Εδώ και χρόνια οι επιστημονικές έρευνες έχουν συνδέσει τη διατροφή και συγκεκριμένες τροφές με τα συναισθήματα, τις γνωστικές διαδικασίες και την ανθρώπινη συμπεριφορά. Η επίδραση των τροφών δεν έχει αντίκτυπο μόνο στο σώμα αλλά στον εγκέφαλο και στην ψυχή. Παρά το γεγονός ότι οι τροφές έχουν θεωρηθεί ως το μέσο για την παροχή ενέργειας στο σώμα ωστόσο αναγνωρίζεται και η ικανότητά τους να προλαμβάνουν και να προστατεύουν από ασθένειες Ειδικότερα, η έρευνα τα τελευταία 5 χρόνια έχει επισημάνει σημαντικά στοιχεία για την επίδραση των διατροφικών παραγόντων σε συγκεκριμένα μοριακά συστήματα και μηχανισμούς που συντηρούν την ψυχική λειτουργία. Για παράδειγμα, μια διατροφή που είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι γνωστό πως στηρίζει και ενισχύει τις γνωστικές διαδικασίες. Κι επειδή ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι ο πιο πολύπλοκος οργανισμός στον κόσμο, αξίζει να τον ενισχύσουμε με ότι καλύτερο διαθέτει η μητέρα φύση.

Φροντίστε η διατροφή σας να περιλαμβάνει σκούρα φυλλώδη λαχανικά, όπως σπανάκι ή τη νέα καλλιέργεια -και στην Ελλάδα- του kale, που μοιάζει με λάχανο αλλά ωστόσο περιέχει περισσότερες βιταμίνες και φυλλικό οξύ. Οι θρεπτικές ουσίες που περιέχονται στα πράσινα λαχανικά συνδέονται με μείωση της αρνητικής διάθεσης και της κατάθλιψης καθώς επηρεάζουν την παραγωγή ντοπαμίνης στον εγκέφαλο η οποία έχει την ιδιότητα να μεταφέρει μηνύματα (συναισθήματα: ικανοποίηση, ευφορία κλπ). Μελέτη διαπίστωσε ότι οι μεσήλικες που κατανάλωναν περισσότερο φυλλικό οξύ είχαν μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης συμπτωμάτων κατάθλιψης σε σύγκριση με όσους έτρωγαν λιγότερο.

Καταναλώστε μανιτάρια, που περιέχουν σε υψηλές ποσότητες και τη λιποδιαλυτή βιταμίνη D και βοηθούν για να διατηρήσετε τη σεροτονίνη σε καλά ποσοστά και τη διάθεσή σας σε ανάλογα επίπεδα.

Να θυμάστε μια διατροφή φτωχή σε υδατάνθρακες μπορεί να μειώσει την ψυχολογική διάθεση. Τρόφιμα που περιέχουν καλούς υδατάνθρακες είναι τα δημητριακά ολικής αλέσεως, το ψωμί ολικής αλέσεως, τα φρούτα, τα λαχανικά, το καστανό ρύζι, η βρώμη, το κριθάρι, τα ξερά φασόλια, οι φακές, τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως. Μπορείτε πχ να φάτε το απόγευμα ένα σνακ που να περιέχει υδατάνθρακα, αλλά σε μετρημένη ποσότητα, ώστε να ενεργοποιήσετε τη διάθεσή σας.

Βάλτε περισσότερη κουρκουμίνη στη διατροφή σας. Η κουρκουμίνη είναι μια ουσία η οποία υπάρχει μέσα στο μπαχαρικό που λέγεται κουρκουμάς (turmeric). Οι ιδιότητες της δραστικής ένωσης που περιέχονται στο turmeric αποτελούν ένα άριστο φυσικό αντικαταθλιπτικό. Έχει αποδειχθεί επίσης ότι έχει θεραπευτικά οφέλη για την υγεία, σε ολόκληρο το σώμα, όπως μειώνει τις επιδράσεις της ρευματοειδούς αρθρίτιδας, οστεοαρθρίτιδας, και άλλων φλεγμονωδών καταστάσεων. Βοηθά επίσης στην προφύλαξη από το Alzheimer και το διαβήτη. Οι μελέτες, σε ζώα, έχουν επίσης συνδέσει την κουρκουμίνη με την αύξηση της σεροτονίνης και της ντοπαμίνης.

Το ρόδι, όλα σχεδόν τα είδη των μούρων και ειδικότερα τα κράνα που διαθέτει η χώρα μας σε μεγάλη αφθονία διαθέτουν εξαιρετικά ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες, γιατί το στρες έχει οξειδωτική δράση σε πολλά συστήματα του οργανισμού. Τα αβοκάντο θεωρούνται το ίδιο καλά και προστατευτικά τόσο για το σώμα όσο και για τον  εγκέφαλο.

Το κυριότερο όλων το νερό!!! Ενυδατώστε το σώμα για να μη νιώσετε κουρασμένοι και χωρίς ενέργεια, αλλά και την ψυχή αγνοώντας “στεγνές” συμπεριφορές και άνυδρες καταστάσεις.