Τι είναι αυτές οι περιβόητες φυτικές ίνες που οι γιατροί και οι διατροφολόγοι συνιστούν επίμονα να τις εντάξουμε στη διατροφή μας;  Πόσοι γνωρίζουμε ποια είναι τα οφέλη στην υγεία;

  • Τι είναι οι φυτικές ίνες

Οι φυτικές ίνες είναι υδατάνθρακες που βρίσκονται μόνο σε προϊόντα φυτικής προέλευσης, όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια, δημητριακά και ξηρούς καρπούς. Σε αντίθεση με άλλους υδατάνθρακες όπως τα σάκχαρα που απορροφώνται στην κυκλοφορία του αίματός μας, οι ίνες περνούν απλώς μέσω των πεπτικών οδών, δεν μπορούν να διασπαστούν στον οργανισμό γι΄ αυτό και δεν αφομοιώνονται.

  • Διαλυτές και αδιάλυτες ίνες

Οι φυτικές ίνες χωρίζονται σε δύο διαφορετικούς τύπους: στις διαλυτές και αδιάλυτες. Καθεμία από αυτές παίζει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη των ασθενειών και στην προώθηση της καλής υγείας. Οι αδιάλυτες ίνες βρίσκονται στις περισσότερες τροφές που περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες και δεν αλλάζει καθόλου η σύστασή τους όταν εκτίθενται στο νερό. Τέτοιες ίνες περιέχονται στα λαχανικά, το ψωμί ολικής άλεσης, φρούτα, φακές, δημητριακά. Οι διαλυτές ίνες, από την άλλη πλευρά, βρίσκονται σε ορισμένα φρούτα όπως μήλα, αχλάδια, μούρα και μπανάνες. Βρίσκεται επίσης στο psyllium, ένα κοινό συμπλήρωμα ινών που βοηθά στην εκκένωση του εντέρου.

  • Τα οφέλη στην ανθρώπινη υγεία

Οι φυτικές ίνες έχουν πολλά οφέλη για την υγεία. Επιβραδύνουν την πέψη και προκαλούν το αίσθημα κορεσμού, βοηθούν στον έλεγχο και στη διαχείριση βάρους και διατηρούν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα μας υπό έλεγχο. Για την υγεία της καρδιάς, οι ίνες βοηθούν ειδικά στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης, όπως και στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων.

  • Πόσες ίνες πρέπει να καταναλώνουμε την ημέρα;

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA), η ημερήσια πρόσληψη 25 γρ. φυτικών ινών θεωρείται επαρκής για τους ενήλικες.