Είναι πραγματικά ανατρεπτική η σκέψη ότι η κατανάλωση ενός σουφλέ σοκολάτας ή μιας σοκολατένιας τούρτας μπορεί να έχει πιθανά οφέλη στην υγεία της καρδιάς μας. Θα ήταν ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα όχι μόνο για τους οπαδούς αυτού του απολαυστικού πειρασμού αλλά για τους απανταχού λάτρεις των γλυκών.

Να που –ως ένα βαθμό βέβαια– η επιστήμη το υποστηρίζει.

Έχουμε ακούσει κατά καιρούς τα οφέλη γενικότερα στην υγεία, σωματική και ψυχική από την κατανάλωση μαύρης σοκολάτας. Σε πολλές δίαιτες, μάλιστα, εμπεριέχεται στο προτεινόμενο διαιτολόγιο, ενώ μελέτες επιστημόνων από το Σαν Ντιέγκο και το Λονδίνο συνέδεσαν  τη σοκολάτα με τη μείωση του στρες ακόμη όμως και με την αντηλιακή προστασία. Οι καβουρδισμένοι κόκκοι του κακάο και η αλεσμένη μορφή τους, είναι πλούσιοι σε φλαβανόλες, υποομάδα φυτοθρεπτικών συστατικών που ονομάζονται φλαβονοειδή και είναι είδος αντιοξειδωτικού με εδραιωμένα οφέλη στην υγεία. Οι φλαβανόλες έχουν αποδειχθεί ότι προστατεύουν το καρδιαγγειακό σύστημα, βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης βελτιώνοντας τη ροή του αίματος προς την καρδιά και τον εγκέφαλο, ενώ τονώνουν τη νοητική λειτουργία. Οι  φλαβονόλες του κακάο διεγείρουν επίσης την παραγωγή νιτρικού οξειδίου , το οποίο βοηθά στον έλεγχο της ινσουλινοευαισθησίας και στο μεταβολισμό της γλυκόζης  προλαμβάνοντας το σακχαρώδη διαβήτη.

Μην ξεχνάτε: παν μέτρον άριστον. Η σοκολάτα είναι μόνο ένα ελάχιστο συστατικό της διατροφής του ανθρώπου. Για την προάσπιση της συνολικής υγείας ας φροντίσουμε να τρώμε πολλά φυλλώδη λαχανικά, να έχουμε επαρκή ύπνο και να ασκούμαστε τακτικά.

Βέβαια όπως όλα τα πράγματα στη ζωή οι διαφορές κρίνονται στη λεπτομέρεια: Υπάρχει σημαντική διαφορά μεταξύ του κακάο που μειώνει τους παράγοντες κινδύνου για καρδιακή νόσο, εγκεφαλικό επεισόδιο και διαβήτη και της γεμάτης λιπαρά τούρτας σοκολάτας που προαναφέραμε.

Διαβάστε ποιες είναι αυτές οι διαφορές και απολαύστε την αγαπημένη σοκολάτα χωρίς τύψεις… αλλά πάντα με μέτρο.

  1. Κοιτάξτε την περιεκτικότητα σε κακάο

Ψάξτε για σοκολάτες με τουλάχιστον 60% περιεκτικότητα σε κακάο,  Η λεγόμενη μαύρη σοκολάτα θεωρείται μια από τις 10 κορυφαίες πηγές αντιοξειδωτικών, σύμφωνα με το European Journal of Clinical Nutrition. Είναι μια απόλαυση που έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την λαχτάρα για επιπλέον γλυκά, αλμυρά και λιπαρά τρόφιμα.

  1. Δώστε έμφαση στις φλαβανόλες

Οι φλαβανόλες είναι το κλειδί για τη διατήρηση της υγείας της καρδιά. Δυστυχώς, όμως οι σοκολάτες εμπορίου δέχονται τέτοια επεξεργασία ώστε εξαλείφουν τα περισσότερα από τα αντιοξειδωτικά αφού προσθέτουν ζάχαρη, γάλα ή βούτυρο..

3.  Αποφύγετε τα επιπλέον συστατικά

Μια μπάρα σοκολάτας μπορεί να περιέχει παραπάνω ζάχαρη ή γάλα από αυτά που προτείνουν οι γιατροί, αλλά ειδικότερα αυτές που πρέπει να αποφεύγεται, αν έχετε πρόβλημα υγείας, είναι τα επιπλέον συστατικά που βρίσκονται πχ στις σοκολάτες με γέμιση.