Τελικά, όλες αυτές οι εφαρμογές που κατεβάζουμε στο κινητό τηλέφωνο και οι οποίες αφορούν προγράμματα διατροφής και σωματικών ασκήσεων αλλά και  τα διάφορα ψηφιακά εργαλεία που αφορούν την υγεία μας, όπως οι βηματομετρητές, δείκτες μάζας σώματος κ.α. έχουν έναν θετικό αντίκτυπο.

Πρόσφατη έρευνα κατέδειξε ότι όταν χρησιμοποιούμε ψηφιακές τεχνολογίες υγείας για να παρακολουθούμε τη διατροφή, τα επίπεδα της σωματικής άσκησης, αλλά και τον έλεγχο του βάρους,  θα μπορούσαν να είναι βραχυπρόθεσμα χρήσιμες σε άτομα με παχυσαρκία και τα οποία προσπαθούν να χάσουν βάρος.

Με βάση τα στοιχεία, οι επιστήμονες συνιστούν τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών σε όσους ενδιαφέρονται να χάσουν βάρος ή επιθυμούν να έχουν μια καλή υγεία. Η αυτοπαρακολούθηση δημιουργεί υπευθυνότητα για ορθές διατροφικές συνήθειες και τακτική σωματική δραστηριότητα και άσκηση, αφού δίνει, επιπλέον, τη δυνατότητα στα άτομα να εντοπίσουν συμπεριφορές που πρέπει να κάνουν και με τον τρόπο αυτό μπορούν να έρθουν πιο κοντά στους στόχους για την υγεία τους.

Οι ερευνητές εξέτασαν προηγούμενα δεδομένα από 39 δοκιμές στα οποία είχαν χρησιμοποιηθεί ψηφιακά εργαλεία αυτοπαρακολούθησης, για 12 ή περισσότερες εβδομάδες, σε άτομα που επιθυμούσαν να χάσουν βάρος και ήταν ή υπέρβαρα ή παχύσαρκα.

Διαπιστώθηκε ότι οι συμμετέχοντες των ερευνών χρησιμοποιούσαν πιο συχνά ιστότοπους για την παρακολούθηση παρεμβάσεων απώλειας βάρους. Ωστόσο, υπήρχε μεγαλύτερη αφοσίωση μεταξύ των ατόμων που χρησιμοποιούσαν έξυπνες ηλεκτρονικές συσκευές όπως «φορέσιμες» συσκευές (wearable devices)  και χρησιμοποιούσαν παθητική τεχνολογία. Αυτό είχε να κάνει με το χρόνο των παρεμβάσεων. Η παρακολούθηση των παρεμβάσεων για την απώλεια βάρους σε σύντομες χρονικές περιόδους φαινόταν να είναι πιο αποτελεσματική από την μακροπρόθεσμη παρακολούθηση τους, καθώς όσο μεγαλύτερο το διάστημα τόσο μειωνόταν το ενδιαφέρον και η αφοσίωση στον σκοπό της απώλειας κιλών.