Είναι επιβεβαιωμένο επιστημονικά πλέον, ότι κάποιες καθημερινές δραστηριότητές μας, άλλοτε αθώες και πολλές φορές όχι, οδηγούν στην πρόωρη γήρανση. Σίγουρα αυτό που είναι γενετικά γραμμένο δεν μπορούμε να το αλλάξουμε, όμως υπάρχουν παράγοντες που μπορούμε να ελέγξουμε και οι οποίοι θα μας βοηθήσουν να παραμείνουμε νέοι και κυρίως υγιείς.

Oι 7 λόγοι που μας κάνουν να φαινόμαστε μεγαλύτεροι από την ηλικία μας:  

  1. Υπερβολική Κατανάλωση Αλκοόλ

Το αλκοόλ έχει πολλές άμεσες επιπτώσεις στο σώμα μας. Αφυδατώνει το δέρμα και προκαλεί φλεγμονή, η οποία μπορεί να προκαλέσει έξαψη, πρήξιμο και σπασμένα τριχοειδή αγγεία στο πρόσωπο, τα οποία μας κάνουν να φαινόμαστε πολύ μεγαλύτεροι από ό, τι είμαστε κανονικά. Σε μια πολυεθνική μελέτη του 2019 για περισσότερες από 3.200 γυναίκες, εκείνες που έπιναν περισσότερα από οκτώ ποτά την εβδομάδα είχαν περισσότερες  ρυτίδες και λεπτές γραμμές, πρήξιμο κάτω από τα μάτια, στοματικές διαταραχές, απώλεια όγκου στο πρόσωπο και ευρυαγγείες, σε σχέση με τις γυναίκες που έπιναν μέτρια ή απείχαν από το ποτό.

     2. Μειωμένη πρόσληψη νερού

Η μειωμένη πόση  νερού μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση, η οποία μπορεί να εμφανιστεί στο πρόσωπό σας με τη μορφή ξηρότητας, ρυτίδων και λεπτών γραμμών και μαύρων κύκλων. Πόσο, όμως, νερό είναι αρκετό; Μια επαρκής ημερήσια πρόσληψη υγρών είναι περίπου 15,5 φλιτζάνια την ημέρα για τους άνδρες και περίπου 11,5 φλιτζάνια για τις γυναίκες. (Αυτό περιλαμβάνει υγρά από νερό, ποτά και τρόφιμα.) Περίπου το 20% της ημερήσιας πρόσληψης υγρών προέρχεται από τροφή, ενώ το υπόλοιπο παρέχεται από τα ποτά.

3. Κάπνισμα

Έχουν χυθεί τόνοι μελάνης για τις βλαβερές επιπτώσεις του καπνίσματος στην υγεία. Όμως,  εάν θέλουμε να φαινόμαστε και ηλικιακά μεγαλύτεροι, μια σίγουρη συνταγή είναι και το κάπνισμα.  Ο καπνός του καπνού περιέχει εκατοντάδες τοξίνες, ενώ το κάπνισμα συστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία και μειώνει την κυκλοφορία οξυγόνου και των θρεπτικών ουσιών στο δέρμα.

4. Δεν φοράμε αντηλιακό

Με την πάροδο του χρόνου, η έκθεση στην  UV ακτινοβολία μπορεί να βλάψει το δέρμα και να προκαλέσει μακροχρόνιες αλλαγές. Αυτές οι αλλαγές περιλαμβάνουν τη φωτογήρανση (πρόωρη γήρανση του δέρματος λόγω της έκθεσης στον ήλιο), αναφέρει η Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ. Για να αποφύγουμε τη φωτογήρανση πρέπει να φορούμε αντηλιακό τουλάχιστον 30 SPF, με ευρύ φάσμα προστασίας από τις ακτίνες UVA και UVB.

5. Κατανάλωση υπερβολικής ζάχαρης

Η τακτική κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων ζάχαρης προκαλεί ρυτίδες. Οι επιστήμονες λένε ότι μπορεί να κάνει το δέρμα μας θαμπό και ζαρωμένο καθώς  οι πιο ευάλωτες πρωτεΐνες στη ζάχαρη είναι το κολλαγόνο και η ελαστίνη, που είναι οι πρωτεϊνικές ίνες που διατηρούν το δέρμα σφριγηλό και ελαστικό. Όταν καταστραφούν, το κολλαγόνο και η ελαστίνη γίνονται ξηρά και εύθραυστα οδηγώντας στη δημιουργία ρυτίδων και στη χαλάρωση του δέρματος. Αυτές οι γηραντικές επιπτώσεις αρχίζουν να φαίνονται σε ηλικία περίπου 35 ετών και έπειτα αυξάνονται με γρήγορο ρυθμό.

  1. Έλλειψη επαρκούς ύπνου

Όσο μεγαλώνουμε το δέρμα γίνεται πιο λεπτό, λιγότερο ελαστικό και μόνιμες γραμμές εμφανίζονται στα σημεία που δημιουργούνταν πάντα οι ρυτίδες έκφρασης. Το δέρμα, συνεπώς, χρειάζεται επαρκή ποσότητα ύπνου σε τακτική βάση για να παραμείνει η επιδερμίδα του προσώπου υγιής και νεανική στην όψη.

7 . Άγχος

Το παρατεταμένο άγχος μπορεί να μας γεράσει σε κυτταρικό επίπεδο. Σύμφωνα με την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ, το χρόνιο στρες μπορεί να μειώσει το μήκος των τελομερών μας, τις δομές μέσα σε κάθε κύτταρο που περιέχουν γενετικές πληροφορίες. Το μέγεθος των τελομερών αποτελεί δείκτη της βιολογικής ηλικίας του ατόμου.  Καθώς τα τελομερή γίνονται μικρότερα, τα κύτταρα γερνούν και τελικά πεθαίνουν. Τα άτομα με μικρότερα τελομερή διατρέχουν κίνδυνο χρόνιων παθήσεων όπως καρδιακές παθήσεις και καρκίνο.