Για τους περισσότερους εφήβους της Γ’ Λυκείου, η ακαδημαϊκή πρόκληση των πανελληνίων εξετάσεων είναι εξαιρετικά αγχωτική. Οι νέοι, γεμάτοι όνειρα, καλούνται αφενός να διαχειριστούν ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει πολύ διάβασμα και φροντιστήρια και αφετέρου να επιτύχουν τον στόχο τους, γράφοντας “καλά” στις κόλλες που μοιράζονται μπροστά τους, υπό την πίεση του περιορισμένου χρόνου. Και η φετινή χρονιά ήταν επιπρόσθετα δύσκολη λόγω της πανδημίας και των κατ’ εξακολούθηση εγκλεισμών.


Η εξειδικευμένη θεραπεύτρια του Thai massage και δασκάλα Hatha και Aerial Yoga Εύη Χατζηαγγελίδου μοιράζεται τα μυστικά της μαζί μας: 


 

Για να διαχειριστούν οι μαθητές πιο αποτελεσματικά το άγχος τους είναι σημαντική μία καλή προετοιμασία με πρόγραμμα, ισορροπημένη διατροφή, αρκετός ύπνος, ευχάριστα διαλλείματα, σωστή στάση σώματος, σωματική άσκηση και συνειδητές αναπνοές.

Η παρακάτω στάση του αετού (garudasana) βοηθά όχι μόνο στην διαύγεια του νου, καθώς απαιτεί καλλιέργεια της εστιασμένης προσοχής και της ισορροπίας αλλά και στην ανακούφιση της συσσωρευμένης έντασης στην πλάτη:

Σταθείτε όρθιοι, λυγίστε τα γόνατα και μετατοπίστε το βάρος στο αριστερό πόδι. Σταυρώστε το δεξί πόδι μπροστά από το αριστερό, μέχρι να αγγίξετε το εσωτερικό της αριστερής σας γάμπας με τα δάχτυλα του δεξιού ποδιού. Για να το επιτύχετε, θα πρέπει να έχετε το αριστερό γόνατο λυγισμένο. Διατηρώντας την ισορροπία σας, λυγίστε τον δεξιό αγκώνα και σταυρώστε το αριστερό σας χέρι ανάμεσα στο δεξί χέρι και το στήθος. Τοποθετήστε τα δάχτυλα του δεξιού χεριού πάνω στην παλάμη του αριστερού και στρέψτε τα ακροδάχτυλα προς τον ουρανό. Παραμείνετε στη θέση αυτή επί δέκα δευτερόλεπα και νιώστε αυτοπεποίθηση και δύναμη όπως ένας αετός που ατενίζει τη γη από ψηλά. Επαναλάβετε από την αντίθετη πλευρά.

 

Τώρα, καθίστε σε άνετη θέση με ευθυγραμμισμένη την σπονδυλική στήλη, χαλαρώνοντας τα χέρια και τους ώμους, εστιάζοντας σε κάθε αναπνοή. Καθώς εισπνέετε από τη μύτη αφήστε την περιοχή της κοιλιάς να φουσκώσει με αέρα. Διατηρήστε στο ελάχιστο την κίνηση στο επάνω μέρος του σώματος. Εκπνεύστε αργά και σταθερά από τη μύτη. Επαναλάβετε αρκετές φορές μετρώντας εσωτερικά ως το πέντε σε κάθε εισπνοή και εκπνοή. Με αυτή την τεχνική συνειδητής αναπνοής ο καρδιακός ρυθμός και η αρτηριακή πίεση θα μειωθεί, θα αποκατασταθεί η ομοιόσταση του σώματος, θα μειωθεί το στρες και θα αυξηθεί η πνευματική διαύγεια.

Επαναλάβετε εσωτερικά το mantra

«Η μη επίτευξη στόχου δεν μειώνει την αξία μου ούτε καθορίζει την ζωή μου». 

Θυμηθείτε ότι η ζωή από μόνη της μπορεί να σας οδηγήσει σε ασύλληπτους δρόμους και ο επαγγελματικός προσανατολισμός σας να είναι κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό που σπουδάσατε.

 

Namaste

Με πολλή αγάπη πάντα,

Εύη Χατζηαγγελίδου

 

Photos by Dimitris Hatzigeorgiou@