Μόλις δύο λεπτά έντονης άσκησης μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων επισημαίνουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Newcastle. Η επαναλαμβανόμενη έντονη φυσική δραστηριότητα, όπως οι αναπηδήσεις με τα πόδια και τα χέρια ανοικτά (star jumps), σε μικρά και ανά τακτά χρονικά διαστήματα, έχει πολλά οφέλη στον οργανισμό.

Σύμφωνα με τα ευρήματα των επιστημόνων σε ασθενείς με σακχαρώδη διαβήτη Τύπου 2 που ασκούνταν σε ένα ποδηλατικό μηχάνημα για χρονικό διάστημα 2 λεπτών επί 5 φορές την ημέρα 2 φορές την εβδομάδα και για περίοδο 3 μηνών είχαν σημαντικά οφέλη στην καρδιά από τις βλάβες που είχε προκαλέσει ο διαβήτης, ο οποίος συχνά συνδέεται με την παχυσαρκία, οδηγεί σε αλλαγές στη δομή της καρδιάς και αυξάνει την πιθανότητα καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου. Οι ασθενείς ξεκίνησαν την προπόνηση με δύο λεπτά και κάθε εβδομάδα πρόσθεταν 10 δευτερόλεπτα μέχρι η συνολική άσκηση θα έφτανε στα 3 λεπτά και 50 δευτερόλεπτα. Οι επιστήμονες δεν ισχυρίζονται ότι η σύντομη και δυνατή άσκηση είναι καλύτερη από την ήπια, αλλά ότι και οι δύο μορφές φυσικής δραστηριότητας έχουν ευεργετικά οφέλη στον ανθρώπινο οργανισμό.

Τελικά ακόμη και η λιγότερη άσκηση είναι καλύτερη από την μηδενική σωματική δραστηριότητα.

Το κλειδί όπως λένε οι επιστήμονες είναι η αύξηση των καρδιακών παλμών, με βάση πάντα τη Mέγιστη Kαρδιακή Συχνότητα για την επιτυχία του στόχου. Η καρδιακή συχνότητα, η συχνότητα δηλαδή με την οποία κτυπά η καρδιά, υποδηλώνει την ένταση, ανά λεπτό άσκησης, με την οποία «δουλεύει» η καρδιά τη συγκεκριμένη στιγμή.