Τα τελευταία χρόνια και ίσως με μεγαλύτερη ένταση την περίοδο του κορωνοϊού και της παγκόσμιας απαγόρευσης κυκλοφορίας, οι καταναλωτές άρχισαν να ασχολούνται περισσότερο με τη διατροφή και τα προϊόντα που πρόκειται να αγοράσουν. Η υγιεινή διατροφή άρχισε να απασχολεί ολοένα και περισσότερους ανθρώπους, ενώ εταιρείες κλήθηκαν -και μερικές φορές υποχρεώθηκαν από τη νομοθεσία-  να χτίσουν μια σχέση εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας με τους καταναλωτές όσον αφορά στη διαφάνεια της παρασκευής του προϊόντος τους.

Όπως η μόδα έτσι και η διατροφή δημιουργεί τις δικές της τάσεις. Η βιομηχανία του φαγητού έχει ήδη έτοιμες τις δικές της προτάσεις για το 2022 οι οποίες αναδεικνύονται μέσα από τις καταναλωτικές συνήθειες.

Αυτές είναι μεγαλύτερες διατροφικές τάσεις για το 2022 σύμφωνα με τη Whole Foods, μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανεμπορίου οργανικών προϊόντων στις Ηνωμένες Πολιτείες.

  • Προβλέπουν ότι θα είναι η χρονιά της αστικής γεωργίας.

Την τιμητική τους φαίνεται πως θα έχουν μικροί λαχανόκηποι που καλλιεργούνται ατομικά ή συλλογικά σε μπαλκόνια σπιτιών και ταράτσες πολυκατοικιών αντίστοιχαμ ή είτε συλλογικά σε μικρές εκτάσεις εντός των πόλεων από αυτές που παραχωρούνται, συνήθως, από τους δήμους. Στην αστική γεωργία δίνεται έμφαση στην επανασύνδεση του ατόμου με τη φύση, στην προστασία του περιβάλλοντος και στην ανάπτυξη και αλληλεγγύη της κοινότητας. Θα προτιμώνται, συνεπώς, τα τρόφιμα που καλλιεργούνται με αυτόν τον τρόπο.

  • Προβλέπουν ότι τα mocktails θα κυριαρχήσουν στις διατροφικές επιλογές

Το mocktail ετυμολογικά σημαίνει «απομίμηση» cocktail, δηλαδή είναι ένα δροσιστικό ποτό, αλλά χωρίς αλκοόλ. Ονομάζονται αλλιώς και virgin cocktails. Προβλέπεται λοιπόν ότι η δυναμική άνοδος τους θα συνεχιστεί και το 2022 αφού έρχονται να καλύψουν τις ανάγκες εκείνων που για διάφορους λόγους, δεν μπορούν ή δεν θέλουν να καταναλώσουν αλκοόλ. Τα ποτά αυτά δημιουργούνται από χυμούς φρούτων και soft drinks, όπως το κρασί, το τσάι, η σόδα κλπ.

  • Προβλέπεται η επιλογή προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Οι καταναλωτές θα στραφούν σε προϊόντα που καλλιεργούνται με φιλικές προς το περιβάλλον διεργασίες, όπως τα δημητριακά και οι σπόροι. Θα στραφούν σε εταιρείες που έχουν υπεύθυνη στάση προς την περιβαλλοντική και πολιτιστική κληρονομιά, την πανίδα και την χλωρίδα, την βιοποικιλότητα, και προστασία των ζώων υπό τη φροντίδα του ανθρώπου.

  • Προβλέπεται μεγαλύτερη κατανάλωση του Yuzu

Το Yuzu, όσοι δεν το ξέραμε, το γνωρίσαμε μέσα από εκπομπές μαγειρικής και reality shows, όπου οι περισσότεροι υποψήφιοι σεφ το χρησιμοποιούσαν σχεδόν σε όλες τις συνταγές που ήθελαν οξύτητα. Το Yuzu, που έρχεται από την Ιαπωνία, είναι ένα εκπληκτικά ευπροσάρμοστο εσπεριδοειδές και θεωρείται το νέο πιο δυναμικό σούπερ τρόφιμο αφού η βιταμίνη C που περιέχει ξεπερνά αυτή του πορτοκαλιού και του λεμονιού. Δυσεύρετο προς στιγμήν στην Ελλάδα και πανάκριβο…

  • Προβλέπεται μεγαλύτερη κατανάλωση του κουρκουμά.

     

Το 2022 προβλέπουν οι ειδικοί στο χώρο της διατροφής ότι θα είναι η χρονιά του κουρκουμά, ενός φυτού με εκπληκτικές ιδιότητες. Ο κουρκουμάς ή Turmeric αλλιώς, είναι ένα εξωτικό αρωματικό μπαχαρικό που χρησιμοποιείται στη μαγειρική με πολλά οφέλη στην υγεία. Ο κουρκουμάς έχει χρησιμοποιηθεί στην Ασία για χιλιάδες χρόνια και είναι ένα σημαντικό μέρος της ιατρικής Σίντα η οποία χρησιμοποιεί εναλλακτικές θεραπείες και μεθόδους με στόχο όχι μόνο την θεραπεία της ασθένειας του φυσικού σώματος, αλλά και την ψυχή..

  • Προβλέπουν στροφή προς Vegan/Vegetarian διατροφικές συνήθειες

    .

Η χορτοφαγική (vegetarian) ή vegan διατροφή φαίνεται πως κερδίζει έδαφος και προτιμάται πλέον από πολλούς ηλικιακά νέους καταναλωτές. Δεν είναι απλώς μια διατροφή αλλά συνοδεύεται και από μια ολόκληρη φιλοσοφία, της προστασίας της φύσης και κυρίως «της χειραφέτησης των ζώων από την εκμετάλλευση του ανθρώπου» όπως ορίζεται το 1944 από τη Vegan Society.  Οι vegetarians ενώ δεν τρώνε καθόλου κρέας, μπορεί να έχουν στη διατροφή τους γαλακτοκομικά προϊόντα ή ακόμα κι αυγά ενώ οι vegans δεν τρώνε ζωικά προϊόντα κι οτιδήποτε έχει ζωική προέλευση και επιλέγουν τα λεγόμενα plant-based υλικά, όπως λαχανικά, φρούτα, όσπρια, σπόροι, δημητριακά και σιτηρά, αλλά και ξηρούς καρπούς.