Τρέξιμο και καρδιά : κάθε μικρός χτύπος μετρά

Πολλοί άνθρωποι παραπονούνται ότι δεν έχουν χρόνο για να αφιερώσουν στον εαυτό τους και στην υγεία τους. Οι δραστηριότητες πολλές, η δουλειά απαιτεί πολλές ώρες από τον προσωπικό χρόνο, οι συνθήκες δύσκολες. Παρόλα αυτά στην πολυάσχολη ζωή μας, υπάρχουν και άλλα πράγματα που πρέπει να έχουν προτεραιότητα. Και ένα από αυτά είναι η σωματική δραστηριότητα.

Η καλή είδηση για τους πολυάσχολους είναι πως ακόμη και μικρά ποσοστά άσκησης μπορεί να είναι αρκετά για να αυξήσουν το προσδόκιμο ζωής και να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Η μελέτη, που έγινε στην κλινική Cooper στο Ντάλας των ΗΠΑ, επικεντρώθηκε στο τρέξιμο. Ακολούθησε 55.000 άτομα επί 15 χρόνια, όπου μέτρησαν τη συχνότητα, τη διάρκεια και την ταχύτητα της άσκησης. Αυτό που διαπιστώθηκε είναι ότι ακόμη και 5 με 10 λεπτά τρέξιμο την ημέρα μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των θανάτων από καρδιακή νόσο κατά 50% και μείωση των θανάτων από όλες τις αιτίες κατά 29%. Σημαντική επίσης διαπίστωση είναι πως είτε τρέχουμε γρήγορα είτε περπατάμε με σταθερό ρυθμό έχουμε τα ίδια ακριβώς ευεργετικά οφέλη στην υγεία. Η έρευνα απέδειξε επίσης πως η προθέρμανση, η προετοιμασία με κάποιο είδος άσκησης πριν από το τρέξιμο έχει μεγαλύτερη ωφέλεια στην υγεία.