Τα ψηλά τακούνια προκαλούν αρθρίτιδα

Δυσάρεστα τα νέα για το γυναικείο πληθυσμό. Αν και οι ψηλοτάκουνες γόβες αποτελούν το φετίχ των γυναικών, κολακεύουν τα πόδια και προσελκύουν τα ανδρικά βλέμματα, ωστόσο μπορεί να προκαλέσουν αρθρίτιδα και κακώσεις στα γόνατα.

Αυτό υποστηρίζουν αμερικανοί ορθοπεδικοί που τονίζουν πως αν φοριούνται καθημερινά, δημιουργούν προβλήματα υγείας. Εκτός από τους πόνους στα πόδια, τις κράμπες, τα κότσια, τα γαμψά δάχτυλα, και τις ανατομικές ανωμαλίες, οι ψηλοτάκουνες γόβες μπορεί να αυξάνουν τον κίνδυνο οστεοαρθρίτιδας και κακώσεις στο χόνδρο του γόνατου.

Λόγω της ασυνήθιστης γωνίας που παίρνουν τα πόδια επάνω σε ψηλοτάκουνα παπούτσια, αυξάνεται η πίεση προς τα κάτω στα γόνατα κατά 25 τοις εκατό, ασκώντας σημαντική πίεση στις επιγονατίδες, ακόμα και όταν στεκόμαστε, αναφέρουν οι γιατροί.

Η αρθρίτιδα και οι κάλοι δεν είναι τα μόνα προβλήματα που μπορεί να προκληθούν από τα ψηλά τακούνια. Η πίεση που ασκείται στα πόδια μπορεί να οδηγήσει σε τενοντίτιδες, πόνους στην πλάτη, το ισχίο ακόμη και προβλήματα στο λαιμό.

Ακόμη και αν αυτά τα προβλήματα δεν σας πτοούν και δεν αποχωρίζεστε τις αγαπημένες σας ψηλοτάκουνες γόβες, τότε ακολουθείστε τις συμβουλές των ειδικών για πιο υγιή πόδια:

Φορέστε μια άνετη πλατφόρμα ή ένα παπούτσι με βαρύ και χοντρό πάτο που θα στηρίζει τον κορμό και όχι γόβες στιλέτο με λεπτή σόλα.

Αν είστε υποχρεωμένη να φοράτε καθημερινά ψηλές γόβες τότε κάντε συχνά διαλλείματα.

Περιορίστε το χρόνο που τις φοράτε σε δύο ώρες το μέγιστο.

Μετά από δύο ώρες περπατήστε ξυπόλυτη, αν είναι δυνατόν για 30 λεπτά, ώστε να υπάρξει χρόνος για τα πόδια και τα γόνατα σας να ανακάμψουν.

Διατηρήστε το βάρος σας και ασκηθείτε τακτικά για να κρατήσετε τους μυς γύρω από τα γόνατα σε φόρμα, ώστε να αποτρέψετε ή να επιβραδύνετε την αρθρίτιδα στα γόνατα.