τη λειτουργία των νεύρων και μεταβίβαση των νευρικών ερεθισμάτων.

Μην ξεχνάτε τέλος ότι η φυσική δραστηριότητα είναι το καλύτερο αντίδοτο για το άγχος και το στρες. Κάντε επίσης σάουνα ή χαμάμ ή ακόμη καλύτερα προτιμήστε τα ιαματικά λουτρά.

Μια σημαντική σημείωση: Όλα τα βότανα χρειάζονται προσοχή στον τρόπο που θα τα καταναλώσουμε γι αυτό πριν να τα αγοράσετε ρωτήστε το γιατρό σας αν επιτρέπει τη χρήση τους για την πάθηση που έχετε ενώ απευθυνθείτε στους ειδικούς για την ημερήσια επιτρεπόμενη ποσότητα χρήσης.