Ενώ πολλοί από εμάς κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να επιβραδύνουμε τη διάδοση του COVID-19, ωστόσο, κάθε μέρα που περνά φέρνει μαζί της  επιπλέον ανησυχία, άγχος και φόβο για το τι θα επακολουθήσει, τόσο στον τομέα της υγείας όσο και της οικονομίας αλλά και στις επαγγελματικές δραστηριότητές μας. Καθώς η κρίση συνεχίζεται είναι αυτονόητο ότι μπορεί να παρατηρήσουμε αυξημένες διακυμάνσεις στο μοτίβο των συναισθημάτων μας. Να επιβαρυνόμαστε από τα καθημερινά προβλήματα, τη σύγχυση, το φόβο αλλά και τα άγχη. 

Παρακάτω είναι απλές, αλλά αποτελεσματικές συμβουλές για να διατηρήσετε τη δική σας ηρεμία σε έναν κόσμο που «στροβιλίζεται» μέσα στο άγχος.  Και όπως λένε οι ειδικοί είναι καλύτερο να τα εξασκήσετε πριν να τα χρειαστείτε.

  1. Απελευθερωθείτε

Ελέγξτε το σώμα σας για πιθανές εντάσεις. Τεντώστε το λαιμό, τους ώμους και το πρόσωπο, απελευθερώστε την ένταση στα χέρια και τα πόδια.

  1. Αναπνεύστε

Το πώς αναπνέετε αντικατοπτρίζει το τι σκέφτεστε, αισθάνεστε και συναισθάνεστε. Όταν βρισκόμαστε σε περιόδους  έντονου άγχους ο ρυθμός της αναπνοής μας επηρεάζεται σημαντικά. Μπορείτε να ελέγξετε και να ρυθμίσετε την αναπνοή σας χαλαρώνοντας εντελώς τους μυς του στομάχου σας και παίρνοντας μερικές βαθιές, μακριές και  αργές, αναπνοές.

  1. Αναπολήστε

Φέρτε στο νου σας αγαπημένα σας πρόσωπα, το πρόσωπο του σκύλου σας, το αγαπημένο σας φυτό, ένα μοναχικό μέρος, έναν ιερό χώρο,  ή ότι σας κάνει να αισθάνεστε όμορφφα.. Οι  εικόνες αυτές σας οδηγούν σε… ήρεμα λιμάνια όταν βρίσκεστε σε κατάσταση άγχους ή πανικού. Επιλέξτε μια εικόνα που είναι καταπραϋντική και παρηγορητική, που σας θυμίζει δύναμη, ανθεκτικότητα και που ξεπερνά το χρόνο. Αυτό είναι μόνο για εσάς, είναι ιδιωτικό και μοναδικό.

  1. Κατονομάστε

Έρευνες δείχνουν ότι η απλή τοποθέτηση λέξεων στη συναισθηματική εμπειρία μπορεί να μειώσει την έντασή της. Αισθάνομαι φόβο / συντριβή / πανικό / εκνευρισμό/ μούδιασμα κλπ.

  1. Ενισχυθείτε

«Μπορώ να το χειριστώ, αυτή η στιγμή δεν θα διαρκέσει για πάντα, κάνω το καλύτερο που μπορώ, έχω νιώσει έτσι πριν, κ.α». Αυτά είναι παραδείγματα συνοπτικών υπενθυμίσεων της ικανότητάς μας να αντιμετωπίζουμε δύσκολες στιγμές. Θυμηθείτε τα  και χρησιμοποιήστε τα όποτε τα χρειάζεστε.

  1. Αναπνεύστε ll

Όταν ο κόσμος περιστρέφεται και έχετε ξεχάσει όλες τις παραπάνω συμβουλές για το πώς να κρατηθείτε γερά στο έδαφος, θυμηθείτε τις ασκήσεις αναπνοή σας. Επιστρέψτε ξανά και ξανά… Βαθιές, μακριές και αργές αναπνοές.