Αν σας αρέσουν τα σνακς, τότε δεν είστε οι μόνοι. Ειδικότερα με την έναρξη της πανδημίας διαπιστώθηκε, σε έρευνα καταναλωτών, ότι έχει αυξηθεί η κατανάλωση  των σνακς ως αυξανόμενη συμπεριφορά σε όλο τον κόσμο.  Το 88% των ενηλίκων δηλώσαν ότι κατανάλωναν σνακ είτε περισσότερο είτε το ίδιο όπως πριν, ενώ το 67% εκείνων που εργάζονται από το σπίτι κατά τη διάρκεια της πανδημίας δηλώνουν ότι προτιμούν το σνακ από τα γεύματα.

Ποιο είναι  υγιεινό σνακ;

Εάν μπείτε στον πειρασμό να καταναλώσετε επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως τσιπς και διάφορα γλυκά και καραμέλες, προσπαθήστε να τα αντικαταστήσετε με σνακ που είναι λιγότερο επεξεργασμένα, πιο πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και έχουν καλή ισορροπία λίπους, πρωτεϊνών και υδατανθράκων, όπως χούμους με καρότα ή μήλα με φυστικοβούτυρο.  Όταν επιλέγετε αυτά τα πιο υγιεινά σνακ, είναι σημαντικό να προσέχετε τις θερμίδες και τον έλεγχο των μερίδων εάν προσπαθείτε να χάσετε βάρος. Το κλειδί είναι να μην προσέχετε μόνο πόσες θερμίδες υπάρχουν σε κάθε σνακ, αλλά και τις κρυμμένες θερμίδες. Για παράδειγμα, ένα σνακ 200 θερμίδων που περιέχει 6 γραμμάρια λίπους, 12 γραμμάρια πρωτεΐνης και 25 γραμμάρια υδατανθράκων με τουλάχιστον 3-5 γραμμάρια φυτικών ινών είναι μια πιο υγιεινή επιλογή από ένα σνακ 200 θερμίδων που περιέχει 6 γραμμάρια λίπους, 1 γραμμάριο πρωτεΐνης και 38 γραμμάρια υδατανθράκων με 0-1 γραμμάρια φυτικών ινών. Όσο υψηλότερη είναι η πρωτεΐνη και οι φυτικές ίνες, τόσο καλύτερο είναι το σνακ.

Δεν υπάρχει τύπος φαγητού – ακόμα κι αν είναι υγιεινό – που θα κάψει λίπος για εμάς. Πρέπει να κινητοποιήσουμε το σώμα μας και να γίνουμε ενεργοί.

Πώς να συγκρατήσετε τις λιγούρες και να αποτρέψετε την πείνα.

Όταν επιλέγετε υγιεινά σνακ, είτε για να αντικαταστήσετε ένα γεύμα, είτε για να συγκρατήσετε την πείνα σας μέσα στην ημέρα, βεβαιωθείτε ότι τα σνακ που τρώτε περιέχουν κάποια πρωτεΐνη. Μελέτες έχουν δείξει ότι η πρωτεΐνη είναι ένα από τα βασικότερα μακροθρεπτικά συστατικά καθώς μπορεί να επηρεάσει τις ορμόνες που ρυθμίζουν την όρεξη, κάνοντας σας να αισθάνεστε λιγότερο πεινασμένοι για περισσότερο χρόνο. Τροφές πλούσιες σε ίνες, όπως φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως, είναι επίσης υγιεινές επιλογές για σνακ. Χρειάζεται περισσότερος χρόνος για το σώμα σας να αφομοιώσει και να απορροφήσει τις ίνες, κάτι που θα σας κάνει να νιώσετε πιο γεμάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Φυσική δραστηριότητα για να αποτρέψετε την αύξηση βάρους 

Λόγω της καραντίνας, των περιοριστικών μέτρων και της παραμονής στο σπίτι και γενικότερα όλων των αλλαγών στον τρόπο ζωής τον τελευταίο χρόνο, μπορεί να έχετε αυξήσει το βάρος σας. Πρόσφατη μελέτη, (Οκτώβριος του 2020) διαπίστωσε ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ περισσότεροι άνθρωποι ανέφεραν ότι τρώνε πιο υγιεινά (λόγω του ότι έτρωγαν περισσότερο στο σπίτι, από ότι έξω), ωστόσο ο χρόνος που αφιέρωσαν κάνοντας σωματική δραστηριότητα μειώθηκε. Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι όσοι ανέφεραν αύξηση βάρους είχαν μικρή αλλαγή στις διατροφικές τους συμπεριφορές, αλλά μεγαλύτερη μείωση στη σωματική δραστηριότητα, λόγω του καθιστικού τρόπου ζωής. Κατά γενικό κανόνα, οι ειδικοί συνιστούν να κάνετε 30 λεπτά σωματικής άσκησης την ημέρα.

Για μερικούς ανθρώπους που εργάζονται από το σπίτι, μπορεί να βάζουν κιλά όχι επειδή τρώνε περισσότερο, αλλά επειδή δεν καίνε τόσες θερμίδες και λίπος όπως πριν.

Πηγή: Cedars-Sinai Medical Center