Πολλοί επιστήμονες σε διαφορετικά πεδία ειδικοτήτων, γυμναστές, φυσικοθεραπευτές, ή εναλλακτικοί θεραπευτές επιμένουν ότι η βαθιά και συνειδητοποιημένη αναπνοή έχει σημαντικά πλεονεκτήματα για την υγεία μας. Ο τρόπος που αναπνέουμε είναι καθοριστικός για την ποιότητα της ζωής μας και της σωματικής και πνευματικής υγείας μας.

Οι παρακάτω τεχνικές αναπνοής είναι εύκολες στην πράξη και μπορούν να ανακουφίσουν από πόνους και μυϊκές εντάσεις. Είναι, επίσης, κατάλληλες για να αυξήσουμε την ενέργεια μας αλλά και να καταπολεμήσουμε το άγχος. Χαλαρώστε, λοιπόν, πάρτε… βαθιά ανάσα και ξεκινήστε:

Ανακούφιση από μυϊκές εντάσεις :

Αυτήν την τεχνική αναπνοής θα πρέπει να την κάνουμε μόλις ξυπνήσουμε – ναι, ακόμη και πριν να πιούμε την πρώτη γουλιά καφέ-. Η συγκεκριμένη μπορεί να βοηθήσει στην ελαχιστοποίηση της έντασης των μυών όλη την ημέρα.

  1. Σταθείτε όρθιοι και σκύψτε το σώμα προς τα εμπρός. Λυγίστε τα γόνατα ελαφρώς, αφήνοντας τα χέρια σας να κρέμονται χαλαρά.
  2. Εισπνεύστε αργά και βαθιά, και επιστρέψετε στην όρθια θέση σηκώνοντας το κεφάλι τελευταίο.
  3. Εκπνεύστε αργά, και επιστρέψετε στην αρχική θέση σας.
  4. Τεντώστε τους μύες, και επαναλάβετε.

 Τεχνική για αύξηση της ενέργειας :

Αυτή η παραδοσιακή άσκηση αναπνοής χρησιμοποιείται συχνά στη γιόγκα, και ενεργοποιεί το διάφραγμα. Είναι επίσης γνωστή ως “Διαφραγματική Αναπνοή” καθώς ειδοποιεί το σώμα να βρεθεί περισσότερο σε εγρήγορση, να καθαρίσει το μυαλό και να διώξει μακριά τα σύννεφα (τις σκέψεις και τα άγχη).

  1. Καθίστε αναπαυτικά και χαλαρώστε τους ώμους σας. Κρατήστε το στόμα σας κλειστό και εισπνεύστε γρήγορα μέσω της μύτης σας με γρήγορες σύντομες αναπνοές (εκπνεύστε γρήγορα, επίσης).
  2. Δοκιμάστε να το κάνετε αυτό για περίπου 10 δευτερόλεπτα.
  3. Κάντε διάλειμμα 15-30 δευτερολέπτων και αναπνεύστε κανονικά.
  4. Επαναλάβετε αρκετές φορές.

Τεχνικές αναπνοής για χαλάρωση :

Επικεντρωθείτε στην αναπνοή σας. Αυτό είναι το μυστικό…

Σύμφωνα με το Αμερικανικό Ινστιτούτο Στρες η κοιλιακή αναπνοή και η προσοχή που δίνουμε σε αυτήν αυξάνει την παροχή οξυγόνου στον εγκέφαλό και διεγείρει το νευρικό σύστημα, προκαλώντας μια κατάσταση ηρεμίας. Μια καθημερινή εξάσκηση 20-30 λεπτών  στην αναπνοή μπορεί να κάνει θαύματα στη μείωση του στρες και του άγχους. Το Ινστιτούτο υποστηρίζει διάφορες τεχνικές αναπνοής, μεταξύ των οποίων και μία που ονομάζεται Ήρεμη Ανταπόκριση. Είναι μια γρήγορη, έξι δευτερόπτα, άσκηση που χρησιμοποιεί την οπτικοποίηση και τις βαθιές αναπνοές για να σταματήσει το άγχος στη γέννησή του. Πως γίνεται; Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα…

1) Χαμογελάστε 😛 εσωτερικά με τα μάτια και το στόμα σας και απελευθερώστε την ένταση στους ώμους σας. Αυτό είναι ένα ισχυρό μέσο απελευθέρωσης των μυών ειδικότερα σε χώρους όπου οι περισσότεροι άνθρωποι βρίσκονται σε ένταση.

2) Φανταστείτε ότι έχετε τρύπες στα πέλματα των ποδιών σας. Καθώς παίρνεται μια βαθιά ανάσα οπτικοποιείστε ένα θερμό ρεύμα αέρα το οποίο ρέει μέσα από αυτές τις τρύπες κινείται αργά τα πόδια σας, μέσα από την κοιλιά σας και γεμίζει τους πνεύμονές σας.

3) Χαλαρώστε τους μυς σας διαδοχικά καθώς ο ζεστός αέρας κινείται μέσα στο σώμα σας. Όταν εκπνέετε αντιστρέψτε την εικόνα αυτή, έτσι ώστε να φαντάζεστε ότι ο ζεστός αέρας βγαίνει από τις ίδιες τρύπες στα πόδια σας. Επαναλάβετε τη διάρκεια της ημέρας, όποτε θέλετε να αισθάνεστε ήρεμοι και χαλαροί.

Τεχνική αναπνοής για τους πόνους:

Είναι η λεγόμενη «κοιλιακή αναπνοή». Με απλά λόγια σημαίνει ότι χρησιμοποιείτε το στομάχι αντί του στήθους σας. Η αναπνοή με το στήθος σχετίζεται με τη ρηχή αναπνοή, ενώ η αναπνοή που βγαίνει από την κοιλιά συνδέεται με τη βαθιά, παραγωγική αναπνοή. Πως θα καταλάβετε αν αναπνέετε από την κοιλιά; Κάντε αυτήν την απλή άσκηση:

  1. Ξαπλώστε στο πάτωμα και τοποθετείστε το χέρι στην κοιλιά σας. Αναπνεύστε βαθιά. Εάν αισθάνεστε ότι το χέρι σας ανεβοκατεβαίνει τότε έχετε  σωστή αναπνοή. Εάν όμως κινείται το στήθος σας αντί για το στομάχι τότε δεν αναπνέετε αρκετά βαθιά, και πρέπει να προσαρμοστείτε.
Αν σκεφτείτε ότι παίρνουμε ανάσα μεταξύ 12 και 20 φορές το λεπτό και 17.000 έως 30.000 φορές την ημέρα ή και περισσότερο, τότε αντιλαμβανόμαστε πως είναι από τις θεμελιώδεις λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού. Και φυσικά χωρίς μια τέτοια λειτουργία δεν μπορούμε να ζήσουμε. Γιατί λοιπόν να μην την κάνουμε σωστά;