Δεν είναι πάντα απαραίτητο να ξοδεύουμε πολλά χρήματα για να «αποδράσουμε» από μια μονότονη ρουτίνα ή για να χαλαρώσουμε από τις εντάσεις και τα άγχη που προκαλεί η καθημερινότητα.

Σας προτείνουμε 10 οικονομικούς, προσιτούς και υγιείς τρόπους που μπορείτε να υιοθετήσετε  για να επιτύχετε τη δική σας προσωπική ηρεμία και γαλήνη:

 

Κάντε μασάζ στον εαυτό σας

 Ένα γρήγορο «αυτομασάζ» μπορεί να μειώσει το άγχος σας αλλά και να δώσει ώθηση στο ανοσοποιητικό σας σύστημα. Σταθείτε στον τοίχο και τοποθετήστε μια μπάλα του τένις ανάμεσα στις ωμοπλάτες σας. Λυγίστε απαλά τα γόνατά σας για να κινηθεί το μπαλάκι πίσω σας.  Για μασάζ στο λαιμό, κρατήστε τα χέρια σας πίσω από το κεφάλι σας και κάντε μικρούς κύκλους με τους αντίχειρές σας. Για να απελευθερώσετε την ένταση στο πρόσωπό, δοκιμάστε να τρίψετε το μέτωπο και το σαγόνι σας με τα δάχτυλά σας.

Αφεθείτε στη δύναμη των λουλουδιών 

Αγοράστε φρέσκα λουλούδια που σας αρέσουν, με χρώμα και είτε έχουν άρωμα, είτε όχι. Τοποθετήστε τα κάπου στο σπίτι σας όπου θα τα βλέπετε συχνά. Καθώς τα λουλούδια συνδέονται με χαρούμενα γεγονότα, γιορτές, γάμους, κλπ. προκαλούν ευχάριστη διάθεση.

Φροντίστε τα φυτά σας

 

Είτε έχετε αυλή, είτε μπαλκόνι, είτε επενδύσετε σε φυτά εσωτερικού χώρου, είναι ένας οικονομικός τρόπος για να ηρεμήσετε. Η περιποίησή τους θα σας κάνει να αισθάνεστε πιο χαλαροί από ό, τι εάν περνούσατε τον ίδιο χρόνο στον υπολογιστή ή στο τηλέφωνό σας. Λένε, επίσης, ότι τα φυτά εσωτερικού χώρου έχουν τη δύναμη να καταπραΰνουν το νευρικό σύστημα και να μειώνουν την αρτηριακή πίεση.

 

Πιείτε τσάι

Καθώς η χώρα μας βρίθει από αρωματικό φαρμακευτικά φυτά, είναι ώρα να επενδύσετε λιγοστά χρήματα και να αγοράσετε τοπικά βότανα που θα σας καλμάρουν και θα ηρεμήσουν το νευρικό σύστημά σας, όπως χαμομήλι, φασκόμηλο, μελισσόχορτο και άλλα πολλά!

Εστιάστε σε αυτά που αξίζουν

 

Μερικές φορές, δεν χρειάζεται να κάνουμε περισσότερα για να χαλαρώσουμε αλλά να κάνουμε… λιγότερα. Εάν αισθάνεστε πιεσμένοι από πολλά και διαφορετικά πράγματα, τότε δημιουργήστε μια λίστα με εκείνα τα πράγματα που αξίζουν ή που σας ενδιαφέρουν περισσότερο. Στη συνέχεια, απλώς πείτε «όχι, ευχαριστώ» για εκδηλώσεις, καταστάσεις και δραστηριότητες για τις οποίες δεν έχετε χρόνο ή ενδιαφέρον.

Απολαύστε τη φύση

 

Ένας από τους πιο γρήγορους τρόπους για να χαλαρώσετε, είναι μια βόλτα σε ένα πάρκο, στη φύση γενικότερα αφού οι ήχοι και τα χρώματα. μπορούν να σας αποσπάσουν από τις αρνητικές σκέψεις. Οι ήρεμοι ήχοι που ακούτε μπορεί επίσης να μειώσουν την αρτηριακή σας πίεση. Δεν χρειάζεται να ανεβείτε σε ένα βουνό για να αισθανθείτε πιο χαλαροί. Καθίστε ή περπατήστε σε οποιοδήποτε υπαίθριο περιβάλλον απολαμβάνετε. Εάν αυτό, για κάποιο λόγο δεν μπορείτε να το κάνετε τότε δείτε φωτογραφίες της φύσης που σας αρέσουν.

Αποφόρτιση μετά μουσικής

 

Η χαλαρωτική μουσική έχει άμεση επίδραση στο νευρικό μας σύστημα. Επιβραδύνει τον καρδιακό ρυθμό και την αναπνοή, μειώνει την αρτηριακή πίεση και δίνει σήμα στους μύες ώστε να χαλαρώσουν. Επιλέξτε τραγούδια κλασικής, ή τζαζ μουσικής. Έχουν ρυθμό μεταξύ 60 και 80 παλμών ανά λεπτό που βοηθά το σώμα να ηρεμήσει και να ανακουφιστεί.

Παίξτε με το κατοικίδιό σας

 

Έχει βρεθεί και επιστημονικά, ότι τα κατοικίδια ζώα μας βοηθούν σε πολλές φάσεις της ζωής μας, ενώ βελτιώνουν και τη συνολική υγεία μας. Μπορούν να αυξήσουν τις ευκαιρίες για άσκηση, έξοδο και κοινωνικοποίηση. Το κανονικό περπάτημα ή το παιχνίδι με τα κατοικίδια ζώα μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση, τα επίπεδα χοληστερόλης και τα επίπεδα τριγλυκεριδίων. Τα κατοικίδια μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση της μοναξιάς και της κατάθλιψης προσφέροντάς μας μια μοναδική συντροφιά.

Χρησιμοποιείστε αιθέρια έλαια

 

Η λεβάντα, η βανίλια και το γιασεμί είναι μερικές από τις δεκάδες επιλογές σε ότι αφορά τα ηρεμιστικά, για το νευρικό σύστημα, έλαια. Βάλτε μερικές σταγόνες αρωματικού λαδιού σε κατάλληλο σκεύος, ή ένα μπουκάλι ψεκασμού γεμάτο με νερό. (Εάν έχετε κατοικίδια ζώα, συμβουλευτείτε πρώτα τον κτηνίατρό σας, καθώς ορισμένα έλαια είναι τοξικά για τα ζώα.) Μπορείτε επίσης να αναζητήσετε λοσιόν και κεριά φτιαγμένα με το άρωμα που σας αρέσει.

Διαλογιστείτε

 

Επικεντρωθείτε στην αναπνοή σας, ενώ θα βρίσκεστε σε κατάσταση χαλάρωσης και πάρτε βαθιές ανάσες που είναι από τα καλύτερα αγχολυτικά. Οι βαθιές ανάσες θα οδηγήσουν στην οξυγόνωση του εγκεφάλου, το οποίο με την σειρά του θα ηρεμήσει και το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα.