Από τα μεγάλα προβλήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι γονείς, σε ότι αφορά τη διατροφή των παιδιών τους, είναι το τσιμπολόγημα. Ιδιαίτερα τώρα το καλοκαίρι που οι πειρασμοί είναι πολλοί και τα παγωτά, οι γρανίτες και τα αναψυκτικά είναι στην ημερήσια διάταξη, το μυαλό όλων των παιδιών είναι σε αυτές τις κατηγορίες τροφίμων παρά στο φαγητό. Το τσιμπολόγημα, λοιπόν, ακόμη και για τους πιο εκπαιδευμένους γονείς αποτελεί πονοκέφαλο σχετικά με το πώς θα πρέπει να αντιμετωπίσουν αυτήν την κακή διατροφική συνήθεια, που τα φορτώνει με περισσότερες θερμίδες.

Δείτε παρακάτω τα πρέπει και τα μη μιας διατροφής-σύμμαχο κατά του  τσιμπολογήματος.

Τα ΠΡΕΠΕΙ κατά του τσιμπολογήματος:

  • Επανάληψη: Τα παιδιά μπορεί να αργούν και να πεισμώνουν μέχρι να αποδεχθούν νέες τροφές. Δοκιμάστε να προσφέρετε το ίδιο, νέο, τρόφιμο πολλές φορές αλλά μαγειρεμένο με διαφορετικούς τρόπους.
  • Ανάμειξη: Πάρτε τα παιδιά σας στα ψώνια μαζί σας και ενθαρρύνετέ τα να συμμετέχουν στην επιλογή των τροφίμων ή των λαχανικών όπως και στο μαγείρεμα και στο σερβίρισμα των γευμάτων για να αποκτήσουν ενδιαφέρον.
  • Τροφική αλυσίδα: Αλλάξτε το αγαπημένο φαγητό των παιδιών σας με τροφές και υλικά που έχουν παρόμοιες υφές και γεύσεις.
  • Ενδυναμώστε: Όσο το δυνατόν περισσότερο, αφήστε τα παιδιά σας να καθορίσουν τα δικά τους πιάτα και τη διατροφή τους. Έτσι τα βοηθάτε να αισθάνονται ότι έχουν τον έλεγχο και είναι αυτόνομα.

Τα ΜΗ του τσιμπολογήματος

  • Εξυπηρέτηση: Συμπεριλάβετε κάτι που αρέσει στο παιδί να τρώει, αλλά μην προσφέρεται μια ολόκληρη εναλλακτική λύση.
  • Ανταμοιβή: Να είστε επιφυλακτικοί με τη δημιουργία του συστήματος ανταλλαγής όπου ένα επιδόρπιο ή τα αγαπημένα φαγητά θα γίνουν κίνητρο για να φάνε άλλα πράγματα. Αυτή η τακτική θα αυξήσει μόνο την προσμονή της ανταμοιβής και δε θα αυξήσει τις προτιμήσεις τους.
  • Δύναμη διατροφής: Να σέβεστε την αλλαγή στην όρεξη του παιδιού σας. Αν προσπαθήσετε να εξασφαλίσετε ότι το παιδί σας θα φάει, μπορεί να οδηγήσει σε μη παραγωγικές συνήθειες, όπως μαγείρεμα ειδικών γευμάτων, ή παζάρι και δωροδοκία .

Όλα τα παραπάνω αποτελούν μικρές αλλά πολύ σημαντικές αλλαγές που μπορεί να κάνουν τη διαφορά!